2018-11-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Reagerade oxo på att vinsten på 650k är ju inget man köper en 30 miljoners villa för... Har iofs inte granskat hennes bolag etc iom jag inte bryr mig. Dock intresserar storyn mig.

Hon äger aktier i ett bolag som är värd 1 miljard. Där var hennes säkerhet för huset. Om jag inte missminner mig.
Citera
2018-11-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Hon äger aktier i ett bolag som är värd 1 miljard. Där var hennes säkerhet för huset. Om jag inte missminner mig.

Hennes andel är ju dock inte värd så mycket.
Citera
2018-11-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Vaddå rik? Hon kan inte sluta arbeta nu. Allabolag visar att hon inte direkt tjänar så mycket pengar. Finns ju enmansföretagare som tjänare mer än hon. Ett av bolagen omsatte 43 miljoner och vinsten var 650 000kr. Något företag hade aktieutdelning på 3 miljoner men det ska väl delas med Pingis också.

Föreslår att du går en kurs i hur man läser en årsredovisning innan du försöker dra din slutsats.
Hört talas om olika typer av tillgångar, obeskattade reserver etc.
Är bara idioter som försöker skatta bort vinsterna i sina bolag, är man hyfsat funtad så låter man pengar återinvesteras i bolagen för att få ner skatten i sina bolag.
Citera
2018-11-27, 12:02
Medlem
”Pitchen” han hade skickat runt till folk (Syding bl.a) verkar vara borttagen från twitter. Någon som har den sparad med diagrammet och beskrivningen?
Citera
2018-11-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Den här historien är praktexempel på när det går bra, så går det jävligtbra! Och när det gå dåligt så går det jävligtdåligt! Klart att den lilla ”bloggdrottningen” varit insatt i affärerna och levt gott på avkastningen. Nu träffade skiten fläkten och expressen agerar nyttig idiot och publicerar hennes floskelhistoria!

Håller helt med dig.
Är man oskyldig flyr man inte landet. Dessa kriminella vill inte dra mer uppmärksamhet på sig än nödvändigt. Så varför då ens gå på en "kändis" som är oskyldig.
Hela BBs agerande är misstänkt. Typisk dupering av livvakten att blanda lögner med små inslag av sanning för att förhoppningsvis dribbla bort henne ur ekvation.
Förmodligen är man rädda att HJ ska börja sjunga och när han väl gör det vill man inte va kvar i landet av uppenbara skäl.
Citera
2018-11-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEE91
”Pitchen” han hade skickat runt till folk (Syding bl.a) verkar vara borttagen från twitter. Någon som har den sparad med diagrammet och beskrivningen?

https://gyazo.com/a2b48f053abf6f3446afd9e2461ca00c
Citera
2018-11-27, 12:15
Medlem
Tittade in på finansinspektionen.se men hittade ingenting på Hampus eller hans företag så kanske har han inte registrerat någonting där. Sökte på Jarlbo Capital.

Undrar om någon gjort anmälan till FI, Ekobrottsmyndigheten eller vanliga polisen. De kan i och för sig starta en undersökning ex officio.

Om CMC Markets uppmuntrat sådant här så kan de ligga illa till.

Hittade inte några bloggar hos CMC Markets men man ska kanske vara inloggad där för att ta del av sådant.

I vilket fall som helst så verkar "ryssen" vara styrelsesuppleant i Jarlbo Capital (start 2018-09-10) med h-näring okänd.

https://www.svd.se/naringsliv/sok-foretag/companyInfo.html?companyid=2KH5QD1I0000

Ryssen i sin tur har ett eget aktivt Investment- och riskkapitalbolag med anställda.

https://www.svd.se/naringsliv/sok-foretag/companyInfo.html?companyid=2KGXDXBI5YE9Q
Citera
2018-11-27, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Håller helt med dig.
Är man oskyldig flyr man inte landet. Dessa kriminella vill inte dra mer uppmärksamhet på sig än nödvändigt. Så varför då ens gå på en "kändis" som är oskyldig.
Hela BBs agerande är misstänkt. Typisk dupering av livvakten att blanda lögner med små inslag av sanning för att förhoppningsvis dribbla bort henne ur ekvation.
Förmodligen är man rädda att HJ ska börja sjunga och när han väl gör det vill man inte va kvar i landet av uppenbara skäl.

HJ lär inte sjunga på något vis på mycket lång tid.
Ska han rädda sitt skinn och undkomma kraven på dessa "mycket mer än tiotals miljoner kronor" krävs ett försvinnande likt Posener.

Men jag håller med i att BBs agerande är märkligt. Är man helt och hållet ovetandes om det hela stannar man väl bara kvar och förnekar all kännedom om spektaklet.
Citera
2018-11-27, 12:17
Medlem
Fezziks avatar
Jag sitter och spekulerar i om det inte är ett ponzicheme som nu blåst upp. Det här med den hemliga gruppen där han först lockade daytraders men som senare skulle vara vara den perfekta mötesplatsen att locka till sig folk för ett ponziupplägg. Utåt till så har han lagt sig till med en image som framgångsrik daytrader bakom kulisserna däremot så har han tagit pengar från en för att betala en annan. Det behöver heller inte handla om en hemlig grupp på twitter utan han kan lika gärna ha styrt en del människor till en annan hemlig grupp. Där skulle han i så fall locka blåögda investerare till "säkra pengar" bara dom investerade hos han.

Eller gör jag en höna av en fjäder nu?
Citera
2018-11-27, 12:20
Medlem
Hittade detta, kan det vara något cryptoupplägg som gått snett? GoogleCachat, sidan är borttagen: Sharkpoolen

"Despite its founder being anonymous, the crypto community is anxiously awaiting the launching of SharkPool. What remains interesting, nonetheless, is its intentions of disregarding altcoins for their preferred Bitcoin Cash."
Citera
2018-11-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezer
Hittade detta, kan det vara något cryptoupplägg som gått snett? GoogleCachat, sidan är borttagen: Sharkpoolen

"Despite its founder being anonymous, the crypto community is anxiously awaiting the launching of SharkPool. What remains interesting, nonetheless, is its intentions of disregarding altcoins for their preferred Bitcoin Cash."

Detta har inget med Sharkpoolen att göra. Är något helt annat.
Citera
2018-11-27, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
HJ lär inte sjunga på något vis på mycket lång tid.
Ska han rädda sitt skinn och undkomma kraven på dessa "mycket mer än tiotals miljoner kronor" krävs ett försvinnande likt Posener.

Men jag håller med i att BBs agerande är märkligt. Är man helt och hållet ovetandes om det hela stannar man väl bara kvar och förnekar all kännedom om spektaklet.

Fast nu är inte BB nån fattig student som sitter hemma och runkar och käkar fryspizza på dagarna. Hon är god för många miljoner och inte otänkbart att någon försöker pressa henne för att komma åt honom indirekt. Hon har dessutom småbarn att ta hand om så inte särskilt konstigt att hon drar sig undan med dem när det plötsligt dyker upp ovälkomna gäster vid porten.
Senast redigerad av frokenfras 2018-11-27 kl. 12:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in