Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Tankefelet finns redan i rubriken. En person som tänker och pratar i termer av att "få sex" är per definition undergiven, och blir ointressant för partners.
Jag vill inte ens ha sex förrän jag träffar en tjej som jag tycker är värd investeringen. När jag väl har kommit så långt brukar det inte vara ett problem.
Personer med värdighet går genom livet med rak rygg och väljer noga och med urskiljning ut personer som hen vill ha i sitt liv. Ynkryggar frågar runt bland kreti och pleti i hopp om att "få ligga", och det är ju lika bra att dessa personer inte får sprida sina gener vidare faktiskt.
Det här håller jag med om till 100%. Varför är det ens en sådan hets efter att få ligga? Om man är ute efter att ha en rolig/skön timme så kan en konsert eller en rejäl massage hos en naprapat ge mer än ett ligg.
Sådana här undersökningar, det vill säga seriösa sådana, genomförs inte alltför ofta. När man gjorde undersökningen sex i Sverige 1996 så visade den att 4% av kvinnorna och 5% av männen aldrig hade haft sex. Merparten av de som svarade så var unga individer och kommer troligen ha sex någon gång under sitt liv.
Det har inte blivit svårare att ligga sedan dess, snarare tvärtom. Det kan dock vara så att man får en illusion av att det är svårare (och viktigare!) om man hänger för mycket på Tinder och dylika köttmarknader där utseendefixeringen blir extrem och där ett litet antal snygga sexmissbrukare kan hitta nya sexpartners på löpande band. Men är det lycka? Jag tycker inte det.
Det viktigaste är dock, för min del, att hitta personer att tycka om och lita på. Sex är en sekundär upplevelse. Hellre onani än halvtaskigt sex bara för sexandets skull.