2018-11-27, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag håller med i det du skriver, det är Isabellas ord vi har att hålla oss till i nuläget. Vi har inte hört Hampus version eller ”maffian” om de existerar i detta. Det pm jag fick igår och som jag inte kan verifiera behöver inte betyda är fel. Där påstods att Isabella blev varnad för Hampus när de blev tillsammans för att han gick omkring och försökte låna flera miljoner. I början av deras förhållande så ska han ha velat låna 100 000kr av Isabella. Enligt pm så ska Isabella känt till detta från början.

Om detta stämmer så är jag nyfiken på varför hon går ut just nu och varför hon säger att hon inte känt till det?

Detta kan också förklara varför Stordalen drog öronen åt sig, varför hennes vänner nu är tysta istället för att gå ut och säga att hon inget visste och att de precis som hon blivit lurade av hans person.

Varför köper media Isabellas version rakt av?

Varför låter Hampus Isabella hänga ut honom som kriminell, bluffare, sol o vårare, elobrottsling? Hela hans liv är nu förstört.

Om historien är sann eller om han blåst Isabella L så har han ju fullt upp med att fly och är faktiskt en brottsling, som försöker komma undan efter ett misslyckat eller lyckat brott.

Om han inte är det alls så undrar jag om han lever. Har han ingen familj som reagerar eller tar de bara för givet att han faktiskt är skyldig? Det säger mycket om honom i så fall.

Media är värdelösa som källa, om Blondinbella kontaktade dem och ville prata om fotvårtor skulle de prata om det. Det går inte att kolla källor på den här storyn heller. Det är största källan till misstänksamhet för min del ....
Citera
2018-11-27, 09:54
Medlem
cheeseheroins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag håller med i det du skriver, det är Isabellas ord vi har att hålla oss till i nuläget. Vi har inte hört Hampus version eller ”maffian” om de existerar i detta. Det pm jag fick igår och som jag inte kan verifiera behöver inte betyda är fel. Där påstods att Isabella blev varnad för Hampus när de blev tillsammans för att han gick omkring och försökte låna flera miljoner. I början av deras förhållande så ska han ha velat låna 100 000kr av Isabella. Enligt pm så ska Isabella känt till detta från början.

Om detta stämmer så är jag nyfiken på varför hon går ut just nu och varför hon säger att hon inte känt till det?

Detta kan också förklara varför Stordalen drog öronen åt sig, varför hennes vänner nu är tysta istället för att gå ut och säga att hon inget visste och att de precis som hon blivit lurade av hans person.

Varför köper media Isabellas version rakt av?

Varför låter Hampus Isabella hänga ut honom som kriminell, bluffare, sol o vårare, elobrottsling? Hela hans liv är nu förstört.

Därför att media är lata (Expressen, Aftonbladet, etc.). Det är så varje gång Isabella snackar med pressen. Hon ger sin, förskönade, version av saken och ingen (med få undantag) ifrågasätter. Hon ljög t ex om sina besökarsiffror för att tjäna mer på samarbeten, och flera tidningar har publicerat hennes påhittade siffror utan att kolla upp vad som faktiskt är korrekt.
Citera
2018-11-27, 10:38
Medlem
moremoremores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeseheroin
Intressant. Jag tror också att något saknas. Hittills har all information kommit från Isabella och livvakten och det verkar bara så konstigt alltihop. Förstår att hon gått ut i media om hon tror att det hjälper med att få bort de som hotar henne, men varför fortsätter de (läs livvakten) snacka med media? Man vill väl hålla såna uttalande short and concise?

Exakt. Det är ju standard att media tar in en kommentar från polis/rättsväsende i sådana här lägen. Räcker med att någon bekräftar att det finns ett ärende upprättat på detta, utan att gå in på detaljer. Här är allt Bellas ord. Hampus kan ha dragit värsta sagorna för henne som hon gått på.
Hennes livvakt verkar allt annat än seriös, vilken riktig livvakt uttalar sig i media om en kunds angelägenheter?
Citera
2018-11-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Om historien är sann eller om han blåst Isabella L så har han ju fullt upp med att fly och är faktiskt en brottsling, som försöker komma undan efter ett misslyckat eller lyckat brott.

Om han inte är det alls så undrar jag om han lever. Har han ingen familj som reagerar eller tar de bara för givet att han faktiskt är skyldig? Det säger mycket om honom i så fall.

Media är värdelösa som källa, om Blondinbella kontaktade dem och ville prata om fotvårtor skulle de prata om det. Det går inte att kolla källor på den här storyn heller. Det är största källan till misstänksamhet för min del ....

I nuläget vet vi väl inte om Hampus är en brottsling eller inte? Han kan lika gärna ha förvaltat pengar åt tredjepart med avsikt att generera avkastning åt dem men trots gedigen trading erfarenhet ha förlorat pengarna vilket inte är brottsligt och sker förvånansvärt ofta i finansbranschen, även bland väletablerade kapitalförvaltare.

Vissa kommer hävda att det är brottsligt att förvalta kapital utan tillstånd men detta är helt legalt så länge erbjudandet inte riktas mot allmänheten och är en privat överenskommelse mellan ett begränsat antal personer och/eller företag. Flera banker och mäklare gör det möjligt genom att förvaltaren får en fullmakt av kunden som får sitt kapital förvaltat.
Citera
2018-11-27, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atfc
I nuläget vet vi väl inte om Hampus är en brottsling eller inte? Han kan lika gärna ha förvaltat pengar åt tredjepart med avsikt att generera avkastning åt dem men trots gedigen trading erfarenhet ha förlorat pengarna vilket inte är brottsligt och sker förvånansvärt ofta i finansbranschen, även bland väletablerade kapitalförvaltare.

Vissa kommer hävda att det är brottsligt att förvalta kapital utan tillstånd men detta är helt legalt så länge erbjudandet inte riktas mot allmänheten och är en privat överenskommelse mellan ett begränsat antal personer och/eller företag. Flera banker och mäklare gör det möjligt genom att förvaltaren får en fullmakt av kunden som får sitt kapital förvaltat.

Isabella skulle inte gå ut så hårt om han inte blåst henne. Handlar om 10 tals miljoner kr
En sol och vårare. Erik Hansen på IG umgicks med honom.
Citera
2018-11-27, 10:50
Medlem
mod3styblais3s avatar
Finns det någon klarhet i om polis är inblandade? Jag fick det intrycket när jag läste detta i Expressen;

"Vi har fått i uppgift att hålla oss ifrån all kontakt med honom och så har vi blivit förflyttade och nu förflyttade igen. Vi har ingen kontakt med honom längre."

Är det hennes säkerhetsbolag som gör dessa förflyttningar och order/förhållningssätt?
Citera
2018-11-27, 10:59
Medlem
Ny artikel i Expressen, de hönger ut Hampus nu som en bluff och båg om hemligt namn på nätet

Under pseudonym på Twitter och på finansiella sajter byggde Isabella Löwengrips expojkvän upp sin image som framgångsrik daytrader.
Här gav han tips och råd om kryptovalutor och värdepapper:
“Det enda du behöver göra är att köpa på botten och sälja på toppen. Sen ses vi i solen på paradisön, våra blickar möts från vars en sida av poolen där vi kan nicka tyst i samförstånd och le med vår livs bästa affär i ryggen. Enkelt, eller hur?”
Citera
2018-11-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atfc

Nej, i nuläget vet vi inte ett skit. Han är inte ens officiellt misstänkt för ett brott, för vem skulle han ha blåst? Ingen specifik person anklagar honom ju. Han skulle kunna stämma henne för förtal.
Citera
2018-11-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Finns det någon klarhet i om polis är inblandade? Jag fick det intrycket när jag läste detta i Expressen;

"Vi har fått i uppgift att hålla oss ifrån all kontakt med honom och så har vi blivit förflyttade och nu förflyttade igen. Vi har ingen kontakt med honom längre."

Är det hennes säkerhetsbolag som gör dessa förflyttningar och order/förhållningssätt?

Hennes livvakt har säkert sagt till henne att åka på semester ett tag till saker lugnat sig.
Citera
2018-11-27, 11:24
Medlem
styrlunds avatar
Vem fan är den där livvakten.
Det är ju han som tycks föra allas talan i detta.
Kan ju lika väl vara så att han som dragit igång detta för att han är kär i henne och vill få bort konkurrenten.
Han missbedömde grejen när hon valde att skriva om det i sin blogg.
Nu måste han fortsätta trolla i media för att försöka rädda saker.
Men jag kan ha fel...
Senast redigerad av styrlund 2018-11-27 kl. 11:31.
Citera
2018-11-27, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det är ju han som tycks föra alla talan i detta.
Kan ju lika väl vara så att han som dragit igång detta för att han är kär i henne och vill få bort konkurrenten.
Men jag kan ha fel...

Livvakten heter Magnus Andersson fd SÄPO. Finns artiklar om honom på Google
https://www.realtid.se/sa-kunde-finansmannen-sluppit-bli-kidnappade

Här ger han råd om hur finansmän slipper bli kidnappade från 2011
Citera
2018-11-27, 11:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det är ju han som tycks föra allas talan i detta.
Men jag kan ha fel...

Hampus har ju hela tiden kunnat kontakta media och säga att allt är påhitt eller feltolkningar. Alltså ge sin version av saken. Men han har inte gjort det. Förmodligen för att mycket är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in