2018-11-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag får tydliga associationer till en liknande motivbild som några i tråden verkar måla upp, särskilt den senaste tiden.
Vem vet, kanske är det något åt det här hållet SD menar att det gått till?
Jag minns att JS figurerade i en liknande teori.
Citera
2018-11-26, 00:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, du hade med det ser jag, ursäkta!

Då undrar jag hur du tolkar:

Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd.

Då jag får information muntligt och det har minst sagt varit många klockslag jag tagit del av så vill jag inte sätta en exakt tidpunkt nu. Men ska försöka få det bekräftat vilken tidpunkt SD hade sista kontakten med LW. Det jag vet är att SD inledande lämnade en felaktig tidpunkt. Vilket kan vara naturligt då man inte kommer ihåg på minuten vem man pratade med eller chattar med. I vart fall dokumenterar inte jag när jag chattar ifall det inte sammanfaller med en tidpunkt man kommer ihåg ex, när nyheterna börjar eller man kollar på tvn samtidigt.

Som du ser står det först att SD förnekade kontakt och sedan var det tidpunkten som SD sa var felaktig, vilket kanske då var naturlig (ganska nära verkligheten)?!

MV återfaller senare i dessa uttryck:
Man har inte från polisens sida gått på byskvaller utan man fick tidigt indikationer på att hon hade kontakt med SD vilket var anledningen till att man började kolla upp han och hans förehavanden under mordkvällen. Han förnekade inledningsvis i förhören att han haft kontakt med LW, sen när förhörsledaren visar upp bevis på att så är fallet erkänner han digital kontakt men förnekar att han mötte henne på kvällen. Vilket anses som besvärande uppgifter för SD.

Jag ser det som att det inte är speciellt objektivt och ganska hårt vinklat till att SD ljuger i förhör. På detta sätt väcks eller förstärks FB följares misstanke om SD som GM. Det känns som MV har en agenda med allt hen har skrivit, som inte går att kontrollera (vad utredarna tycker om SD:s mentala status och liknande. Allt för att blåsa på pöbeln.

Vad är motstridigt i det MV skrivit? Enligt MV har SD ljugit till en början rörande digital kontakt. Först när han blir medveten om att utredarna känner till den digitala kontakten så erkänner han den. Sen ska även SD uppgett fel tidsangivelser. Vilket MV lägger in en brasklapp kan betyda att det var för att ibland kan det vara svårt att uppge exakta sådana. Så vad har MV backat från?
Citera
2018-11-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Tja. Enligt advokaten hade de någon typ av förhållande. Sammantaget med misshandelsanmälan tror jag att det räcker.
Njae, det räckte inte till att uppnå 'sannolika' för åkl Åsa Hiding.
Varken vid första eller andra försöket.

Tredje gången gillt? Att skam den som ger sig.
Är det så som Åkl-Åsa nu tänker?
Citera
2018-11-26, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Njae, det räckte inte till att uppnå 'sannolika' för åkl Åsa Hiding.
Varken vid första eller andra försöket.

Tredje gången gillt? Att skam den som ger sig.
Är det så som Åkl-Åsa nu tänker?

Jag tror hon kommer att leverera.
Citera
2018-11-26, 03:54
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Med SDs historik ser jag också honom som den sannolika GM.
Men OM det inte är SD har jag en tanke som jag leker med ibland. Ska försöka måla upp. Kallar GM för Nn (no name).

Observera att Nn alltså bara är en uppdiktad person.

Nn känner LW sedan en tid, han har förälskat sig i henne men kärleken är inte besvarad. Nn accepterar detta men ser det ändå som att det är ett alldeles särskilt band dem emellan.
LW brukar inte prata om andra kärleksrelationer med Nn med hänsyn till hans känslor för henne som hon nog anar fortfarande finns där.
Nn spelar inte en jättestor roll i LWs liv, de ses ibland och håller kontakten men andra personer står LW desto närmare.
Trots att de inte ses så ofta som Nn vill så spelar LW en mycket stor roll i hans liv.
Nn har inte så många nära vänner, han är något av en ensling.
Nn är övertygad om att hans roll i LWs liv är betydligt större än den är.
Nn har en bild av LW som inte stämmer överens med verkligheten. Han tror att hon ren som snö och att hon lever ett liv utan sexuell kontakt med män (för så förklarar Nn för sig själv att LW inte vill leva tillsammans med honom. Hade hon velat ha en romantisk relation så hade det varit med honom).
En dag berättar LW om vad SD gjort mot henne i bilen. Detta skapar stor förvirring för Nn då en bit i berättelsen handlar om att LW faktiskt har haft sexuell kontakt med SD. Bilden av LW smutsas ner.
Nn har inte råd att ändra sin förskönade bild och föder fram ett starkt hat mot SD, roten till det svarta.
Nn lever med mycket undertryckt ilska inom sig. Han hanterar denna aggression genom att ljuga för sig själv. Rasar en del av hans lögner så rasar allt.

Vad som händer just denna kväll har jag inte tänkt färdigt kring, men jag tror att det jag ser framför mig är att Nn dyker upp och LW slutligen inser att hon måste visa honom sitt rätta jag, hon berättar saker som raserar bilden av henne på ett oåterkalleligt vis.
Nn hamnar i den psykos som länge legat och lurat inom honom. Han kan inte tänka klart. Hatet strömmar ur honom. Han dödar LW. För att skada SD? För att LW inte varit sann? För att ta bort det som inte längre är vitt som snö? Nn är i psykos, hans logik följer en väg som är svår att förstå sig på.

För att orka leva vidare efteråt gör Nn som han brukar, han ljuger för sig själv. Skyller allt på SD. Det var SD som förstörde LW och fick Nn att döda henne. Att Nn utförde själva handlingen är sekundärt, allt är SDs fel och hade inte Nn dödat henne så hade troligtvis SD gjort det ändå förr eller senare.

Min hittepåhistoria om Nn är en förklaringsmodell till hur polisen skulle ha kunnat missa att undersöka en potentiell GM. Nn stod henne inte så nära och de hade ingen romantisk relation, sett från LWs position syns han inte så intressant att undersöka närmare än på sin höjd i ett eller två rutinförhör.

Fortfarande, jag tror att SD är rätt GM. Men eftersom tråden kört fast sedan en tid (går i cirklar) testar jag att tänka lite utanför boxen ikväll.

Det jag är alldeles övertygad om är att GM hade starka känslor till LW. Det är inte någon random cykeltjuv eller annan random person.

Sedär ja. Du har fått fram mördarens profil ganska bra. Att det inte är SD borde vilken dåre som helst begripa.
Den eventuella psykosen tar han sej knappast ur själv. Blir nog snarare tvärtom. GM är en farlig person och behöver vård. Inte otänkbart att han mördar igen om han blir trängd. Nu får polis och åklagare lägga på ett kol för att få honom fast. Jag tror dom "vet" vem det är, men svårt att binda honom vid brottet. Brukar ju vara så.
Betr. M.V så gör han ofta grammatiska fel i sina skrivelser. Polis? Knappast.
Citera
2018-11-26, 07:00
Medlem
Citat:
Men OM det inte är SD har jag en tanke som jag leker med ibland. Ska försöka måla upp. Kallar GM för Nn (no name).

Nn känner LW sedan en tid, han har förälskat sig i henne men kärleken är inte besvarad. Nn accepterar detta men ser det ändå som att det är ett alldeles särskilt band dem emellan.
LW brukar inte prata om andra kärleksrelationer med Nn med hänsyn till hans känslor för henne som hon nog anar fortfarande finns där.
Nn spelar inte en jättestor roll i LWs liv, de ses ibland och håller kontakten men andra personer står LW desto närmare.
Trots att de inte ses så ofta som Nn vill så spelar LW en mycket stor roll i hans liv.
Nn har en bild av LW som inte stämmer överens med verkligheten. Han tror att hon ren som snö och att hon lever ett liv utan sexuell kontakt med män (för så förklarar Nn för sig själv att LW inte vill leva tillsammans med honom. Hade hon velat ha en romantisk relation så hade det varit med honom).
En dag berättar LW om vad SD gjort mot henne i bilen. Detta skapar stor förvirring för Nn då en bit i berättelsen handlar om att LW faktiskt har haft sexuell kontakt med SD. Bilden av LW smutsas ner.
Nn har inte råd att ändra sin förskönade bild och föder fram ett starkt hat mot SD, roten till det svarta.
Nn lever med mycket undertryckt ilska inom sig. Han hanterar denna aggression genom att ljuga för sig själv. Rasar en del av hans lögner så rasar allt.

Vad som händer just denna kväll har jag inte tänkt färdigt kring, men jag tror att det jag ser framför mig är att Nn dyker upp och LW slutligen inser att hon måste visa honom sitt rätta jag, hon berättar saker som raserar bilden av henne på ett oåterkalleligt vis.
Nn hamnar i den psykos som länge legat och lurat inom honom. Han kan inte tänka klart. Hatet strömmar ur honom. Han dödar LW. För att skada SD? För att LW inte varit sann? För att ta bort det som inte längre är vitt som snö? Nn är i psykos, hans logik följer en väg som är svår att förstå sig på.

För att orka leva vidare efteråt gör Nn som han brukar, han ljuger för sig själv. Skyller allt på SD. Det var SD som förstörde LW och fick Nn att döda henne. Att Nn utförde själva handlingen är sekundärt, allt är SDs fel och hade inte Nn dödat henne så hade troligtvis SD gjort det ändå förr eller senare.

Min hittepåhistoria om Nn är en förklaringsmodell till hur polisen skulle ha kunnat missa att undersöka en potentiell GM. Nn stod henne inte så nära och de hade ingen romantisk relation, sett från LWs position syns han inte så intressant att undersöka närmare än på sin höjd i ett eller två rutinförhör.

Fortfarande, jag tror att SD är rätt GM. Men eftersom tråden kört fast sedan en tid (går i cirklar) testar jag att tänka lite utanför boxen ikväll.

Det jag är alldeles övertygad om är att GM hade starka känslor till LW. Det är inte någon random cykeltjuv eller annan random person.
Intressant läsning.
Din personteckning av den hypotetiske, men möjlige Nn, är inte alls dum. Han ligger sannolikhetsmässigt som mördare/dödare av LW troligen betydligt högre än älg och cykeltjuv i de flesta av tråddeltagarnas ögon. (Jag vill än en gång påpeka att när jag gav exemplet med älgen som dödare, så var det givetvis inte för att jag trodde att LW råkat ut för en mördarälg, utan för att visa hur tokigt en polisutredning kan hamna när den styrs av fördomar och "statistik" -hej, flixa81 )

Den "psykos" du anger att Nn lider av, skulle du kalla det för en aggressions-svartsjuke-psykos?
Är det så du menar? Alltså en som inte är direkt raskt och enkelt teraputiskt åtkomlig m h a traditionell antipsykosfarmaka, utan som i så fall kräver psykoterapi som stöd. Så du tänker?

Edit: Att aggressions-svartsjuke-psykoser finns irl och att de i kombination med alkohol kan bli fullständigt förödande har Sverige ett lika känt som förfärligt exempel på, nämligen Matti*as Fli*nk.
Jag hoppas f ö att alla de drabbade/påverkade, inkl MF, skall kunna få frid.
Senast redigerad av Carinah78 2018-11-26 kl. 07:13.
Citera
2018-11-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad är motstridigt i det MV skrivit? Enligt MV har SD ljugit till en början rörande digital kontakt. Först när han blir medveten om att utredarna känner till den digitala kontakten så erkänner han den. Sen ska även SD uppgett fel tidsangivelser. Vilket MV lägger in en brasklapp kan betyda att det var för att ibland kan det vara svårt att uppge exakta sådana. Så vad har MV backat från?
SD ljög aldrig om att han inte haft digital kontakt. Detta påstående från MV backades hen till att det var tidpunkten som inte stämde.
Citera
2018-11-26, 07:26
Medlem
Citat:

Jag håller med om att SD alltjämt är den mest sannolike. Men jag har också funderat på om en annan GM skulle velat sätta dit SD genom att skada LW. I så fall borde det vara någon som är mycket nära SD eller på annat sätt har god kunskap om dennes göranden. Då går älgar, cykeltjuvar, förläggningsungdomar och random bort. Dessutom borde det vara någon hon kände och hade tillräckligt förtroende för, för att komma ut ur huset i natten med. Men även en sådan GM ska ha haft en förfärlig tur, för hen kan ju knappast känna till att SD försökt stämma träff med LW samma kväll? Och antagligen SDs hjälp att se till att allmänt sök inte kom att utföras snabbt. Där undrar jag verkligen vad han sa i första förhöret.
Psykos tycker jag låter mindre sannolikt. De flesta blir alldeles oorganiserade under en psykos.
Citera
2018-11-26, 07:55
Medlem
Honan6s avatar
GM är koko i roten, men också rationellt iskall. Det är inte en NN i psykos.
Citera
2018-11-26, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag håller med om att SD alltjämt är den mest sannolike. Men jag har också funderat på om en annan GM skulle velat sätta dit SD genom att skada LW. I så fall borde det vara någon som är mycket nära SD eller på annat sätt har god kunskap om dennes göranden. Då går älgar, cykeltjuvar, förläggningsungdomar och random bort. Dessutom borde det vara någon hon kände och hade tillräckligt förtroende för, för att komma ut ur huset i natten med. Men även en sådan GM ska ha haft en förfärlig tur, för hen kan ju knappast känna till att SD försökt stämma träff med LW samma kväll? Och antagligen SDs hjälp att se till att allmänt sök inte kom att utföras snabbt. Där undrar jag verkligen vad han sa i första förhöret.
Psykos tycker jag låter mindre sannolikt. De flesta blir alldeles oorganiserade under en psykos.
(det först fetade)
STOPP OCH BELÄGG!
Det har väl inte framkommit uppgifter (fakta) om att SD skulle ha försökt ordna en träff med LW samma kväll hon dödades? Var, när och hur har det i så fall presenterats? Har jag sovit och missat?
Ville du skapa en trådsanning?

(det andra fetade)
Det är oförsiktigt av dig att skriva som du gör, även om du garderar dig med att skriva "de flesta".

OffT: Mitt exempel förut med Matti*as Fli*nk, illustrerar att man trots aggressions-svartsjuke-alkohol-psykos kan vara så organiserad så att man kan hämta ut sitt vapen, göra det skjutklart och skjuta prick på människor så att sju dör och tre skadas.
MF får sägas själv ha framkallat sin psykos genom att ha druckit sig skogstokig. Fängelse, livstid. Ingen RPV.
Citera
2018-11-26, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Till saken är att jag vet att frågan ställdes till SD och han sa direkt att han haft kontakt. Det gjorde han redan under FM, innan han vart inplockad. Svårt att då försöka ljuga om det i förhör...
Däremot KAN det stämma att SD uppgav en tidpunkt på EM/kvällen när han trodde att han pratade med LW, men tidpunkten skilde sig från verkligheten. Hur mycket eller så är svårt att spekulera i, vet inte ens om det är sant det MV skriver.
Skulle inte förvåna mig om SD till och med visade upp sin mobil till första patrullerna och där suns ju tidpunkterna. Varför ljuga eller slira om det i ett förhör? Ologiskt!

Du har tidigare sagt att mycket som MV delgett oss är sant. I vissa fall tror du mer på vad MGM sagt. Hur vet du att MGM lämnar ut sanningen till dig?
Citera
2018-11-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror hon kommer att leverera.

Instämmer! Det kan ta tid men det kommer en leverans. Förstår dock att alla inte har samma grad av tålamod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in