Citat:
Ursprungligen postat av
BigTone
Tro mig. Icke kriminella som torskat utan att någon lag blivit bruten tar inte lagen i egna händer. De super till, knyter näven i fickan och skriver av sig på Flashback. Hade det skett, att icke kriminella reagerade på brott, hade en stor del blicks som våldtagit Svenssons döttrar hittats döda. Tänk dig själv, vad hade gjort dig mest arg, att torska x100k pga girighet eller att xblicks gruppvåldtagit din underåriga dotter....
Tja. ”Tro mig”?
Jag har en dotter på sex år. En yngre pojk med.
Det är enkelt att säga att en våldtäkt gjort mig mer arg och utan tvekan gett hämndbegär. Hur det hade utspelat sig i verkligheten vet jag inte då det är svårt att sätta sig in i.
Men utan att sätta saker emot varandra som man inte bör göra är det naturligtvis inte så att man knyter handen i fickan om man lånat ut en stor del av sina (obs hypotetiskt) X hundra tusen eller miljoner till någon som ”lovat” hundra procent säkert återbetalning plus ränta.
Att knyta handen i fickan för det gör du bara om du har extremt jävla mycket pengar, alt inte bryr dig om personer lurar dig, eller båda dera.
Men man ska inte underskatta kraften i pengar. Aldrig någonsin.
Finns människor som gjort och gör allt möjligt hemskt och mindre hemskt för pengar. I synnerhet om det är en betydande del av ens kapital.