2018-11-26, 19:20
Medlem
Det börjar bli väldigt mycket information att hålla reda på. Det är ibland svårt att hålla isär vad som är verifierade fakta och vad som är enbart trådsanningar. Är det någon som kommer ihåg hur det förhåller sig med verifierad fakta/trådsanningar i fråga om följande:

Flickorna hade läkarintyg med ME-diagnoser

Flickorna blev mycket sämre fram emot jul

Flickorna var sängliggande vid juletid. De hade mycket smärtor

Hemundervisngen trappades ner mot slutet av höstterminen, eftersom flickorna blev så mycket sämre

Familjen fick ett tråkigt besked strax före jul

Hanna fick återfall i sin cancersjukdom under höstterminen
Citera
2018-11-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Det börjar bli väldigt mycket information att hålla reda på. Det är ibland svårt att hålla isär vad som är verifierade fakta och vad som är enbart trådsanningar. Är det någon som kommer ihåg hur det förhåller sig med verifierad fakta/trådsanningar i fråga om följande:

Hemundervisngen trappades ner mot slutet av höstterminen, eftersom flickorna blev så mycket sämre

Vad jag vet så är precis allt du rabblade upp nu trådsanningar men rätta mig gärna (med källor) om jag har fel
Citera
2018-11-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Flickorna blev mördade. De avled inte av någon sjukdom.
Viktigt att påpeka och helt rätt
Citera
2018-11-26, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Viktigt att påpeka och helt rätt

Hello.
OM Hanna klev in i Moas rum med ett glas saft, och Moa själv tar glaset i sin hand och själv utan tvång dricker upp allt, medans Hanna står ca 2 meter ofrån Moa.
Då räknas väl det som självmord.??

Hanna har ju inte tvingat henne att svälja saften, och Hanna har ju inte ens varit i närheten av Moa, och rent fysiskt har hon ju inte Mördat Moa.

Självmord it is.....
Citera
2018-11-26, 19:57
Avslutad
Citat:

Allt det du räknar upp är trådsanningar. Vissa här sätter alltför stor tilltro till PM.
Vet inte varför det är så. Men utan deras fånerier och trattsyn skulle det inte va mycket att diskutera och tråden hade självdött för längesen.
Du glömde en sak.
Vad säger tex att O och H tillhörde sc? Jo en trådsanning som i vart fall tre av dom mest högljudda i tråden propagerar starkt för utan nåt som helst bevis.
Det är inte ens en spekulation. Utan hela tiden får man läsa ATT SÅ ÄR DET, gilla läget
Och me ska vi bara inte prata om. Trådsanning.
Citera
2018-11-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hello.
OM Hanna klev in i Moas rum med ett glas saft, och Moa själv tar glaset i sin hand och själv utan tvång dricker upp allt, medans Hanna står ca 2 meter ofrån Moa.

Hanna har ju inte tvingat henne att svälja saften, och Hanna har ju inte ens varit i närheten av Moa, och rent fysiskt har hon ju inte Mördat Moa.

Självmord it is.....
Givet att Moa vet hon kommer dö om hon dricker det? Skulle tro det hade räknats som mord/vållande till annans död eftersom hon är minderårig, men vad vet jag..
Citera
2018-11-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Allt det du räknar upp är trådsanningar. Vissa här sätter alltför stor tilltro till PM.
Vet inte varför det är så. Men utan deras fånerier och trattsyn skulle det inte va mycket att diskutera och tråden hade självdött för längesen.
Du glömde en sak.
Vad säger tex att O och H tillhörde sc? Jo en trådsanning som i vart fall tre av dom mest högljudda i tråden propagerar starkt för utan nåt som helst bevis.
Det är inte ens en spekulation. Utan hela tiden får man läsa ATT SÅ ÄR DET, gilla läget
Och me ska vi bara inte prata om. Trådsanning.

Ja, om allt detta är trådsändningar - vad vet vi då egentligen om hur familjen hade det i sitt hus under höstterminen 2017? Nästan ingenting?
Citera
2018-11-26, 20:04
Bannlyst
Citat:
Givet att Moa vet hon kommer dö om hon dricker det? Skulle tro det hade räknats som mord/vållande till annans död eftersom hon är minderårig, men vad vet jag..

Morsan torskar för uppsåt och vållande, men om hon hävdar "att det var ett misstag" eller att hon "ville inte döda.... Bara skrämmas" då hade hon kommit lindrigt undan. (om hon levt)
I varje fall så "kanske" hon inte tvingat Moa, eller ens varit i närheten av henne, så mord det vet i fan.... (i ren juridisk mening)
Citera
2018-11-26, 20:05
Medlem
Citat:
Vad jag vet så är precis allt du rabblade upp nu trådsanningar men rätta mig gärna (med källor) om jag har fel

Tack. Jag glömde en sak: är det verifierad fakta eller en trådsanning att familjen verkligen upplevde att de fick ett mycket dåligt bemötande och dålig vård för de ME-sjuka flickorna?
Citera
2018-11-26, 20:06
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Hello.

Självmord it is.....

Man dör inte av saft - inte en chans.
Citera
2018-11-26, 20:07
Avslutad
Citat:
Ja, om allt detta är trådsändningar - vad vet vi då egentligen om hur familjen hade det i sitt hus under höstterminen 2017? Nästan ingenting?
Tror du innerst inne vet att vi vet egentligen ingenting. Mer än det lilla polisen delgett oss.
Det tar jag som sanning.
Citera
2018-11-26, 20:09
Avslutad
Citat:
Morsan torskar för uppsåt och vållande, men om hon hävdar "att det var ett misstag" eller att hon "ville inte döda.... Bara skrämmas" då hade hon kommit lindrigt undan. (om hon levt)
I varje fall så "kanske" hon inte tvingat Moa, eller ens varit i närheten av henne, så mord det vet i fan.... (i ren juridisk mening)
Du skämtar va? Om H medvetet blandat groggen och sen ger till nån så är det väl självklart att hon åker på mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in