2018-11-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
IL använder ordet låna. Jag vet dock inte om han lånade eller skulle investera pengarna åt dem. Oavsett vad så är pengarna nu borta.
Läste det här på Expressen

Citat:

Det uppenbarar sig nya skulder hela tiden och han kommer aldrig kunna komma tillbaka till Sverige. Jag har tagit avstånd och jag skulle aldrig hjälpa honom ekonomiskt. Men jag tycker oerhört synd om hans när och kära.
– Han har försökt att hänga på mitt race så som jag har levt. Jag har varit helt omedveten och trott att han varit en duktig trader som det kallas. Hans rykte i Sverige har varit att han är en av de bästa på det han gör. Jag har inte förstått att han handlat för andras pengar och sen så vitsar det sig att han har satt sig i så mycket skulder som är omöjligt att betala av under en livstid.

Så enligt IL handlar det om investeringar som gått fel
Citera
2018-11-26, 18:43
Medlem
afrosvenskens avatar
En av många åsnor som hoppade på bitcoin bubblan.
Kul att folk snackar om "duktig trader" som att det ens existerar utan insiderinfo / megatur.
Citera
2018-11-26, 18:44
Medlem
Citat:
En mamma skyddar sina barn främst. Hon har helt enkelt inget val. Skulle hon inte ta avstånd från honom så kommer de efter henne. Det finns förövrigt inget som säger att de ändå inte kommer efter henne. De tar ju nu det säkra före det osäkra. Dock minskar det riskerna något.

Alla dina inlägg är väldigt pro Blondinbella förstår om det svider med sprickor i fasaden.

Jag tror bara hon försöker rädda sitt egna skinn. Hon hade enkelt kunnat rädda båda om hon ville.
Men hoppas för hennes skulle att dom kommit överens om att kasta han till vargarna för hennes och barnens säkerhet.

Skulle vara kul om allt var ett PR trick eller om det delvis är det hon blåser upp situationen till farligare än vad det är!
Citera
2018-11-26, 18:45
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Här har vi svaret från andra tråden " Ja nu när hon ändå själv gått ut med nyheten kan jag avslöja att det handlar om ca 50 milj och dessa pengar lånades av syrianska maffian. Hur i helvete de fick kontakt vet jag dock inte. Otroligt men sant. "

Sjukt. Verkligen sjukt. Hur VÅGADE han?
Citera
2018-11-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Det mest sannolika är att han inte själv visste vilka de var?
Han trodde väl att han hade "flyt"...
Syrianska maffian utmålar sig knappast som en "maffia" utåt sett. De framställer sig som seriösa affärsmän som letar investerare. Fina kostymer, dyra klockor och ett välkammat yttre...
Det förklarar också varför de anlitar en snorunge att förvalta deras pengar?
Exakt! Syrianer är extremt finslipade och äger stora delar av Sthlm... De rör sig i flotta kretsar och förmodligen är det där de stött på HJ. Att dessa välkammade män sitter på ett extremt stort kriminellt nätverk visste ju inte blåögde HJ som trodde att han fick 50 mille eftersom de är lite smådumma och för att han är en sån trevlig kille.
Citera
2018-11-26, 18:46
Medlem
Blondi har säkert tagit emot en del av pengarna för att bygga upp sitt. Medvetet eller ej. Och nu slänger hon honom till vargarna. Iskall affärskvinna. Nu spelar hon offer.
Citera
2018-11-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Alla dina inlägg är väldigt pro Blondinbella förstår om det svider med sprickor i fasaden.

Jag tror bara hon försöker rädda sitt egna skinn. Hon hade enkelt kunnat rädda båda om hon ville.
Men hoppas för hennes skulle att dom kommit överens om att kasta han till vargarna för hennes och barnens säkerhet.

Skulle vara kul om allt var ett PR trick eller om det delvis är det hon blåser upp situationen till farligare än vad det är!
Klart hon blåser upp faran mot sig själv. Har du hört om många fall där tjejer råkar illa ut i gänguppgörelser- svar nej och de är de mer inblandande än BB. BB borde om hon var smart lämna igen klockan tex.

men stackars Hampus han ligger riktigt risigt till.
Citera
2018-11-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Läste det här på Expressen

Så enligt IL handlar det om investeringar som gått fel
Ja, och på bloggen använder hon ordet låna. Därför jag använt båda orden.
Citera
2018-11-26, 18:48
Medlem
Har Hampus pysslat med bitcoins? Kursen har inte direkt varit uppåt senaste tiden. Vilket datum paniksålde han sin lyxbil?
Citera
2018-11-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1

Det är det enda hon kan göra...

Nej, jag är inte ”PRO-Bella”... tycker att det är rätt åt henne på sätt och vis. Stör mig enormt på många utav hennes tidigare uttalanden. Dock är ju detta väldigt saftigt och man måste ju förstå hennes handlande utifrån hur man själv skulle handlat om man var i hennes sits.
Men som sagt... Är absolut inte PRO
Citera
2018-11-26, 18:53
Medlem
Citat:
Exakt! Syrianer är extremt finslipade och äger stora delar av Sthlm... De rör sig i flotta kretsar och förmodligen är det där de stött på HJ. Att dessa välkammade män sitter på ett extremt stort kriminellt nätverk visste ju inte blåögde HJ som trodde att han fick 50 mille eftersom de är lite smådumma och för att han är en sån trevlig kille.

Eller för att dra motsatsen. En seriöst investerare med utbildning från Handelshögskolan med ett respektabelt kontaktnät tar inte Syrianska smågangsters som kunder. I alla fall inte offentligt, och heller inte utan säkerhet. Och framförallt inte privat.
Citera
2018-11-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Klart hon blåser upp faran mot sig själv. Har du hört om många fall där tjejer råkar illa ut i gänguppgörelser- svar nej och de är de mer inblandande än BB. BB borde om hon var smart lämna igen klockan tex.

men stackars Hampus han ligger riktigt risigt till.

Precis. Troligtvis så har någon åkt hem till IL för att se om HJ befann sig där, då dom inte fått tag på honom. Tror inte att dom åkt dit för att kidnappa IL och hennes barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in