2018-11-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vilken fråga är det som du tycker att Jesus borde ge svar på?
Alla frågor! Han skulle ju vara Guds son, eller Hur!
Han borde ju ha vetat hur vi skall övervinna ondskan, förtrycket, slaveriet, nöden, krigen, hungern.. osv
Men han sa bara "följ mej" "om inte du tror på mej är du förlorad" "ge kejsaren vad som tillhör honom"
Det vill säga LÄGG DIG PLATT FÖR ÖVERHETEN.
eller status quo, el the "show must go on".
Sen hade han ju en massa gulliga slogans förstås, som gillades av de fattiga och kvinnfolk😏
Citera
2018-11-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Han borde ju ha vetat hur vi skall övervinna ondskan, förtrycket, slaveriet, nöden, krigen, hungern.. osv
Men han sa bara "följ mej" "om inte du tror på mej är du förlorad" "ge kejsaren vad som tillhör honom"
Sen hade han ju en massa gulliga slogans förstås, som gillades av de fattiga och kvinnfolk😏
Det är ju rätt att följa honom det finns gott och det finns ont..
Citera
2018-11-26, 22:03
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Om jag ska svara i Jesus ställe så måste jag begränsa frågeställningen. Människan har en fri vilja, även om Gud vill att vi av fri vilja ska göra Guds vilja: säg Guds tio bud. Vi är fria att begå onda handlingar, att vara missundsamma och att vilja göra allting fel.

De tankar som finns i världen formar människorna och världens framtid. När vi lever för att hävda oss mot andra istället för att hjälpa varandra så får det stora konsekvenser, för människorna och för världen. Ett människosläkte som gjorde Guds vilja och spred visdom till det uppväxande släktet skulle fått ett annat öde.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2018-11-26 kl. 22:20.
Citera
2018-11-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammasLillaFlicka
Det är ju rätt att följa honom det finns gott och det finns ont..
Det är ok att följa honom.
Men skyll inte på djävulen för allt ont..
Om inte DU KAN FÖLJA BERGSPREDIKAN!
Citera
2018-11-26, 22:12
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:

Om du har frågor till Jesus så ställ dem, han svarar alltid, på sitt sätt.
Citera
2018-11-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Om du har frågor till Jesus så ställ dem, han svarar alltid, på sitt sätt.
Jag har fått de svar jag behöver av Jesus.
Och Jag följer honom, på mitt sätt.
Men han täcker absolut inte allt jag vill veta, långt ifrån!
Citera
2018-11-26, 22:25
Medlem
Jesus finns alltid vid min sida.

När jag klagar på att jag har det dåligt, tar jag fram krucifixet och inser hur mycket han led.
Då inser jag att vi egentligen har det ganska bra.

Funkar inte värmen plockar jag fram krucifixet och inser att Jesus knappt hade en tråd på kroppen.
Då glädjer jag mig över mina kläder och inser hur utblottad han var...

När jag känner köttets lustar, föreställer jag mig bilden av Jesus nakna kropp uppspikat på korset. Och plötsligt försvinner begäret.
Citera
2018-11-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Om jag ska svara i Jesus ställe så måste jag begränsa frågeställningen. Människan har en fri vilja, även om Gud vill att vi av fri vilja ska göra Guds vilja: säg Guds tio bud. Vi är fria att begå onda handlingar, att vara missundsamma och att vilja göra allting fel.

De tankar som finns i världen formar människorna och världens framtid. När vi lever för att hävda oss mot andra istället för att hjälpa varandra så får det stora konsekvenser, för människorna och för världen. Ett människosläkte som gjorde Guds vilja och spred visdom till det uppväxande släktet skulle fått ett annat öde.
Ok, du för ett allmänt svammel som inte säger bu eller bä.
Jäkla metafysik, som inte har nåt med verkliga livet att skaffa.
Jesus snackade ändå så man förstod hans liknelser.
Hans lärjungar förstod då sannerligen Inte vad han sa.
Kanske det tillkommer oss andra att fatta....?

Det sista äro kanske de första.(i himmelriket)
Eller raljerat = ateisterna kanske är de första😊
Citera
2018-11-26, 22:44
Medlem
Citat:
Varför blir kristna förbannade när man motbevisar dem?

Det händer alltid att jag inleder en debatt om den kristna tron och allt börjar väl när jag sedan motbevisat parten så blir dem förbannande istället för att förklara vad dem tycker om ämnet.

Varför är det på detta viset?

Antagligen för att du argumenterar som en rumpnisse.
Citera
2018-11-26, 22:44
Medlem
Citat:
Saker jag inte gillar med kristna till exempel är att inte lära sig andra meningsfulla och inspirerande lärdomar från andra övertygelser utan dem svarar mig med att säga JESUS är svaret på allt när jag sedan frågar dem om dem kan utveckla sin tro till Jesus vet dem inte ens vad dem svamlar om.
Vad du inte gillar är ju irrelevant. Eller ser du ditt ogillande som ett motbevis?
I så fall är det ett motbevis för att kristendomen är god, inte ett motbevis mot dess sanningshalt.
Citera
2018-11-26, 22:45
Medlem
Citat:

Det händer alltid att jag inleder en debatt om den kristna tron och allt börjar väl när jag sedan motbevisat parten så blir dem förbannande istället för att förklara vad dem tycker om ämnet.

Bevisa vad, och vad består "beviset" utav???
Citera
2018-11-26, 22:47
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:

Förbannade? Det är väl onödigt.

Du kan dock inte motbevisa Gud och den kristna tron. Många ateister tror att det är möjligt men nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in