2018-11-26, 20:39
Medlem
Jofs avatar
Intresset för just stammen på denna ö, verkar ostoppbart, oavsett mods varningar. OCH jag delar helt detta intresse. Avsevärt mer än intresse för en am. idiot, som fick det han förtjänade.

Rädd för att denna publicitet skapar osunt intresse bland äventyrare, backpackers, idioter, antropologer, sociologer, youtububepublicister, filmproducenter m.fl. att ta sig dit.

NU har stammens krigare anledning att vässa sina spjutspetsar! Kanske lägga på ett extra kol i elden för alla som EV! ska förtäras. Avlägsna papuanstammar brukar rekommendera kryddning med salvia i detta sammanhang.
Hoppas också att man vaktar gränsen mot öarna bättre nu också.
Citera
2018-11-26, 20:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GungaDin
Lite besviken är jag ändå för att infödingarna inte åt upp missionären.
Det är väl inte för sent?
"Gravad missionär" är månne en delikatess bland kannibaler
Skämt åsido är det lite intresssant ändå, vad de gjorde och eventuellt gör med liket. Hur säker man nu kan vara på källorna.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-11-26 kl. 20:46.
Citera
2018-11-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, det har drivits i domstol och vägen är öppen med restriktioner om endast karavaner och 4 gånger per dag. Så dom är fortfarande utsatta och står och tigger längs vägarna och blir influerade av tobak och alkohol. Det finns flertal intervjuer också där dom säger rent ut att dom inte vill ha besökare där.
https://www.survivalinternational.org/tribes/jarawa
Läser man din länk så hoppas jag sentileserna forsätter tillverka sina pilar och försvarar sin rätt att slippa bli "civiliserade". Dvs slippa bli suputer, tiggsre, knarkare ets.
Citera
2018-11-26, 20:48
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Om man struntar totalt i religiöst utövande, hur ansluter man sig bäst till en sån här stam om man är trött på den moderna världen?

Lite fegt att de skjuter pilar så fort de ser nån. Skulle man kunna utrusta sig på ett sätt som klarar pilar och sen typ utmana stammens ledare för att bli en del av dom om det vore tvunget? De borde ju kunna förstå på kroppsspråket att man kommer fredligt och vill ansluta sig?
Skulle inte funka. Du kommer utifrån så de kommer att döda dig. Har du aldrig befunnit dig i en överlevnadssituation utan moderna bekvämligheter så lär du inte överleva en dag på North Sentinel Island ändå.

Du gör nog bättre i att göra som en massa off-grid människor i Nordamerika gör, flytta ut i skogen i en liten stuga och träna på att överleva utan rinnande vatten, el, ICA-butik, osv, steg för steg. Kaczynski lyckades med det och så länge du undviker att skicka brevbomber så lär du få vara ifred.
Citera
2018-11-26, 21:52
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer negroiderna åtalas för mord?
De har status som egen nation erkänd av Indien. Så svar nej.
Citera
2018-11-26, 22:23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
De har status som egen nation erkänd av Indien. Så svar nej.
Sanningen är väl att de befinner sig i ett statsrättsligt Limbo. Ingen har träffat dem och snackat om saken. Inte om något. De kanske själva anser sig som härskare över världen. Vem har egentligen mage att ifrågasätta det?
Indien kan anhålla om självständighet från dem. Troligen får de det, om de insisterar.
Citera
2018-11-26, 22:44
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsribba
Det är som att anklaga SJ för mord om nån jävel är så idiotisk att han ska peta på högspänningsledningen, trots all information, mängder med skyltar, och allmänt vetande.

Nej. En högspänningsledning väljer inte att mörda. Sluta försöka ta bort allt ansvar från vildarna.
Citera
2018-11-26, 22:46
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Vem bryr sig om ditt sätt att leva?
Uppenbarligen inte ö-borna.

Mitt sätt som person är överlägset ditt sätt (helt objektivt naturligtvis), sedan är jag snygg också.
Objektivt bör därför mina gener och allt relaterat trumfa dig.

Skicka PM med Adress, så kan jag invadera din lägenhet, du kan ju gå på bio sålänge 👍🏼

Du började snacka om sätt att leva lille man. Och nej dina asperger gener är inte överlägsna någon, allra minst mina.

Om du gör inbrott så lovar jag att inte mörda dig utan jag ringer polisen som normala människor utan vanföreställningar och stenåldersmentalitet gör.
Citera
2018-11-26, 22:48
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
De fiskande männen hade somnat i båten som drivit iväg med strömmen och sedemera hamnat på förbjudet område.

Det var tekniskt sett inga övernattande gäster som dog, det var inkräktare som dog.

Incestmördarna på ön är uppenbarligen helt störda i huvudet. Omständigheterna spelar ingen roll då mord inte är en rimlig påföljd för att ha drivit i land såvida det inte handla om självförsvar.
Citera
2018-11-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Incestmördarna på ön är uppenbarligen helt störda i huvudet. Omständigheterna spelar ingen roll då mord inte är en rimlig påföljd för att ha drivit i land såvida det inte handla om självförsvar.
I våra ögon nej. De lever inte i vår värld. De lever i en tidsålder som vi inte kan föreställa oss. De gör också mindre skada än "civiliserade" människor. Vi håller på att ödelägga vår planet medan dessa lever i samklang med naturen. Ser man till ditt uttryckssätt så är du själv ingen större tillgång till mänskligheten.
Citera
2018-11-26, 23:05
Medlem
Citat:
Nej. En högspänningsledning väljer inte att mörda. Sluta försöka ta bort allt ansvar från vildarna.

Ja, de är vildar och lever i det vilda. Vad tycker du bör göras? De lever utanför samhället. De kräver ingenting av samhället. Deras ö sitter inte ens ihop med samhället. De lämnar aldrig det vilda. De enda gångerna det blir problem(för människor från samhället) är när samhället tvingar sig på dem. Slutsats?
Citera
2018-11-26, 23:06
Medlem
Reyalisms avatar
Citat:
Det är som att driva i land och bli uppäten av rovdjur, eller att förlisa till havs och bli uppäten av hajar, utgången är ändå densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in