Citat:
Ursprungligen postat av
Riz
Hur gör ni med könsherpes som dejtar egentligen? Berättar ni i förväg för varje person ni har sex med eller använder ni kondom och hoppas på det bästa?
Jag är närmare trettio och singel och det här har verkligen satt käppar i hjulet mentalt för mig. Jag har bara dejtat en person sen det bröt ut första gången och vi hade sex med kondom utan att jag berättade och jag fick ångest efteråt. Det blev helt enkelt inte läge. När jag sen tog mod till mig och berättade precis innan vi skulle ha sex andra gången visade det sig att personen i fråga också bar på det sen några år tillbaka. Jag vill verkligen träffa någon seriöst och stadga mig men jag känner att detta drar ner mitt värde ute på marknaden något fruktansvärt och har börjat leka med tanken på att helt enkelt använda kondom religiöst och inte säga något. Oetiskt kanske men det kanske är bättre än rädslan att få leva ensam resten av livet.
Jag trodde det var sällsynt med herpes mellan benen tills att jag frågade mina vänner.
Hälften har det!!!
Massa tabu om att inte våga säga något.
Den jag träffar nu berättade jag för.
Hon sa typ. Ok. Det är lugnt. Bara en hudsjukdom som många har. Men du kan väl hålla koll när det är blåsor.
Kollar du ofta och är nogran så ska du inte behöva oroa dig.
Som sagt har jag berättat för tre st. Och ingen har flippat ut