2018-11-26, 22:48
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Han skulle ju vara Guds son, eller Hur!
Han borde ju ha vetat hur vi skall övervinna ondskan, förtrycket, slaveriet, nöden, krigen, hungern.. osv
Men han sa bara "följ mej" "om inte du tror på mej är du förlorad"
Sa Jesus i Bibeln tro på mig eller ni är förlorade?
En ung man frågade, hur skall jag bli frälst?
Jesus sa, uppfyll lagen. Älska Gud och älska din nästa.

Vad säger Kristus i Bibeln exakt. Om man granskar saker och ting kritiskt, så tror jag inte Jesus sa mycket om att man måste tro på sagor om död för våran synd skull och uppståndelse.
Citera
2018-11-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammasLillaFlicka
Saker jag inte gillar med kristna till exempel är att inte lära sig andra meningsfulla och inspirerande lärdomar från andra övertygelser utan dem svarar mig med att säga JESUS är svaret på allt när jag sedan frågar dem om dem kan utveckla sin tro till Jesus vet dem inte ens vad dem svamlar om.

Hmm. "utan dem", Vete fan ifall jag hade gått i polemik med någon som inte förstår skillnaden mellan de och dem. Fast å andra sidan hade jag sopat golvet med dig och dina argument.
Förpubertalt och allmänt narcissistiskt sa Bull.
Citera
2018-11-26, 22:53
Medlem
DeepThroat007s avatar
Känt en massa religiösa människor o de var allihop högutbildade (Tekn. Dr., Med. Dr. osv). Skulle aldrig komma på tanken att käbbla med dem om deras religiösa tro.

Läs din Karl Popper o lägg sedan ner att försöka tracka religiösa personer.
Citera
2018-11-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Sa Jesus i Bibeln tro på mig eller ni är förlorade?
En ung man frågade, hur skall jag bli frälst?
Jesus sa, uppfyll lagen. Älska Gud och älska din nästa.

Vad säger Kristus i Bibeln exakt. Om man granskar saker och ting kritiskt, så tror jag inte Jesus sa mycket om att man måste tro på sagor om död för våran synd skull och uppståndelse.
1.Han sa att du inte kommer till himmelriket utan "genom mej"
Typ, bara genom mej kommer du in, sa han.
2. Sen så han saker som "uppfylla lagen, följ buden, punkt."
Motstidigt.
Religionernas uppgift är ju bla , att mystifiera tillvaron, att inte folk skall veta vad som är svart eller vitt, sannt eller falskt.
Citera
2018-11-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Känt en massa religiösa människor o de var allihop högutbildade (Tekn. Dr., Med. Dr. osv). Skulle aldrig komma på tanken att käbbla med dem om deras religiösa tro.

Trakasserar absolut inga religiösa personer saken är den att jag debatterat med judar och muslimer och dem skriker inte och beter sig som många kristna gör enligt mig är den vita mannen längst utvecklad utav alla men samtidigt när det kommer till den religiösa biten så måste jag säga att kristna skriker mestadels ett bra exempel har vi här....

https://www.youtube.com/watch?v=4G39OhyZKcE
Citera
2018-11-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Ja ja ja. Man kan hitta belägg för allt i Bibeln om man inget förstår, tror jag.
Men om man ser på skrifterna så som jag gör, så finns det mening i all dårskap om en arg och svartsjuk Gud som väljer ut vissa folk och människor till liv och andra till död.

Det finns flera Gudar i Bibeln. Ett vilddjur till gud som reste sig ur havet med många huvuden.
Det är den dom flesta dyrkar. En drake.

Sedan finns en mystisk Gud som ingen känner och ingen söker.
Så som den lilla gudsförnekare du är förnekar du alltså att Jesus säger att det finns tillfällen då det är berättigat att jag blir arg på dig?

Vilddjuret är ingen gud, och draken och vilddjuret är inte samma sak. satan kallas draken, vilddjuret är världens myndigheter.
Citera
2018-11-27, 01:16
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Trakasserar absolut inga religiösa personer saken är den att jag debatterat med judar och muslimer och dem skriker inte och beter sig som många kristna gör enligt mig är den vita mannen längst utvecklad utav alla men samtidigt när det kommer till den religiösa biten så måste jag säga att kristna skriker mestadels ett bra exempel har vi här....

Med tanke på hur du skriver (utan skiljetecken och versaler, med konsekvent fel användning av "dem" istället för "de", och idiotier som "enligt mig är den vita mannen längst utvecklad utav alla") misstänker jag starkt att folk blir arga på dig av helt andra skäl än att du skulle ha överbevisat dem. Om det nu ens är någon som faktiskt blir arg?
Citera
2018-11-27, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007

Är det där sant så tillhör dina erfarenheter undantagen. Det är statistiskt säkerställt att religiös tro minskar i takt med högre utbildning.
Citera
2018-11-27, 02:12
Medlem
Citat:
Jag har fått de svar jag behöver av Jesus.
Och Jag följer honom, på mitt sätt.
Men han täcker absolut inte allt jag vill veta, långt ifrån!
Läs koranen så får du se 😊
Citera
2018-11-27, 02:19
Medlem
Citat:
ett bra exempel har vi här....
Kände att det här klippet kanske oxå säger en del
https://youtu.be/PfJta9Hgl0M
Citera
2018-11-27, 09:34
Medlem
Citat:
Alla frågor! Han skulle ju vara Guds son, eller Hur!
Han borde ju ha vetat hur vi skall övervinna ondskan, förtrycket, slaveriet, nöden, krigen, hungern.. osv
Men han sa bara "följ mej" "om inte du tror på mej är du förlorad" "ge kejsaren vad som tillhör honom"
Det vill säga LÄGG DIG PLATT FÖR ÖVERHETEN.
eller status quo, el the "show must go on".
Sen hade han ju en massa gulliga slogans förstås, som gillades av de fattiga och kvinnfolk😏
Saken är den att det finns ett hopp bortom den här världen och ett evigt liv. Det onda är det som kan skilja oss från detta. Det onda är begäret i den här världen: ögonens och köttets lust och kärleken till det världsliga och till livet här på Jorden. Det är den som tror på Jesus som kan övervinna allt detta.

Du skriver om lidandet som finns och det är så som den här världen är men det väntar en annan ordning. Det är lättare att klara de jordiska plågorna med ett hopp som går bortom det jordiska. Glöm inte att även Gud själv har delat vår lott som människa och fått utstå många lidanden och själv fått strida emot världens begär och förnekat sitt kött ända till döden. Dessutom har han blivit slagen p.g.a. världens synder så att du ska få förlåtelse för dina synder när du tror på honom.
Citera
2018-11-27, 09:45
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Så som den lilla gudsförnekare du är förnekar du alltså att Jesus säger att det finns tillfällen då det är berättigat att jag blir arg på dig?

Vilddjuret är ingen gud, och draken och vilddjuret är inte samma sak. satan kallas draken, vilddjuret är världens myndigheter.
Ok, men jag förnekar ingenting. Jag ljuger bara inte och påstår att jag känner Gud.

Som jag sa så hittar du vad som helst i Bibeln om du läser den som du gör.

Gud älskar suputer som knullar sina döttrar. Läs om Lot och hans 2 döttrar.
Folket ville våldta 2 änglar och Lot erbjöd sina 2 oskulder istället åt våldtäktsmännen.
Sedan söp han till och gjorde dom med barn själv. Han var den enda goda i Sodom.

Och är inte Jehova ett vilddjur enligt Uppenbarelseboken 13 ??
Läs Hosea 13: 7 Då blev jag mot dem såsom ett lejon; lik en leopard lurar jag nu vid vägen.
8 Jag kommer över dem såsom en björninna från vilken man har tagit ungarna, jag river sönder deras hjärtans hölje; jag uppslukar dem på stället, lik en lejoninna, lik ett vilddjur som söndersliter dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in