Citat:
Ursprungligen postat av
Darrar
Tidningarna kommer säkert med fler artiklar idag eftersom det finns så stort intresse.
Jag undrar ändå varför ingen åklagare eller polis har uttalat sig? De uttalade sig direkt när Stalkern hängdes ut. Och polisen har en anmälningsskyldighet när de får vetskap om ett brott. Hela Sverige vet ju nu att Isabella blivit utsatt eller upplevt sig ha blivit hotad och känner sig enligt egen uppgift väldigt rädd.
Är på språng, men tänker på det du skrev ovan Darrar ...
Alltså, hur vet vi att Isabella L. aka Blondinbella är hotad? Svar: För att hon säger det.
Hur vet hon att hon är hotad? Svar: För att pojkvännen har sagt det till henne innan han drog.
Vem är han? Svar: En välutbildad kille som gillar pengar och som, enligt det som Isabella L spridit på sin blogg, nu är totalt uthängd som en ekobrottsling med maffiakoppling.
Varför skulle han säga så? Svar A: För att det är sant. Svar B: För att han egentligen drog med hennes pengar. Svar C: Okänt.
Alltså, hur stor trovärdighet har killens ord?
Jag tvivlar inte på att Isabella L. är jätterädd och jag tvivlar inte på att det hon skriver kan vara sant, men vad vet hon om syriska maffian och indrivningsmetoder? Om han är en ekobedragare, vad är det som säger att den bedragna personen inte är hon? Ur en polis eller åklagarens kalla perspektiv är nog detta inte så enkelt och att det dessutom i princip är samma story som i Snabba Cash ... Hmm.
Någon kan ha betalat vem som helst för att köra förbi och skrämma livet ur henne. 50 miljoner till en 20+ grabb med en dator. Visst, kanske, kanske inte.