2018-11-27, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Från Stoppapressarna

Hela härvan med Hampus kan få ödesdigra konsekvenser för Blondinbellas affärsverksamhet. Stoppa Pressarna har varit i kontakt med annonsörer som redan dragit öronen åt sig.
– Hon är körd i branschen. Helt körd. Vilket företag vill bli förknippad med bluffmakare som bränner miljonbelopp och kriminella kidnappare? Det är lika bra att hon säljer sina andelar i företagen så att hennes kompanjoner kan rädda det som räddas kan, säger en marknadsdirektör på ett företag som säljer konsumentprodukter till unga kvinnor och som tidigare haft ett samarbete med bloggerskan.

Hon reser sig nog. Ja, att i längden försöka saluföra sig som största bloggaren, genom att betona lyxlivet kanske har fått sig en knäck. Men hon har förmodligen redan anlitat spökförfattaren som skriver bok om saken. Och den lär ju sälja. Så, nej, hon klarar sig och det är henne väl unt. Hon är inte den första kvinna som får skärpa till tankeverksamheten efter 30 och bli bättre på att bedöma karaktärer, efter en del kall reality check.
Citera
2018-11-27, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag skrev något liknande igår, att det ser till och med ut som om en av bilderna är tagen inne på länsakuten (psykiatrisk akutmottagning i Stockholm). Någon svarade att han var en stalker som har förföljt IL och andra kvinnor. Tänk om han bara är irrationell och mår dåligt? Så har IL hängt ut honom med bild och totalt förtalat honom inför tusentals andra. Tänk om det leder till att han skadar sig? Och så har hon haft riktigt farliga personer efter sig/HJ och till och med hennes barn och O** måste gå under jorden. Det var inte okej att hänga ut "stalkern" på det sättet. Ironiskt att hon fick en riktig hotbild mot sig strax efter uthängningen!

Tänk om det är så vidrigt att hon hängde ut ”stalkern” alltså utnyttjade honom för att få beskydd av polis, media, grannar och läsare när den riktiga hotbilden kom från gänget som förlorat pengar. Det kan ha varit en signal till gänget med skulderna att vi fotograferar, har livvakt, team och media på vår sida. Det kan vara ett spel där stalkern utnyttjades.
Citera
2018-11-27, 08:53
Medlem
Tidningarna kommer säkert med fler artiklar idag eftersom det finns så stort intresse.

Jag undrar ändå varför ingen åklagare eller polis har uttalat sig? De uttalade sig direkt när Stalkern hängdes ut. Och polisen har en anmälningsskyldighet när de får vetskap om ett brott. Hela Sverige vet ju nu att Isabella blivit utsatt eller upplevt sig ha blivit hotad och känner sig enligt egen uppgift väldigt rädd.
Citera
2018-11-27, 08:59
Medlem
Citat:
Tidningarna kommer säkert med fler artiklar idag eftersom det finns så stort intresse.

Jag undrar ändå varför ingen åklagare eller polis har uttalat sig? De uttalade sig direkt när Stalkern hängdes ut. Och polisen har en anmälningsskyldighet när de får vetskap om ett brott. Hela Sverige vet ju nu att Isabella blivit utsatt eller upplevt sig ha blivit hotad och känner sig enligt egen uppgift väldigt rädd.

Den syriska maffian som enligt ryktet ska ha blivit bestulen på svarta pengar har inte polisanmält, antar jag, och Blondinbellas hotbild måste vara svårutredd när det inte går att bevisa varför hon skulle bli hotad överhuvudtaget. Dödshotade kvinnor i Sverige som vet namn och personnummer på den som tänkt döda dem har inte alltid poliser i hälarna ... Just saying.
Senast redigerad av Loqita 2018-11-27 kl. 09:08.
Citera
2018-11-27, 09:11
Medlem
Citat:
Tänk om det är så vidrigt att hon hängde ut ”stalkern” alltså utnyttjade honom för att få beskydd av polis, media, grannar och läsare när den riktiga hotbilden kom från gänget som förlorat pengar. Det kan ha varit en signal till gänget med skulderna att vi fotograferar, har livvakt, team och media på vår sida. Det kan vara ett spel där stalkern utnyttjades.

Intressant teori, och fullkomligt fruktansvärd om det skulle finnas minsta sanning i den! Eftersom att det rör sig om en person som verkar ha det svårt (jag försöker formulera mig fint) så har jag faktiskt varit rädd att uthängningen leder till att personen skadar sig själv i desperation och sorg.

Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Den syriska maffian som enligt ryktet ska ha blivit besluten på svarta pengar har inte polisanmält, antar jag, och Blondinbellas hotbild måste vara svårutredd när det inte går att bevisa varför hon skulle bli hotad överhuvudtaget. Dödshotade kvinnor i Sverige som vet namn och personnummer på den som tänkt döda dem har inte alltid poliser i hälarna ... Just saying.

Det enda jag vill säga om "syriska maffian" är att det här är invandrings- och invandrarkritiska flashback. Pga att det har kommit många invandrare från Syrien och Afghanistan är många fb-användare lite fast på de länderna.

Om vi får spekulera fritt tror jag inte att det är en "maffia" som är efter HJ, utan rika och inflytelserika personer som har betalat kriminella för att få tillbaka sina pengar.
Citera
2018-11-27, 09:13
Medlem
Någon som vet vad Isabellas vänner säger? Annie Lööf och Elaine Eksvärd? Någon som skrivit om det på twitter? Otroligt tyst bland hennes vänner. Ingen som sagt något i media?
Citera
2018-11-27, 09:22
Medlem
cheeseheroins avatar
Citat:
Någon som vet vad Isabellas vänner säger? Annie Lööf och Elaine Eksvärd? Någon som skrivit om det på twitter? Otroligt tyst bland hennes vänner. Ingen som sagt något i media?

Det verkar som att Isabella har få riktiga vänner. Ingen som vill beblanda sig i sånt här smuts och riskera sin egna säkerhet.
Citera
2018-11-27, 09:23
Medlem
Citat:

Är på språng, men tänker på det du skrev ovan Darrar ...

Alltså, hur vet vi att Isabella L. aka Blondinbella är hotad? Svar: För att hon säger det.

Hur vet hon att hon är hotad? Svar: För att pojkvännen har sagt det till henne innan han drog.

Vem är han? Svar: En välutbildad kille som gillar pengar och som, enligt det som Isabella L spridit på sin blogg, nu är totalt uthängd som en ekobrottsling med maffiakoppling.

Varför skulle han säga så? Svar A: För att det är sant. Svar B: För att han egentligen drog med hennes pengar. Svar C: Okänt.

Alltså, hur stor trovärdighet har killens ord?

Jag tvivlar inte på att Isabella L. är jätterädd och jag tvivlar inte på att det hon skriver kan vara sant, men vad vet hon om syriska maffian och indrivningsmetoder? Om han är en ekobedragare, vad är det som säger att den bedragna personen inte är hon? Ur en polis eller åklagarens kalla perspektiv är nog detta inte så enkelt och att det dessutom i princip är samma story som i Snabba Cash ... Hmm.

Någon kan ha betalat vem som helst för att köra förbi och skrämma livet ur henne. 50 miljoner till en 20+ grabb med en dator. Visst, kanske, kanske inte.
Citera
2018-11-27, 09:35
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:

För oklart vad som hänt denna gång.
Citera
2018-11-27, 09:35
Medlem
cheeseheroins avatar
Citat:

Alltså, hur vet vi att Isabella L. aka Blondinbella är hotad? Svar: För att hon säger det.

Hur vet hon att hon är hotad? Svar: För att pojkvännen har sagt det till henne innan han drog.

Vem är han? Svar: En välutbildad kille som gillar pengar och som, enligt det som Isabella L spridit på sin blogg, nu är totalt uthängd som en ekobrottsling med maffiakoppling.

Varför skulle han säga så? Svar A: För att det är sant. Svar B: För att han egentligen drog med hennes pengar. Svar C: Okänt.

Jag tvivlar inte på att Isabella L. är jätterädd och jag tvivlar inte på att det hon skriver kan vara sant, men vad vet hon om syriska maffian och indrivningsmetoder? Om han är en ekobedragare, vad är det som säger att den bedragna personen inte är hon? Ur en polis eller åklagarens kalla perspektiv är nog detta inte så enkelt och att det dessutom i princip är samma story som i Snabba Cash ... Hmm.

Någon kan ha betalat vem som helst för att köra förbi och skrämma livet ur henne. 50 miljoner till en 20+ grabb med en dator. Visst, kanske, kanske inte.

Intressant. Jag tror också att något saknas. Hittills har all information kommit från Isabella och livvakten och det verkar bara så konstigt alltihop. Förstår att hon gått ut i media om hon tror att det hjälper med att få bort de som hotar henne, men varför fortsätter de (läs livvakten) snacka med media? Man vill väl hålla såna uttalande short and concise?
Citera
2018-11-27, 09:42
Medlem
Citat:

Jag håller med i det du skriver, det är Isabellas ord vi har att hålla oss till i nuläget. Vi har inte hört Hampus version eller ”maffian” om de existerar i detta. Det pm jag fick igår och som jag inte kan verifiera behöver inte betyda är fel. Där påstods att Isabella blev varnad för Hampus när de blev tillsammans för att han gick omkring och försökte låna flera miljoner. I början av deras förhållande så ska han ha velat låna 100 000kr av Isabella. Enligt pm så ska Isabella känt till detta från början.

Om detta stämmer så är jag nyfiken på varför hon går ut just nu och varför hon säger att hon inte känt till det?

Detta kan också förklara varför Stordalen drog öronen åt sig, varför hennes vänner nu är tysta istället för att gå ut och säga att hon inget visste och att de precis som hon blivit lurade av hans person.

Varför köper media Isabellas version rakt av?

Varför låter Hampus Isabella hänga ut honom som kriminell, bluffare, sol o vårare, elobrottsling? Hela hans liv är nu förstört.
Senast redigerad av Darrar 2018-11-27 kl. 09:45.
Citera
2018-11-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheeseheroin
Det verkar som att Isabella har få riktiga vänner. Ingen som vill beblanda sig i sånt här smuts och riskera sin egna säkerhet.

Munkavel?? 🧐...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in