2018-11-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tittade in på finansinspektionen.se men hittade ingenting på Hampus eller hans företag så kanske har han inte registrerat någonting där. Sökte på Jarlbo Capital.

Undrar om någon gjort anmälan till FI, Ekobrottsmyndigheten eller vanliga polisen. De kan i och för sig starta en undersökning ex officio.

Om CMC Markets uppmuntrat sådant här så kan de ligga illa till.

Hittade inte några bloggar hos CMC Markets men man ska kanske vara inloggad där för att ta del av sådant.

I vilket fall som helst så verkar "ryssen" vara styrelsesuppleant i Jarlbo Capital (start 2018-09-10) med h-näring okänd.

https://www.svd.se/naringsliv/sok-foretag/companyInfo.html?companyid=2KH5QD1I0000

Ryssen i sin tur har ett eget aktivt Investment- och riskkapitalbolag med anställda.

https://www.svd.se/naringsliv/sok-foretag/companyInfo.html?companyid=2KGXDXBI5YE9Q

Är inte så erfaren när det kommer till sånt här, men företaget registrerades väl i september på Isabellas begäran till Hampus? Enligt info så tyckte hon att det var skumt och ohållbart att han körde sitt race med valutapapper men utan att registrera det som inkomst. Han körde ju bara ett ISK konto och det reggas ju inte hos Skatteverket som en inkomst. Han föll därför under radarn.

Därför registrerades företaget i typ September och det är kanske därför det finns knapphändig information tänker jag.

Bara en liten tanke. Ryssen har begärt utträde nyligen. Skulle vara intressant och veta mer om deras relation.
Citera
2018-11-27, 12:29
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SollentunaMicke
”Livvakten” måste ju vara HELT slut i huvudet. Varför gå ut i media och säga att Hampus försökt kontakta
Tänkte på samma sak. Tror inte alls att det är en seriös livvakt hon anlitat, det är någon gammal krogvakt som leker livvakt.
Citera
2018-11-27, 12:30
Medlem
Alltså har ni läst Isabellas senaste post på bloggen?

Snacka om att skicka ut honom på schavotten. Jag tycker synd om H.

Instämmer med föregående att hennes beteende är märkligt. Även om ljusskygga typer får för sig att böta henne tror jag de skulle få det svårt att nå framgång med det. Om nu detta kom som en bomb så agerar hon konstigt tycker jag

OT - Älskar att Odd "blivit förflyttad".. kan se det framför mig.. "jahapp kan inte nån bara döda mig"
Citera
2018-11-27, 12:32
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Hon äger aktier i ett bolag som är värd 1 miljard. Där var hennes säkerhet för huset. Om jag inte missminner mig.

Ställer mig mycket tveksam till detta, enligt vem är den värd 1 miljard? Hur ser årsredovisningen ut?
Citera
2018-11-27, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Från Stoppa Pressarna

Hela härvan med Hampus kan få ödesdigra konsekvenser för Blondinbellas affärsverksamhet. Stoppa Pressarna har varit i kontakt med annonsörer som redan dragit öronen åt sig.
– Hon är körd i branschen. Helt körd. Vilket företag vill bli förknippad med bluffmakare som bränner miljonbelopp och kriminella kidnappare? Det är lika bra att hon säljer sina andelar i företagen så att hennes kompanjoner kan rädda det som räddas kan, säger en marknadsdirektör på ett företag som säljer konsumentprodukter till unga kvinnor och som tidigare haft ett samarbete med bloggerskan.

Överdrivet att tro det. Undrar varför den marknadsdirektören är så bitter?
Citera
2018-11-27, 12:36
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pleinsud
Alltså har ni läst Isabellas senaste post på bloggen?

Snacka om att skicka ut honom på schavotten. Jag tycker synd om H.

Instämmer med föregående att hennes beteende är märkligt. Även om ljusskygga typer får för sig att böta henne tror jag de skulle få det svårt att nå framgång med det. Om nu detta kom som en bomb så agerar hon konstigt tycker jag

OT - Älskar att Odd "blivit förflyttad".. kan se det framför mig.. "jahapp kan inte nån bara döda mig"

Hon har väl rekommenderats att kapa alla band för sin egen skull och för barnens. En knullpojke som Hampus är väl inte värt att riskera pengarna, ryktet eller livet för?
Citera
2018-11-27, 12:36
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
HJ lär inte sjunga på något vis på mycket lång tid.
Ska han rädda sitt skinn och undkomma kraven på dessa "mycket mer än tiotals miljoner kronor" krävs ett försvinnande likt Posener.

Men jag håller med i att BBs agerande är märkligt. Är man helt och hållet ovetandes om det hela stannar man väl bara kvar och förnekar all kännedom om spektaklet.
Posener var dessutom inte skyldig pengar till gangstrar. De här kanske ger sig på Jarlbos familj i brist på annat. Eller rent av hans ex om det gör bedömningen att det är värt det.
Citera
2018-11-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
https://gyazo.com/a2b48f053abf6f3446afd9e2461ca00c

Vilken smörja. Man behöver vara rätt lågt begåvad för att gå på något sånt.
Citera
2018-11-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Vaddå rik? Hon kan inte sluta arbeta nu. Allabolag visar att hon inte direkt tjänar så mycket pengar. Finns ju enmansföretagare som tjänare mer än hon. Ett av bolagen omsatte 43 miljoner och vinsten var 650 000kr. Något företag hade aktieutdelning på 3 miljoner men det ska väl delas med Pingis också.

Det där säger inte allt om hennes affärer. Hon får del i nystartföretag mot att de marknadsförs i hennes olika kanaler. Hon investerar också i företag på väg upp. Vissa har gått ruskigt bra. Lyssna på intervjun med henne i Framgångspodden så förstår du bättre.
Citera
2018-11-27, 12:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Tror du ärligt hon skulle involvera sig med kriminella? Kvinnan är miljonär, har flera företag och skulle kunna sluta jobba idag.

Herrejösses, hur många finansmän/entreprenörer osv har inte trampat i klaveret genom årens lopp? Det finns ju hur många exempel som helst på respektabla personer som gjort bort sig för tid och evighet just för att dom blivit fartblinda eller hamnat i en situation som är ohållbar. Kvinnan du pratar om har dessutom en historik med ett flertal konkurser bakom sig och hon drar sig inte heller för att ljuga och dra en rövarhistoria för att mörka sina misslyckanden.

Om hon inte är helt blåst så har hon nog sett vart vinden burit för Jarlbo, hon har blivit lurad av honom påstår hon men hon tidigare inte dragit sig för att lura i folk rena lögner.

Gissar att Jarlbo just nu sitter i Spanien nånstans och dricker Cava, kanske tillsammans med sin blonda flickvän.
Citera
2018-11-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Är inte så erfaren när det kommer till sånt här, men företaget registrerades väl i september på Isabellas begäran till Hampus? Enligt info så tyckte hon att det var skumt och ohållbart att han körde sitt race med valutapapper men utan att registrera det som inkomst. Han körde ju bara ett ISK konto och det reggas ju inte hos Skatteverket som en inkomst. Han föll därför under radarn.

Därför registrerades företaget i typ September och det är kanske därför det finns knapphändig information tänker jag.

Bara en liten tanke. Ryssen har begärt utträde nyligen. Skulle vara intressant och veta mer om deras relation.

Ojojoj. Undrar var han har ISKen registrerad. Nordnet eller Avanza? Eller någon bank. Om myndigheter och politiker får för sig att ISKen används till penningtvätt då kan hela ISK-konstruktionen ligga pyrt till.

Expressen skrev att Hampus bjudit programledaren från EFN på lunch i direktsändning på webben. Pikant om det var Matilda Karlsson. Korrupt oavsett vem om de nappade på erbjudandet.

I en webb-tv intervju med EFN Ekonomikanalen, som är ett helägt dotterbolag till Svenska Handelsbanken blev expojkvännen intervjuad på telefon som daytrader – återigen under pseudonym – och gav råd och berättade om sina arbetsmetoder. Han sa sig också handla med valutor.

I sändningen bjöd han vid ett tillfälle ut programledaren på lunch.

https://www.expressen.se/noje/expojkvannen-till-isabella-lowengrip-levde-hemligt-liv-under-pahittat-namn/

Big Boss Fredrik Lundberg, storägaren till Handelsbanken som äger EFN kan inte vara glad. Kikade in på EFN för att kolla om Matilda fått sparken men hon var programledare i börslunch i alla fall. Hennes blonda kvinnliga chef vars namn jag inte kommer ihåg syntes inte till i programmet. Hon har kanske gått vidare för att förverkliga sig någon annanstans. Men Nils Brobacke från CMC Markets satt där, men de introducerade inte honom med titel därifrån. Det osar katt där tydligen.

Jag misstänker att många från #uppesittarkväll-klanen som EFN kör inte mår så bra nu. Kan tänka mig att de håller på att rensa bland suspekta "vänner och bekanta" och inlägg i sociala medier. Tar säkert många dagar. Städningen började tydligen redan igår, eller kanske har det pågått längre.
Citera
2018-11-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
HJ lär inte sjunga på något vis på mycket lång tid.
Ska han rädda sitt skinn och undkomma kraven på dessa "mycket mer än tiotals miljoner kronor" krävs ett försvinnande likt Posener.

Men jag håller med i att BBs agerande är märkligt. Är man helt och hållet ovetandes om det hela stannar man väl bara kvar och förnekar all kännedom om spektaklet.

Ja, HJ är nog rätt körd om han inte sitter på kapital som kan rädda han. Frågan är bara om han offrar sig själv för BBs skull eller om han drar med henne i fallet ifall hon haft nåt med detta att göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in