2018-11-26, 12:49
Medlem
Så fruktansvärt dåligt av IL att hänga ut "stalkern" när hotet mot henne och barnen kom från (åtminstonde tidigare) förmögna och framgångsrika personer.

Jag vill inte hänga ut någon, och jag känner inte den person som kallas för "stalkern", (bara att han går under det epitetet är hemskt) men ärligt talat så såg en av bilderna på hans insta ut att vara tagen på länsakuten (psykiatrisk akutmottagning). Min uppfattning av "stalkern" (jag antar att det är värre att skriva ut hans riktiga namn) var att han mådde dåligt, var kontaktsökande, och lite irrationell.

IL hängde ut honom med bild och drog på stort med hotbild och stalkervarning, och nu visar det sig att pga hennes partner finns det en riktig hotbild mot henne och barnen. Kommer hon att hänga ut de bilar som har parkerat framför hennes hus? Hon vet att det är personer som är dömda för människorov, kommer vi att få se deras bild eller namn i bloggen? Det tror jag knappast.

Dåligt av IL att hänga ut en person som av allt att döma mår dåligt, och nu har hon ju verkligen fått en livshotande stalker-situation. Jag tror inte att det var vad hon önskade sig.
Citera
2018-11-26, 12:50
Medlem
Nu vill man ju veta vilka avskum det är som hampus blåst på pengar. Då de enligt Isabella är dömda för människorov tidigare så är väl detta organiserade brottslingar. Eftersom han är bosatt i Lund (väl?) så kan man väl hoppas på att han blåst malmögangstrarna på dessa summor. Så har det kommit något bra ur denna situationen iaf
Citera
2018-11-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carnefice
Marockanske stalkern Lhouss*ine O*louh är det mest intressanta just nu i tråden, det är lätt att det kommer bort i bruset av annat vanligt Blondinbella-skvallernonsens. Bra alltså att du påminner om stalkern.
Stalkern har kontaktförbud. Skulle vara intressant med mer info om detta.
När, vilket datum, startade kontaktförbudet? Har han haft kontaktförbud tidigare (angående någon annan)?
Vad har Isabella Löwengrip egentligen haft för kontakt med marockanen?
Vad gör den mannen om dagarna?
Blondinbella har väl egentligen bara suktat efter kosingen hos de män hon valt. Man kan säga att hon bara blivit olycklig av denna (olycksbringande) pengahunger. Männen har fattat ganska kvickt vad hon går för - också därför det ser ut som det gör idag.
Löwengrip borde statueras som ett varnande exempel för andra svenska kvinnor.

Vilka bokstäver står * för? Har någon kollat upp honom på lexbase?
Citera
2018-11-26, 12:56
Medlem
Haha oj, där fick han så han teg. Han köpte alltså en Bentley Continental GT årsmodell 2012 i oktober för att sedan sälja den 22 november. Jag antar att affärerna gick spikrakt upp för att sedan, någon gång i mitten på november gå åt helvete? Med tanke på att han köpte en sprillans ny klocka, värd 100k, till Löwengrip.

Herregud, ena månaden har han råd med en bil som begagnad värderas till 1 miljon och bara en månad efter måste han sälja av den i panik för att han blir skyldig massa människor flera miljoner kronor. Smart snubbe som gör affärer med kriminella.
Citera
2018-11-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Klart han har pengar. Om han under ett år tjänar 10 msek så kanske han tar ut hälften för att leva på och låter resten återinvesteras i depån. Så att han hela tiden tjänar mer (ränta på ränta).

Uppenbarligen har han inte det då han sålde sin nya bil i ren panik för att ha pengar att betala tillbaka till de människor han blåst. Han har torskat allt. Om han har pengar kvar skulle han inte gått in i radiotystnad fattar du väl.
Citera
2018-11-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FomaHu
Där säger han också att han inte har någon sparkvot. Är inte insatt i ämnet men det låter ju väldigt osmart i en sån här situation. Nu har han ju inga pengar alls. Hur kan man vara så dum?

Här kan man se intervjun:
https://asterixia.se/2018/09/isabella-lowengrips-pojkvan-hampus-jarlbo-berattar-om-kidnappningshoten/

Hur spolar man fram? Videospelaren är ju sämst, finns ingen kontrollpanel för framspolning.
Citera
2018-11-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Hur spolar man fram? Videospelaren är ju sämst, finns ingen kontrollpanel för framspolning.

Funkar både på dator och mobil för mig. Klicka på videon så att den pausas, då kommer kontrollpanelen fram.
Citera
2018-11-26, 13:06
Medlem
Vad tror vi att de här kidnapparnas plan är? Att kidnappa Bella? Eller hennes barn?
Tänker de att de ska kräva Bella på pengarna eller att hoten mot Bella ska få Hampus att trolla fram pengarna som uppenbarligen inte finns?
Om de kidnappar Bella och vill ha lösensumma från Hampus så funkar ju inte det eftersom att pengarna är borta. Om de däremot kidnappar hennes barn så kan de ju rent teoretiskt kräva henne på pengar.

Vad tror ni att planen är?
Citera
2018-11-26, 13:07
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Nu vill man ju veta vilka avskum det är som hampus blåst på pengar. Då de enligt Isabella är dömda för människorov tidigare så är väl detta organiserade brottslingar. Eftersom han är bosatt i Lund (väl?) så kan man väl hoppas på att han blåst malmögangstrarna på dessa summor. Så har det kommit något bra ur denna situationen iaf

Skulle gissa att Hampus kunder anlitat några mer rutinerade "indrivare" för att leta upp Hampus än att ta tag i det själva.
Citera
2018-11-26, 13:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
Det var Bella själv som ställde in med Stordalen, eller la det på is, för hon trodde inte på bokförlaget de tänkte starta, det har hon skrivit i sin blogg.

Haha....tror du verkligen på det där? Stordalen är en riktig storfräsare i jämförelse med bloggaren och hon ska nog vara väldigt glad över att hon ens fått möjlighet att diskutera business med honom. Han är dessutom framgångsrik på riktigt.

Citat:
Tänk att män har så jävla svårt för en kvinna som tjänar pengar och går sin egen väg?

Går sin egen väg? Se vart den har lett henne, tidigare utbränd och svåra stressrelaterade problem, ett kraschat äktenskap och den senaste kärleksrelationen som precis spruckit som en kondom av dålig kvalitet.

Citat:
Hon beter sig som en man, vilken framgångsrik affärsman som helst.

Hon borde kanske börja bete sig som en kvinna istället, mansrollen verkar inte passa så bra.

Citat:
Och det är jävligt uppfriskande faktiskt.

Varför är det uppfriskande? Jag tror inte att det var lika uppfriskande för de anställda medarbetarna på den forna tidningen Egoboost när dessa fick vänta på sina löner i månader.
Citera
2018-11-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FomaHu
Funkar både på dator och mobil för mig. Klicka på videon så att den pausas, då kommer kontrollpanelen fram.

Får dåliga vibbar av snubben direkt. Han verkar koksad. Snackar osammanhängande och snabbt. Dålig erfarenhet av sådant.

Hon får ju skylla sig själv, har ju varit klart att Hampus varit hotad och befunnit sig i en utsatt och riskig position.
Citera
2018-11-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Så fruktansvärt dåligt av IL att hänga ut "stalkern" när hotet mot henne och barnen kom från (åtminstonde tidigare) förmögna och framgångsrika personer.

Dåligt av IL att hänga ut en person som av allt att döma mår dåligt, och nu har hon ju verkligen fått en livshotande stalker-situation. Jag tror inte att det var vad hon önskade sig.

Han har stalkat Isabella. För mig får han må hur dåligt som helst men han ska fortfarande skita i att stalka Isabella eller andra kvinnor på Lidingö.

Att det nu finns ett annat hot mot Isabella har ju inte med saken att göra (vad vi vet nu).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in