2018-11-27, 23:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Peter Madsen är en måttfull man. Han röker inte, och han dricker som tidigare nämnt inte alkohol. Eller rättare sagt: jag har aldrig sett honom göra det. Det starkaste, jag har sett honom dricka, är kaffe. Jag är medveten om att en del människor säger, att de har upplevt honom som en minst sagt temperamentsfull och ibland kolerisk person. I sanningens intresse måste jag säga, att det inte på något sätt stämmer med de observationer, jag har gjort av honom. Visst har han temperament, och visst kan han verka otålig gentemot vissa människor. Men jag har aldrig upplevt honom som orimlig eller kolerisk. Jag har som tidigare nämnt bara upplevt honom rasande en enda gång... och det var på sig själv, då han hade dummat sig och haft sönder djuprodret på Nautilus. Inte en enda gång har han hetsat upp sig inför mig. Tvärtom har han alltid talat riktigt artigt till mig. Han har alltid tilltalat mig hövligt, inte sällan som "Herr Kapten" - ända tills jag en dag uppyste honom om, att där, som jag kommer ifrån (Flottan) har vi inga herrar, endast "han däruppe". Därefter var tilltalsformen endast Kapten.

Ja, svårare enn så var det inte att manipulere Sten Lorck...
Citera
2018-11-27, 23:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, svårare enn så var det inte att manipulere Sten Lorck...

...vilken dock uppnått rangen av Örlogskapten i Flottan... Vilket vissa här inte har, misstänker jag...
Citera
2018-11-27, 23:32
Medlem
kugutts avatar
Citat:
...vilken dock uppnått rangen av Örlogskapten i Flottan... Vilket vissa här inte har, misstänker jag...

Tyst nu Merwinna, du talar med en Korporal nu
Nej, men tack för att du delade.
Citera
2018-11-27, 23:45
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Tyst nu Merwinna, du talar med en Korporal nu
Nej, men tack för att du delade.

edit: men seriöst, om du tror att en orlogskapten inte kan manipuleras, ja då är du i besta fall naiv.
Citera
2018-11-28, 01:28
Medlem
develis avatar
Citat:
edit: men seriöst, om du tror att en orlogskapten inte kan manipuleras, ja då är du i besta fall naiv.
Hade det gällt Kommendant Morningwood så vore det skillnad.

Det tog ett tag innan Lorck vaknade upp ur sin dvala som grundlurad av en patologisk lögnare.
Huvudsaken är att kom till sans.
Citat:
- At man kan tage så meget fejl af et menneske, det chokerer mig. Det er en mand, som jeg har gået op og ned af i årevis jo. I ni år."

- Jeg kan ikke forlige mig med tanken om at se ham i øjnene. Jeg har ikke lyst til at møde ham igen. Han er mig modbydelig."
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-22-peter-madsens-ubaadskollega-han-droemte-om-at-begaa-den-perfekte-forbrydelse
Citera
2018-11-28, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hade det gällt Kommendant Morningwood så vore det skillnad.

Det tog ett tag innan Lorck vaknade upp ur sin dvala som grundlurad av en patologisk lögnare.
Huvudsaken är att kom till sans.

Uppenbarligen har han ett behov av att för sig själv och andra kunna förklara hur han kunde låta sig manipuleras till sådan grad av Peter Madsen. Han var ju inte ensam, det fanns många och Madsen är onekligen skicklig som sådan. Rent av fullfjädrad.

Men han avslöjades tack vare skickligt danskt polisiärt arbete (och svenska likhundar). Vem trodde allt detta var möjligt!

Det gruvligaste brott jag någonsin följt och där bestämdheten och skicklighet löser ett snudd på "omöjligt fall". Rättvisan vann! Madsen är inlåst i Evighet!
Citera
2018-11-28, 03:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Uppenbarligen har han ett behov av att för sig själv och andra kunna förklara hur han kunde låta sig manipuleras till sådan grad av Peter Madsen. Han var ju inte ensam, det fanns många och Madsen är onekligen skicklig som sådan. Rent av fullfjädrad.
Det tror jag. Det blir en oerhörd konflikt att grundluras så grovt och en hel hög av emotioner som växlar fram och tillbaka innan det tonar ner (acceptans). Eller som Lorck säger:
- At man kan tage så meget fejl af et menneske, det chokerer mig."
En del tar det längre tid för och tyvärr finns det vissa i den närmsta kretsen av en psykopat som aktiverar dåliga försvarsmekanismer och riskerar stagnera...

Madsen är skicklig och iom detta bedräglig och syvende och sist farlig.
Merwinna's bokrecension tar upp vanskliga egenskaper (typisk psykopati) som attraherar:
karisma, självsäker, handlingskraft och smittande idéer.
Positivt i sig om det inte vore en psykopat..
Senast redigerad av develi 2018-11-28 kl. 03:39.
Citera
2018-11-28, 03:55
Medlem
Citat:
Det tror jag. Det blir en oerhörd konflikt att grundluras så grovt och en hel hög av emotioner som växlar fram och tillbaka innan det tonar ner (acceptans). En del tar det längre tid för och tyvärr finns det vissa i den närmsta kretsen av en psykopat som aktiverar dåliga försvarsmekanismer och riskerar stagnera...

Madsen är skicklig och iom detta bedräglig och syvende och sist farlig.
Merwinna's bokrecension tar upp vanskliga egenskaper (typisk psykopati) som attraherar:
karisma, självsäker, handlingskraft och smittande idéer.
Positivt i sig om det inte vore en psykopat..

Ja, det var ju detta övertydliga ABER, hans psykopati och hans bestialiska tortyr/sexualbrott av Kim Wall och utlevelsen av hans inre fantasivärld som slutligen blev framlagd framför deras ögon. Alla vidriga filmer om och om igen, nya men med samma innehåll - det var massivt.

Det måste varit en chock för många.

Vad han egentligen pysslade med när han sov på kontoret eller sov på sjöbotten i Nautilus.

Nu vet alla.
Citera
2018-11-28, 06:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Börjar du fatta snart att Madsen lurat alla och har dolt sin bestialiska sida mycket väl? Människor som känt honom länge har aldrig anat att han var kapabel att utföra ett sånt vidrigt mord.
Jag kanske hoppas för mycket när jag hoppas att du ska sluta smutskasta Kim som enligt dig borde ha förstått bättre än att åka med Madsen i ubåten? Varför skulle hon ana oråd när ingen annan i hans bekantskapskrets gjort det?
Citera
2018-11-28, 08:37
Medlem
develis avatar
Citat:
För en tid sen diskuterade vi här i tråden en artikel på Madsens blog som kallades, "himmel och helvete". Vad jag inte tog tag i var slutet på artikeln :
sitat:
"I can get you back up. You pay here, I get you back up. I have pills. I can get you a blue pill, you get back to Earth, you want ?" "What century you prefer ? I have one taking you too...let me see...this will take you to nice spring. Berlin, April 30, 1945 - you want go ? Back to life ?"
sitat slut
Om man tenker äfter,vem var det man tog tilbaks til livet? vem var det som dog 30 april i Berlin 1945? Jo, det var Adolf Hitler.... Man får tolka det som man vill, men lite konstigt är det.
Artiklen i sin helhet:
https://ing.dk/blog/himmel-helvede-171685
Det sved det tydligen i Hitlers öga också.
Det ser ut som om storhetsvansinnet, hans grandiosa sida slog ut i full blom vid en kris (spoiler). Det hade jag ingen aning om.

2014 var ett besvärlig år för Madsen där personligheten fick sig en rejäl törn. Kanske monstret börjar röra på sig och går sen i full blom vid nästa nederlag CS.
Texten är ett par månader efter han blivit avpolleterad. Med ett mycket konstigt slut som anspelar på rebirth. Märkligt nog smsar han just denna text till hemliga vittnet i juli.
Citat:
Hitler diagnostiserades som hysterisk psykopat

Under hösten 1918 fångades Hitler och en grupp ordonnanser av ett gasangrepp bakom fronten vid Ypres. Senapsgasen sved i ögonen och Hitler blev inlagd med tillfällig blindhet på ett sjukhus hemma i Tyskland. Det var i alla fall Hitlers egen utsaga.
Enligt läkarna på militärsjukhuset var det dock inte gasen som hade satt stopp för Hitlers fortsatta deltagande i kriget. Sjukdomstillståndet var psykiskt. Hitler diagnostiserades som psykopat med symtom på hysteri och tillbringade resten av kriget i en sjuksäng.
https://varldenshistoria.se/krig/andra-varldskriget/hitler/korpral-hitler-var-en-hysterisk-psykopat
Citat:
Citera
2018-11-28, 12:18
Medlem
Citat:
Det sved det tydligen i Hitlers öga också.
Det ser ut som om storhetsvansinnet, hans grandiosa sida slog ut i full blom vid en kris (spoiler). Det hade jag ingen aning om.

2014 var ett besvärlig år för Madsen där personligheten fick sig en rejäl törn. Kanske monstret börjar röra på sig och går sen i full blom vid nästa nederlag CS.
Texten är ett par månader efter han blivit avpolleterad. Med ett mycket konstigt slut som anspelar på rebirth. Märkligt nog smsar han just denna text till hemliga vittnet i juli.

Mycket intressant. Kan se stora likheter mellan Hitler och Madsen i texterna här. Har inte vågat tänka tanken innan, men Hitler var uppenbarligen en idol för Madsen. Inser det nu och det är ytterst skrämmande.
Citera
2018-11-28, 13:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mycket intressant. Kan se stora likheter mellan Hitler och Madsen i texterna här. Har inte vågat tänka tanken innan, men Hitler var uppenbarligen en idol för Madsen. Inser det nu och det är ytterst skrämmande.
Att ens kallas för Mengele som smeknamn tar väl alla pris..
Nazi-Tyskland är ju centralt tema och mitt i riket står herr Hitler, även om det är VonB som är hans raketidol och det är ubåtstyska på menyn.

Ja nog är meningen märklig som avrundning på hans färd genom himlen och helvetet.

I have one taking you too...let me see...this will take you to nice spring. Berlin, April 30, 1945 - you want go ? Back to life ?"

Varför han hux flux åberopar just denna text i slutet på juli vete tusan. En ingång till hans huvud skrev han i sms.
Annars var det väl ondska som trängde in i skallen som wifi i öronen eller vad det nu stod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in