Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Vet inte om det är själva intervjun som är dålig, eller H som ljuger som en borstbindare, eller både och.
Men känslan av uttalanden är som en alkoholist som försöker rentvå sitt ”icke-beroende”. Eller en spelberoende. Svårt att sätta ord på vad.
Men det här med ”tusentals affärer som gått åt skogen BARA”, etc. rimmar dåligt ihop med lånade pengar.
Han har byggt upp ett ”varumärke” under lång tid så det finns säkert kriminella som är ute efter honom.
Eller varför inte hederligt folk? Hade jag lånat X hundra tusen eller kanske miljoner på någon som kanske sålt sig med ”hundra procent säkra kort” hade jag gärna talat honom till rätta.
Hela faktumet att han dragit utomlands på ”flykt” rimmar satans dåligt med att vara oskyldig till något.
Är han det dyker han inom kort upp i Sverige. Max ett par veckor.
Om inte, är han säkerligen borta för all framtid.
En vanlig individ kan inte betala tillbaka miljonbelopp utspritt på kanske hundratals personer inom rimlig tid. Det är en omöjlighet.
Så mitt tips är att han håller sig borta och när snart några samlat ihop för en gemensam förlust och på det en flykt ställs en internationell arresteringsorder på honom. Under förutsättning att han lånat pengar på ett korrekt sätt.
Om inte kommer han vara jagad civilt
Tro mig. Icke kriminella som torskat utan att någon lag blivit bruten tar inte lagen i egna händer. De super till, knyter näven i fickan och skriver av sig på Flashback. Hade det skett, att icke kriminella reagerade på brott, hade en stor del blicks som våldtagit Svenssons döttrar hittats döda. Tänk dig själv, vad hade gjort dig mest arg, att torska x100k pga girighet eller att xblicks gruppvåldtagit din underåriga dotter....