2018-11-27, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det har du rätt i, men då förstår jag inte riktigt vad du menar att livvakten gjort. Jag får intrycket av du menar att Hampus kan ha tagit sitt liv för att hans ekonomi och liv kraschat. Han tar ju inte livet av sig för ett falskt rykte som han kan motbevisa.

Så vad menar du då att livvakten ljugit om? Alltså varför du inte litar på livvakten. Ifall Hampus själv satt sig i skiten och tagit sitt liv pga det, behöver ju inte livvakten ljuga ihop en historia. Elker menar du att livvakten ljugit om att Hampus hört av sig och vill ställa allt till rätta? Vad skulle livvakten tjäna på det? På vilket sätt skulle det ge honom fördelar mot Isabella pm han är kär i henne? Då är det ju bättre att han inte avslöjar att Hampus hört av sig. Att han lurar i henne att Hampus inte gjort något försök att kontakta henne.

Eftersom allt gick så snabbt har jag svårt att tro att Hampus lyckats fixa ett falskt pass. Så han reste på sitt eget pass. Om han tar livet av sig utomlands så får ju därför svenska ambassaden, familjen och media reda på det.

Jag har inte sagt att livvakten var kär i Isabella.

Det var Styrlund som skrev det.

Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Vem fan är den där livvakten.
Det är ju han som tycks föra allas talan i detta.
Kan ju lika väl vara så att han som dragit igång detta för att han är kär i henne och vill få bort konkurrenten.
Han missbedömde grejen när hon valde att skriva om det i sin blogg.
Nu måste han fortsätta trolla i media för att försöka rädda saker.
Men jag kan ha fel...

Jag bara svarade på ditt inlägg om att Hampus kan svara och ge sin version, att han kan vara död.
(FB) Skvallertråden om Blondinbella (Isabella Löwengrip)
Det var så mitt svar var tänkt.
Senast redigerad av Darrar 2018-11-27 kl. 13:10.
Citera
2018-11-27, 13:09
Medlem
Kan det vara så att han har placerat en stor del av hennes pengar och nu är pengarna borta. Blondinbella gör då en stor sak av att vara hotad i sitt nya hem och kommer därför att flytta från mångmiljonvillan på Lidingö. Officiell orsakat pga hotbild men i verkligheten pga ekonomiska bekymmer som gör att hon inte har råd att bo kvar.
Citera
2018-11-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressad
Kan det vara så att han har placerat en stor del av hennes pengar och nu är pengarna borta. Blondinbella gör då en stor sak av att vara hotad i sitt nya hem och kommer därför att flytta från mångmiljonvillan på Lidingö. Officiell orsakat pga hotbild men i verkligheten pga ekonomiska bekymmer som gör att hon inte har råd att bo kvar.

Det intressanta är om lantmäteriet får in något om att hon ens äger fastigheten. Hon kanske bara hyr huset?
Citera
2018-11-27, 13:18
Medlem
okok1s avatar
Är exet pappan till barnet/barnen?
Citera
2018-11-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nej.
Citera
2018-11-27, 13:23
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:

Ex-exet är dock. Ex-maken, inte ex-pojkvännen.
Citera
2018-11-27, 13:25
Medlem
Hela den här historien känns helt ärligt överdramatiserad, visst kan det vara så att H på något sätt varit maffiabankir åt syrianerna, hjälpt IL med husköpet och schabblat/fibblat bort 50 millar?? men....näe...

jag känner förvisso inte snubben hela hans profil/sätt att vara mm säger mig att det här är en vanlig snubbe som gått för långt, ökat riskerna succesivt med lyckat resultat, blivit fartblind , dragit med sig några andra och sedan kom smällen. Någon av de andra, ingen syriansk maffia, har blivit riktigt sne, antagligen för att H ljög om riskerna eller för att han inte förstod. killen eller killarna blir sura och anlitar en indrivare som besöker IL hemma och frågar efter H. IL konfonterar H som erkänner att han gjort bort sig och inte kan ge indrivaren pengar, H har nu sålt allt han äger och har gått gul. IL blir rädd och uppjagad av sin livvakt och "flyr" landet.

något säger mig att det inte handlar om 50 mille utan sammanlagt kanske 15 mille, vilket iofs är mycket nog.

ett annat troligt scenario är att han har gått in i ett klassiskt spelmissbruk. haft några "dåliga" veckor, lånat för att täcka förlusterna, fått fler "dåliga" veckor, lånat igen för att betala räntor inte lyckats nu heller och så fortsätter spiralen ett tag. då kan ett lån på 500 lax lätt bli skulder på 10-15 miljoner och tillslut går det inte längre att betala tillbaka.
Citera
2018-11-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressad

Så korkad är hon nog inte. Det mesta av hennes förmögenhet är bundet i aktier verkar det som.
Någon mindre del av hennes kontanta mede (ett temporärt lån t ex) kan han möjligen ha spekulerat bort men det är väl illa nog iofs. Fast jag tror inte det är det som är problemet här.
Handlar nog mer om att han tagit för hög risk i sina egna affärer.
Citera
2018-11-27, 13:32
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:

Odd Spångberg fd maken är pappan till båda barnen.
Citera
2018-11-27, 13:38
Medlem
prostinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Odd Spångberg fd maken är pappan till båda barnen.

Fast ska vi vara noggranna så är inte Odd ex-make utan make. De misslyckades nämligen med skilsmässan i tingsrätten och missförstod hur det där med betänketid fungerar. Isabella och Odd är således gifta än idag.
Citera
2018-11-27, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heros
Hela den här historien känns helt ärligt överdramatiserad, visst kan det vara så att H på något sätt varit maffiabankir åt syrianerna, hjälpt IL med husköpet och schabblat/fibblat bort 50 millar?? men....näe...

jag känner förvisso inte snubben hela hans profil/sätt att vara mm säger mig att det här är en vanlig snubbe som gått för långt, ökat riskerna succesivt med lyckat resultat, blivit fartblind , dragit med sig några andra och sedan kom smällen. Någon av de andra, ingen syriansk maffia, har blivit riktigt sne, antagligen för att H ljög om riskerna eller för att han inte förstod. killen eller killarna blir sura och anlitar en indrivare som besöker IL hemma och frågar efter H. IL konfonterar H som erkänner att han gjort bort sig och inte kan ge indrivaren pengar, H har nu sålt allt han äger och har gått gul. IL blir rädd och uppjagad av sin livvakt och "flyr" landet.

något säger mig att det inte handlar om 50 mille utan sammanlagt kanske 15 mille, vilket iofs är mycket nog.

ett annat troligt scenario är att han har gått in i ett klassiskt spelmissbruk. haft några "dåliga" veckor, lånat för att täcka förlusterna, fått fler "dåliga" veckor, lånat igen för att betala räntor inte lyckats nu heller och så fortsätter spiralen ett tag. då kan ett lån på 500 lax lätt bli skulder på 10-15 miljoner och tillslut går det inte längre att betala tillbaka.

Tror han levt ett dubbeliv. IL har trott att han varit en lyckosam trader men i själva verket har han varit en tragisk mytoman.
Citera
2018-11-27, 14:17
Medlem
Hur inverkar detta på Blondinbellas varumärke; blir det ett ökat eller minskat förtroende för henne som influencer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in