2018-11-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
I ett försök att komma tillbaka till frågan i denna tråd, som enligt mig ännu inte är besvarad:

Senaste utspelet från ”Livvakten” (LV) om att H ringt honom för att få tag på BB är befängt. LV, med sin bakgrund i SÄPO mm skulle ju aldrig läcka detta (om det skulle ha hänt) till en kvällstidning. Varför gör han få uttalandet? Jo, som han säger själv i intervjun med honom och en fd SÄPO-kollega som nu jobbar privat med personskydd: vid fara är det viktigaste att få bort skyddsobjektet från faran. Faran för BB ligger kanske* mest i att evt busar försöker nå H via BB. Alltså måste vi få dem att förstå/tro att H och BB inte är på samma plats och inte har kontakt. Ergo, detta uttalande.
*antar här att eventuella busar inte ser dem som solidariskt ansvariga

Så, därför måste ju BB och LV ändå känna att det finns en viss hotbild, och därför undrar man ju vilka som faktiskt är busarna, och vem som gett dem uppdraget. Hittills verkar buset inte sp proffsigt, och LV och BB tycks ju tro att det finns anledning att tro att de är på intensiv jakt efter dem. Seriösa busar skulle väl låta allt coola av lite, och så göra klart för BB om 6 mån att det är dags att göra en avbetalningsplan som sträcker sig över några år?

Så, vem har losat pengar och vilka har hotat BB & H?

Lättaste sättet att få bort buset från BB är väl i det fallet att förklara för buset exakt var H befinner sig. Alla utom H slipper ytterligare problem...
Citera
2018-11-27, 13:46
Medlem
Hela den här historien känns helt ärligt överdramatiserad, visst kan det vara så att H på något sätt varit maffiabankir åt syrianerna, hjälpt IL med husköpet och schabblat/fibblat bort 50 millar?? men....näe...

jag känner förvisso inte snubben hela hans profil/sätt att vara mm säger mig att det här är en vanlig snubbe som gått för långt, ökat riskerna succesivt med lyckat resultat, blivit fartblind , dragit med sig några andra och sedan kom smällen. Någon av de andra, ingen syriansk maffia, har blivit riktigt sne, antagligen för att H ljög om riskerna eller för att han inte förstod. killen eller killarna blir sura och anlitar en indrivare som besöker IL hemma och frågar efter H. IL konfonterar H som erkänner att han gjort bort sig och inte kan ge indrivaren pengar, IL blir med hjälp av en uppjagad livvakt rädd och "flyr" landet.

något säger mig att det inte handlar om 50 mille utan sammanlagt kanske 15 mille, vilket iofs är mycket nog.

ett annat troligt scenario är att han har gått in i ett klassiskt spelmissbruk. haft några "dåliga" veckor, lånat för att täcka förlusterna, fått fler "dåliga" veckor, lånat igen för att betala räntor inte lyckats nu heller och så fortsätter spiralen ett tag. då kan ett lån på 500 lax lätt bli skulder på 10-15 miljoner och tillslut går det inte längre att betala tillbaka.

Säkret mycket obehagligt att vara med om men tror inte att finns någon egentlig risk för IL i den här historien
Citera
2018-11-27, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfras
Fast nu är inte BB nån fattig student som sitter hemma och runkar och käkar fryspizza på dagarna. Hon är god för många miljoner och inte otänkbart att någon försöker pressa henne för att komma åt honom indirekt. Hon har dessutom småbarn att ta hand om så inte särskilt konstigt att hon drar sig undan med dem när det plötsligt dyker upp ovälkomna gäster vid porten.

Oklart varför du bildbeskriver BB med pizzaätande studenter.

Att "dra sig undan" utomlands med småbarn är inte något man bara gör. Jag har själv två småbarn.
Det är ingen självklarhet att dra loss dem från vardagen. Framför allt inte den äldre av dem.
Det tolkar jag som att hon faktiskt har råkat ut för allvarliga hot och är seriöst rädd, alternativt att hon vet vad som skett som sagt.
Har hon blivit rejält hotad kan hon ju knappast "åka hem" om två veckor. Skulle hon vara mindre rädd då? Inte troligt.

Dessutom - det som slår mig.
BB är en ganska klipsk dam och en ovanligt framgångsrik kvinna inom näringslivet. Personligen har jag svårt att se hur hon inte ska kunnat ana något. Att vara så blåögd och helt utom kännedom känns märkligt. Nu jobbar hon ju inte inom finans specifikt, men helt utan omdöme och affärssinne är hon inte. Tvärt om.
Senast redigerad av M.J.A 2018-11-27 kl. 14:01.
Citera
2018-11-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heros
Hela den här historien känns helt ärligt överdramatiserad, visst kan det vara så att H på något sätt varit maffiabankir åt syrianerna, hjälpt IL med husköpet och schabblat/fibblat bort 50 millar?? men....näe...

jag känner förvisso inte snubben hela hans profil/sätt att vara mm säger mig att det här är en vanlig snubbe som gått för långt, ökat riskerna succesivt med lyckat resultat, blivit fartblind , dragit med sig några andra och sedan kom smällen. Någon av de andra, ingen syriansk maffia, har blivit riktigt sne, antagligen för att H ljög om riskerna eller för att han inte förstod. killen eller killarna blir sura och anlitar en indrivare som besöker IL hemma och frågar efter H. IL konfonterar H som erkänner att han gjort bort sig och inte kan ge indrivaren pengar, IL blir med hjälp av en uppjagad livvakt rädd och "flyr" landet.

något säger mig att det inte handlar om 50 mille utan sammanlagt kanske 15 mille, vilket iofs är mycket nog.

ett annat troligt scenario är att han har gått in i ett klassiskt spelmissbruk. haft några "dåliga" veckor, lånat för att täcka förlusterna, fått fler "dåliga" veckor, lånat igen för att betala räntor inte lyckats nu heller och så fortsätter spiralen ett tag. då kan ett lån på 500 lax lätt bli skulder på 10-15 miljoner och tillslut går det inte längre att betala tillbaka.

Säkret mycket obehagligt att vara med om men tror inte att finns någon egentlig risk för IL i den här historien

Tror inte heller de ligger nån risk för BB i detta. Men livvakten kan inte chansa heller...
Man vet ju aldrig om förutsättningarna för hur dessa stålar kommit fram. På det viset kan hon ev ses som insyltad? Menar... Hon har ju tydligen åtnjutit en del av glädjen som HJs stålar fört med sig.

Sen har vi ju ingen aning om vilka/vem det är som är ute stålarna... Vilket livvakten givetvis vet iom kontakt med busen i bilen och lite bakgrundsinfo via polarna på säpo.
Citera
2018-11-27, 14:03
Medlem
Det är väl så enkelt att om det kommer kända kriminella hem till IL och frågar om H så räcker det mer än väl som skäl för att lämna landet. Det behöver inte ha uttalats några hot, man fattar nog vartåt det barkar om någon man stått nära är insyltad med grovt kriminella och de börjar dyka upp på ens dörr. Jag gissar att man inte chansar, omöjligt att veta hur de kriminella resonerar. De kan anse att IL är delansvarig på något vis, de kanske kidnappa IL för att pressa H på pengar, de kan kidnappa IL:s barn för att pressa henne på pengar så de åtminstone får tillbaka pengarna på något sätt osv.

Jag hade också tagit mitt pick och pack och gömt mig tills stormen blåst förbi, alldeles oavsett om jag befunnit mig i akut fara eller bara blivit allmänt paranoid.
Citera
2018-11-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Tror inte heller de ligger nån risk för BB i detta. Men livvakten kan inte chansa heller...
Man vet ju aldrig om förutsättningarna för hur dessa stålar kommit fram. På det viset kan hon ev ses som insyltad? Menar... Hon har ju tydligen åtnjutit en del av glädjen som HJs stålar fört med sig.

Sen har vi ju ingen aning om vilka/vem det är som är ute stålarna... Vilket livvakten givetvis vet iom kontakt med busen i bilen och lite bakgrundsinfo via polarna på säpo.

håller med! men varför i hela friden skulle livvakten ha så mycket som ens en röksignal som kontakt med H om han kände att BB var hotad på riktigt, då stänger man väl dörren helt? eller ?
Citera
2018-11-27, 14:08
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
I ett försök att komma tillbaka till frågan i denna tråd, som enligt mig ännu inte är besvarad:

Senaste utspelet från ”Livvakten” (LV) om att H ringt honom för att få tag på BB är befängt. LV, med sin bakgrund i SÄPO mm skulle ju aldrig läcka detta (om det skulle ha hänt) till en kvällstidning. Varför gör han få uttalandet? Jo, som han säger själv i intervjun med honom och en fd SÄPO-kollega som nu jobbar privat med personskydd: vid fara är det viktigaste att få bort skyddsobjektet från faran. Faran för BB ligger kanske* mest i att evt busar försöker nå H via BB. Alltså måste vi få dem att förstå/tro att H och BB inte är på samma plats och inte har kontakt. Ergo, detta uttalande.
*antar här att eventuella busar inte ser dem som solidariskt ansvariga

Så, därför måste ju BB och LV ändå känna att det finns en viss hotbild, och därför undrar man ju vilka som faktiskt är busarna, och vem som gett dem uppdraget. Hittills verkar buset inte sp proffsigt, och LV och BB tycks ju tro att det finns anledning att tro att de är på intensiv jakt efter dem. Seriösa busar skulle väl låta allt coola av lite, och så göra klart för BB om 6 mån att det är dags att göra en avbetalningsplan som sträcker sig över några år?

Så, vem har losat pengar och vilka har hotat BB & H?

LV har inte arbetat på Säpo, han har jobbat bl.a. med personskydd i näringslivet sedan 2001.
Citera
2018-11-27, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heros
håller med! men varför i hela friden skulle livvakten ha så mycket som ens en röksignal som kontakt med H om han kände att BB var hotad på riktigt, då stänger man väl dörren helt? eller ?

Ja, det fattar inte jag heller!
Kan ev handla om att få information om läget?
För detta är ju stor del av livvaktens jobb, samla information och bedöma läget utefter den informationen. Ju mer info han sitter på, desto enklare blir hans jobb.
Citera
2018-11-27, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Ja, det fattar inte jag heller!
Kan ev handla om att få information om läget?
För detta är ju stor del av livvaktens jobb, samla information och bedöma läget utefter den informationen. Ju mer info han sitter på, desto enklare blir hans jobb.
Håll buset borta är strategin. Tystnad är dåligt.
Citera
2018-11-27, 14:20
Medlem
Detta är givetvis ett PR-trick av Bella.... Snart kommer en lansering av något nytt, när hon återigen är i rampljuset.
Citera
2018-11-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Håll buset borta är strategin. Tystnad är dåligt.
Jo, såklart att hålla buset borta är strategin.
Men varför då prata med kvällspressen om att han har kontakt med HJ?
Jag uppfattar den sortens uttalanden som kontraproduktiva!
Att ens media fått nys om detta är en skandal i sig!
Citera
2018-11-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad

Expressen skrev att Hampus bjudit programledaren från EFN på lunch i direktsändning på webben. Pikant om det var Matilda Karlsson. Korrupt oavsett vem om de nappade på erbjudandet.

Det var EFN-Matilda han bjöd på lunch ja. Jag såg programmet och reagerade över hur fruktansvärt pinsam hajveckan var under telefonintervjun. Jag kunde inte begripa hur kan kunde vara så populär när det var uppenbart att han var en töntig skitstövel. Jag är dessutom helt säker på att det i antingen detta avsnitt eller på Matildas Twitter har framkommit att hon umgåtts tidigare med thesharkweek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in