2018-11-27, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathgrip
Lyssnade precis pa en podcast med honom som EFN gjort. Den har killen har absolut 0 koll på trading, och kan du det minsta om trading forstar man det.

Citat Sharkweek/Hampus: ”Min samsta trade var nar jag kollade pa The Big Short samtidigt som jag tradade. Ju langre filmen gick desto mer biased blev jag och handlade mer aggressivt.”

Seriost, en 15-aring med lite kunskap hade gjort ett battre jobb.

Nagra bra tradingstrategier har aldrig funnits utan han har satt nagra fulltraffar genom aren bara genom att kopa lagt och salja dyrt. Verkar ha anvant sig av mycket teknisk analys vilket ar till stor del rent humbug om du fragar seriosa traders som forvaltar miljarder, inte twitter-tradersen.

Läs hela hans blogg så ser du att han är kunnig. Sen är nästan allt han skriver på skämt. Han är nästan aldrig seriös.
Citera
2018-11-27, 10:51
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Ja men det är ju sjukt dumt, tror verkligen inte hon har gjort det. Jag tror snarare att de där 2m är omsättning som hon försöker få att låta som vinst
Jag menar helt lagligt i form av arvode och dylikt.
Citera
2018-11-27, 10:52
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Läs hela hans blogg så ser du att han är kunnig. Sen är nästan allt han skriver på skämt. Han är nästan aldrig seriös.

Länk till hans blogg?
Citera
2018-11-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Du har rätt, men skulle gärna vilja se en förklaring i inlägget så fort man använder en fackterm.

Även, vad är detta sharkpool jag läser om överallt?

Det kan jag hålla med om! Det är en gruppchatt där Hajen skulle lära ut sin strategi, nu verkar han ha använt den till att få in kapital.
Citera
2018-11-27, 10:57
Medlem
Citat:

27-arig charlatan som vill leka tradinglivet med en modell vid sin sida men har en kandidat i ekonomi som han precis klarade av med urusla betyg. Give me a break.

Handlar turbowarranter och CFDs, redan dar gar varningsklockorna igang. Skulle inte forvana mig om han lyckades pricka in fingerprint cards och sedan trodde han var nasta Gekko.

Absolut noll formaga att hantera risk, da spelar det ingen roll hur ”duktig trader” han ar. Kan han inte hantera risk finns det ingen framtid som trader.
Citera
2018-11-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Jag menar helt lagligt i form av arvode och dylikt.

Jag menar också lagligt. Men hon förlorar ju typ över 5m genom högre skatter om hon skulle gjort det.
Citera
2018-11-27, 10:59
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Även, vad är detta sharkpool jag läser om överallt?

Jag undrar om inte det här är sharkpool

https://imarknaden.se/2018/03/05/din-genvag-till-att-bli-en-trader/
Citat:
Sedan jag startat iMarknaden är den absolut vanligaste frågan från er läsare: hur gör man för att handla som jag, vad man behöver och på djupet hur jag tänker kring varje affär. Då detta är så mycket mer komplicerat än vad som går att fånga i ett blogginlägg, och eftersom jag har möjligheten till det, så kommer jag nu lansera vad jag kallar för Sharkpoolen. Det blir en stängd chatt där jag kommer stötta och utveckla ett gäng traders som vill handla index och valuta. Där kommer jag att publicera mina tradingplaner och förklara varför jag tänker som jag gör på djupet. Jag kommer även gå igenom hur jag exekverar och agera bollplank för dina egna tradingidéer samt ge stöd/verktyg i riskhantering och money management.
Citera
Medlem
https://imarknaden.se

Här har ni hans blogg. Om ni läser söndagsanalyserna ser ni att han ofta har varit duktig.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkake
Hon drar in 2 millar i månaden.

Omsättning och vinst är 2 helt olika saker.
Citera
2018-11-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Jag undrar om inte det här är sharkpool

https://imarknaden.se/2018/03/05/din-genvag-till-att-bli-en-trader/

Där är första inlägget om Sharkpoolen
Citera
2018-11-27, 11:01
Medlem
Expressen ny artikel

Under pseudonym på Twitter och på finansiella sajter byggde Isabella Löwengrips expojkvän upp sin image som framgångsrik daytrader.
Här gav han tips och råd om kryptovalutor och värdepapper:
“Det enda du behöver göra är att köpa på botten och sälja på toppen. Sen ses vi i solen på paradisön, våra blickar möts från vars en sida av poolen där vi kan nicka tyst i samförstånd och le med vår livs bästa affär i ryggen. Enkelt, eller hur?”
Citera
2018-11-27, 11:02
Medlem
Citat:
https://imarknaden.se

Här har ni hans blogg. Om ni läser söndagsanalyserna ser ni att han ofta har varit duktig.

https://www.instagram.com/lifeofsharkweek/?hl=sv

Tycker du hans instagram-flode signalerar seriositet?! Hur kan denna mannen haft tiotals miljoner att forvalta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in