2018-11-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd.

Vet inte om ditt "inte" vart en omvänd negation... Det finns två inlägg av MV med det påståendet.

Jag tolkar MV:s inlägg att MV hävdar att SD förnekar kontakt för att sedan erkänna. Jag kan inte utläsa MV:s inlägg på något annat sätt.

Det är vad SD sagt i förhör MV hänvisar till och sedan ändrar att SD inte hade rätt tid.
Vill ni tro/tolka MV:s uppgifter på annat sätt, så hindrar jag er inte. Jag har min uppfattning väldigt klar i den frågan och dom omständigheter som fanns.
Var du med under förhören?
Citera
2018-11-26, 16:32
Medlem
Honan6s avatar
Vi behöver nog inte tvivla på att alternativa möjliga GM:s har varit under utredarnas lupp och avförts. Kvar är fortfarande SD som huvudmisstänkt - kanske med någon medhjälpare som HD eller en väldigt aggressiv och psykstörd ny älskarinna...
Citera
2018-11-26, 17:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd.

Vet inte om ditt "inte" vart en omvänd negation... Det finns två inlägg av MV med det påståendet.

Jag tolkar MV:s inlägg att MV hävdar att SD förnekar kontakt för att sedan erkänna. Jag kan inte utläsa MV:s inlägg på något annat sätt.

Det är vad SD sagt i förhör MV hänvisar till och sedan ändrar att SD inte hade rätt tid.
Vill ni tro/tolka MV:s uppgifter på annat sätt, så hindrar jag er inte. Jag har min uppfattning väldigt klar i den frågan och dom omständigheter som fanns.

Är man någorlunda insatt i förhörsteknik förstår man att MVs uppgifter dras för stora växlar på
Dom är av negligerbart värde om han inte presenterar i vilket sammanhang och exakt hur frågorna ställts och om det ex, varit under ett och samma tillfälle. Man kan få vem som helst att framstå oärligt utelämna uppgifter (ljuga) om frågorna ställts med "rätt" förhörstaktik vilket vi kan vara säkra på gjorts.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-26 kl. 17:56.
Citera
2018-11-26, 17:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi behöver nog inte tvivla på att alternativa möjliga GM:s har varit under utredarnas lupp och avförts. Kvar är fortfarande SD som huvudmisstänkt - kanske med någon medhjälpare som HD eller en väldigt aggressiv och psykstörd ny älskarinna...

Den tredje kvinnan i järngänget kanske?
Kommer inte ihåg vad hon heter - inte HD och inte
JGs kvinna utan den tredje.
Citera
2018-11-26, 17:39
Medlem
Citat:
SD ljög aldrig om att han inte haft digital kontakt. Detta påstående från MV backades hen till att det var tidpunkten som inte stämde.
Jag vill minnas att han först nekade, sen fick han bevis framför sig och då hade han sagt något att han trodde de menade fysisk kontakt och inte digital. Rätta mig om jag minns fel.
Citera
2018-11-26, 18:10
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag vill minnas att han först nekade, sen fick han bevis framför sig och då hade han sagt något att han trodde de menade fysisk kontakt och inte digital. Rätta mig om jag minns fel.

Den beskrivningen tycker jag mig känna igen från tråden och kanske det var så det beskrevs. Fast det är ju fortfarande endast de som var med vid förhören som vet vad som är sagt av SD eller inte - vi får se i FUP sen.
Citera
2018-11-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den beskrivningen tycker jag mig känna igen från tråden och kanske det var så det beskrevs. Fast det är ju fortfarande endast de som var med vid förhören som vet vad som är sagt av SD eller inte - vi får se i FUP sen.
Ja sant. Jag tror han körde en fuling när han blev motbevisad och ljög att han trodde de menade fysisk kontakt. Han är nog slug och listig på många sätt men de kommer lyckas till slut.(Tror jag).
Hoppas de klarar upp det. Blir en spännande FUP.
Citera
2018-11-26, 18:34
Medlem
Honan6s avatar
Hal som en ål, men gör och har gjort sina missar. Han kommer inte kunna slingra sig ur utredarnas långsamt åtdragande nät. Han är nog förberedd på att förlora sin tävling, men passar på att roa sig under tiden han andas fri luft.
Jag tror han ser det som en spännande utmaning att dyka upp och skrämmas lite här och var.

Dessutom skiter han de facto fullkomligt i om andra tycker det är obehagligt när han dyker upp som gubben i lådan på geoevent, skriver Will Attend eller är syrlig i sina geotexter till andra FTF:are.

Han beter sig som ett rovdjur som till synes leker oskyldiga lekar medan han fiskar information och spelar låtsaskompis.

Vore jag vän med honom skulle jag finna ursäkter till att låta den s k vänskapen vila.

Mördare är inte spännande - de är farliga!

(Mobiler och digitala spår kommer bli hans fall i fallet...)

Citat:
Ja sant. Jag tror han körde en fuling när han blev motbevisad och ljög att han trodde de menade fysisk kontakt. Han är nog slug och listig på många sätt men de kommer lyckas till slut.(Tror jag).
Hoppas de klarar upp det. Blir en spännande FUP.
Citera
2018-11-26, 19:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Är man någorlunda insatt i förhörsteknik förstår man att MVs uppgifter dras för stora växlar på
Dom är av negligerbart värde om han inte presenterar i vilket sammanhang och exakt hur frågorna ställts och om det ex, varit under ett och samma tillfälle. Man kan få vem som helst att framstå oärligt utelämna uppgifter (ljuga) om frågorna ställts med "rätt" förhörstaktik vilket vi kan vara säkra på gjorts.

Men en lögn är ju en lögn. Oavsett hur frågor ställs.
Citera
2018-11-26, 21:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Men en lögn är ju en lögn. Oavsett hur frågor ställs.

Det är lögnen man söker. Det är (nästan) bara mördaren som ljuger. Att inför livstidsbrott ljuga med någon kontinuitet skulle inte falla någon annan än mördaren in. Eller möjl någon lika asocial eller mordbenägen eller störd — vilket i alla händelser brukar framgå. Undantag lär väl gå att hitta, men med all sannolikhet så går det med lite tid att utröna varför.

Att från första stund ta för givet att MGM är GM för att denne ljuger kan man ju däremot inte göra. Polisen måste, utåt sett, alltså officiellt, rätta sig efter den misstankegrad man kan uppnå via bevis, och föra saken vidare genom rättsprocessen.
Citera
2018-11-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är lögnen man söker. Det är (nästan) bara mördaren som ljuger. Att inför livstidsbrott ljuga med någon kontinuitet skulle inte falla någon annan än mördaren in. Eller möjl någon lika asocial eller mordbenägen eller störd — vilket i alla händelser brukar framgå. Undantag lär väl gå att hitta, men med all sannolikhet så går det med lite tid att utröna varför.

Att från första stund ta för givet att MGM är GM för att denne ljuger kan man ju däremot inte göra. Polisen måste, utåt sett, alltså officiellt, rätta sig efter den misstankegrad man kan uppnå via bevis, och föra saken vidare genom rättsprocessen.

Ja i den bästa av rättsliga världar så söks förutsättningslöst lögnen. Och därigenom sanningen.
Men otaliga är ju historiens exempel på hur det konträra har regerat; där det som talat för åtal har noterats med understruken fetstil och det som stört bilden blivit utelämnat.
Vilken syn på begreppen härskar på Örebros Åklagarkammare?🤔
Citera
2018-11-27, 09:50
Medlem
Draifoss avatar
Enligt ett tidigare förslag från en användare här i tråden skulle alltså SD i ett inledande förhör ha ljugit om sitt chattande med LW under mordkvällen, och vid ett andra förhör skulle han sedan ha fått ändra sig när bevisen lades fram på bordet. Man får anta att dessa bevis skulle ha bestått av utskrifter av den aktuella chatten.

I den första versionen av den här trådsanningen hette det att SD i det inledande förhöret helt skulle ha förnekat att han chattat med LW under kvällen. Efter andra användares ifrågasättande mildrades sedan historien. Nu hette det att SD bara skulle ha angett en felaktig tidpunkt för exakt när under kvällen chattandet hade ägt rum.

Efter en imponerande kraftansträngning har nu "tråden" alltså lyckats återuppväcka versionen där SD helt skulle ha förnekat chatten. Att det här totala förnekandet inte går logiskt ihop med den senare uppgiften från samma källa, dvs. att det handlade om att SD hade angett en felaktig tidpunkt, tycks inte bekymra nämnvärt.

Citat:
Det blir naturligtvis bättre och bättre. Trådsanningen om att SD skulle ha ljugit om sin kontakt med LW "bekräftas" här av en för tråden helt ny uppgift om att han sedan dessutom skulle ha urskuldat sig och försökt bortförklara sin lögn med att han missförstått en fråga.
Senast redigerad av Draifos 2018-11-27 kl. 10:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in