2018-11-27, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tjena.

(Inte riktat bara till dej...)
Jag kan ingenting om ME/CFS så jag borde egentligen hålla käften.
Men det jag kan göra, det är att googla.
Det är BEKRÄFTAT att barnen hade
"Kronisk Trötthetssyndrom" och dom hade läkarintyg.
Om jag googlar "kronisk Trötthetssyndrom" så kommer 1177 upp först, och deras förklaring på det är följande:

Citat
ME/CFS - kroniskt trötthetssyndrom

ME/CFS innebär att du är mycket trött eller har en känsla av utmattning som inte går att vila bort. Du kan också känna dig sjuk och ha värk i kroppen. Sjukdomssymtomen går att lindra med olika metoder. Du kan få behandling mot symtom som till exempel sömnstörningar, magbesvär och smärta.

Vad är ME/CFS?
Att leva med ME/CFS

ME står för myalgisk encefalomyelit. Myalgi betyder muskelsmärta och encefalomyelit är en inflammation i hjärna och ryggmärg. CFS står för cronic fatigue syndrome, som betyder kroniskt trötthetssyndrom.

Alla kan få ME/CFS, både barn och vuxna, men vad som orsakar sjukdomen är oklart. Många som får den har haft en eller flera bakterieinfektioner eller virusinfektioner och efter det aldrig återhämtat sig, även om själva infektionen har läkt ut. Studier har visat att endast var tionde som har ME/CFS tillfrisknar helt, men hos många sker en viss förbättring med tiden.
Slut Citat.
Jag vet inte vad logiken säger till er alla här inne, men jag vet vad jag TROR i alla fall.
Som sagt så kan jag inte ett skit om detta, så jag låter er diskutera detta ifred i några hundra sidor till.
Vi ses.
Nope. Nån form av kronisk trötthetssyndrom är inte bekräftat. Möjligtvis av nån rektor som gjorde ett allmänt uttalande, inte helt säker på det dock. Eller? Glömmer så lätt när inte näsan står rakt ut.
Läkarintyg? För kronisk trötthetssyndrom? Kan lika gärna va läkarintyg på att dom led av svår huvudvärk. Begynnande mensvärk eller kanske svår cancer.
Vem vet......... Inte jag, och troligtvis inte du heller...
Jupp, vi ses nog
Citera
2018-11-27, 21:47
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Hade någon av de alkoholproblem? Det kan förklara endel, om kärleken till spriten blir viktigare än att kämpa mot livets vedermödor.

Rockkungen nämnde misshandel har jag för mig. Psykisk eller fysisk misshandel?

Mycket kan döljas inom fyra väggar.
Citera
2018-11-27, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Hade någon av de alkoholproblem? Det kan förklara endel, om kärleken till spriten blir viktigare än att kämpa mot livets vedermödor.

Ja, och till och med svarta mössorna teorin har varit på tapeten. Kanske den värsta teorin av dom alla.
Citera
2018-11-27, 22:01
Bannlyst
Citat:

Sant. Rockungen nämnde fysisk och psykisk misshandel, incest, försäkringsbedrägerier, spelberoende, sjukligt kontroll behov, övervakningskameror, Hanna var Gud, Oskar var Lucifer, flickorna var kärnfriska.
- bland annat -
Citera
2018-11-27, 22:48
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Sant. Rockungen nämnde fysisk och psykisk misshandel, incest, försäkringsbedrägerier, spelberoende, sjukligt kontroll behov, övervakningskameror, Hanna var Gud, Oskar var Lucifer, flickorna var kärnfriska.
- bland annat -

Det var väl nåt infekterat i släkten med då H inte fick träffa sin moder för O. Inte så konstigt då om släkten på den sidan inte såg hur familjen mådde och kunde sätta hårt mot hårt. Undvika uppenbart dödläge. Lite konstigt faktiskt att O:s släkt svalde deras teater med hull och hår. De såg inte ens barnen, räddade dem från dödsfamnarna.
Citera
2018-11-27, 22:54
Bannlyst
Citat:
Det var väl nåt infekterat i släkten med då H inte fick träffa sin moder för O. Inte så konstigt då om släkten på den sidan inte såg hur familjen mådde och kunde sätta hårt mot hårt. Undvika uppenbart dödläge. Lite konstigt faktiskt att O:s släkt svalde deras teater med hull och hår. De såg inte ens barnen, räddade dem från dödsfamnarna.

- Just det -
- det jag glömde -
Rockungen nämnde även att Oskar förbjöd Hanna att träffa sina föräldrar och Agnes och Moa sin mormor och morfar..
Citera
2018-11-27, 22:56
Avslutad
Citat:
Trådsanning. Serverad av dom mest infantila besökare här i trådem. Har för mig att jag sett dig här i tråden tidigare. Trodde du visste bättre.
Citera
2018-11-27, 23:15
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bathurstisland
Det finns väl inga belägg för att flickorna hade ME? Och varför tror vissa att de behandlats illa av sjukvården?
Nej det finns bara rektorns hastiga utsaga om att flickorna led av "någon form av kronisk trötthet". Om det finns läkarintyg på båda flickorna, vilket inte heller är bekräftat, så vet vi ingenting om vad som står på dessa.

Nån förklaring behövs för att förstå hur dessa föräldrar kunde göra detta. Men jag håller med om att det är långsökt att tro, att orsaken skulle vara att de blivit illa behandlade av sjukvården.
Citera
2018-11-27, 23:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
- Just det -
- det jag glömde -
Rockungen nämnde även att Oskar förbjöd Hanna att träffa sina föräldrar och Agnes och Moa sin mormor och dmorfar..

Citat:
Ursprungligen postat av P944
Trådsanning. Serverad av dom mest infantila besökare här i trådem. Har för mig att jag sett dig här i tråden tidigare. Trodde du visste bättre.

Jag tror faktiskt att ingen av er två är så korkad att ni inte anar att postaren Rockkungen faktiskt är vad hen uppger sig vara - en släkting till Hanna.

En person som när hen skrev var i djup sorg och antagligen inne i någon av de akuta tre sorgefaserna chock-förnekande-ilska.
Man kanske skriver en del i känsloutbrott just då?
I sin förtvivlan slåss och är ilsk, ropar ut alla möjliga anklagelser för att smärtan gör att man kokar över inuti?
Kombinerat med dyslexi kanske texten blir stakatomässig och obegriplig om man inte känner till bakgrunden?

Vi kan skatta oss lyckliga som inte har varit i hens situation och därför kanske vi ska ha lite högre tolerans när vi nagelfar det hen har skrivit i tråden, kan jag tycka.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-27 kl. 23:23.
Citera
2018-11-27, 23:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag tror faktiskt att ingen av er två är så korkad att ni inte anar att postaren Rockkungen faktiskt är vad hen uppger sig vara - en släkting till Hanna.

En person som när hen skrev var i djup sorg och antagligen inne i någon av de akuta tre sorgefaserna chock-förnekande-ilska.
I sin förtvivlan slåss och är ilsk, ropar ut alla möjliga anklagelser för att smärtan gör att man kokar över inuti?
Kombinerat med dyslexi kanske texten blir stakatomässig och obegriplig om man inte känner till bakgrunden?

Vi kan skatta oss lyckliga som inte har varit i hens situation och därför kanske vi ska ha lite högre tolerans när vi nagelfar det hen har skrivit i tråden, kan jag tycka.

Den toleransen borde ju även gälla Ellie09 och andra som skriver här som kanske har kännedom om familjen.
Citera
2018-11-28, 00:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Den toleransen borde ju även gälla Ellie09 och andra som skriver här som kanske har kännedom om familjen.

Absolut. Det är därför jag flera gånger skrivit att det är synd att ”Elli” inte längre skriver i tråden och att det kan hända oss alla att vi blandar ihop fakta och skriver fel.
Citera
2018-11-28, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Det är möjligt att man kan ana att Rockungen har haft något privat motiv för alla sina lögner i tråden. Det kan anas att det är ett släktskap men man kan också ana att hen lika gärna skulle kunna varit ett vittne i tråden om Palmemordet, eller något annat uppmärksammat fall, med ett behov av att vara i fokus och bli bekräftad. Rockungen blev höjd till skyarna av dig och några till för att hen bekräftade er teori inte för att informationen var sanningsenlig.

Att fotografera en tavla genom fönstret på en mordplats och begära ut allmänna handlingar i form av bouppteckningar och testamenten från skatteverket är inga bevis för släktskap eller insyn annat än i negativ bemärkelse. Att sprida lögner och förtal är inget normalt för en människa i en sorgeprocess.

Om det hade funnits någon som helst uppsåt från hens sida att bringa klarhet i vad som hänt så hade jag anat att Rockungen kunde varit något av det hen påstår eller att något av alla dom fantastiska historierna kunde ha innehållit ett korn av sanning. Men nu tycker jag att det är korkat att ens påstå att möjligheten finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in