Citat:
Ursprungligen postat av
Darrar
Menade att han kan vara död nu och därför inte kan ge sin version. Det finns ju folk som tagit livet av sig för mindre. Tänk att sitta i ett hotellrum ensam i ett annat land och vara jagad och utblottad.
Det har du rätt i, men då förstår jag inte riktigt vad du menar att livvakten gjort. Jag får intrycket av du menar att Hampus kan ha tagit sitt liv för att hans ekonomi och liv kraschat. Han tar ju inte livet av sig för ett falskt rykte som han kan motbevisa.
Så vad menar du då att livvakten ljugit om? Alltså varför du inte litar på livvakten. Ifall Hampus själv satt sig i skiten och tagit sitt liv pga det, behöver ju inte livvakten ljuga ihop en historia. Elker menar du att livvakten ljugit om att Hampus hört av sig och vill ställa allt till rätta? Vad skulle livvakten tjäna på det? På vilket sätt skulle det ge honom fördelar mot Isabella pm han är kär i henne? Då är det ju bättre att han inte avslöjar att Hampus hört av sig. Att han lurar i henne att Hampus inte gjort något försök att kontakta henne.
Eftersom allt gick så snabbt har jag svårt att tro att Hampus lyckats fixa ett falskt pass. Så han reste på sitt eget pass. Om han tar livet av sig utomlands så får ju därför svenska ambassaden, familjen och media reda på det.