Citat:
Jag är ordentligt påläst och vi har andra exempel på när vi har fått kontakt med stammar och isolerade människor på att det är exakt vad som händer. De dör av våra sjukdomar. Till och med större delen av Lykov familjen i sibiren dog i sjukdomar när människor uppsökte dem, de flydde ut så sent som 1936.
Jag behöver inte förklara det då det du skriver helt enkelt inte stämmer. Alla försök myndigheter gjorde möttes av fientlighet.
Indiska myndigheter har flertal gånger sedan 1960talet försökt att fredligt kontakta dem utan framgång. Det du läst om kontakt under fredliga former innebär inte att det var de som var vänliga. Hade så varit fallet så hade inte Indiska myndigheter gett upp försöken och bestämt att de ska bli lämnade ifred ute på ön.
Tänker inte argumentera mer med dig då du sitter och fantiserar. Lämnar dig med ett tips -
Öppna en bok eller Google och läs på lite så du får en mer faktabaserad bild att utgå ifrån när du sätter dig in i situationen.
Jag behöver inte förklara det då det du skriver helt enkelt inte stämmer. Alla försök myndigheter gjorde möttes av fientlighet.
Indiska myndigheter har flertal gånger sedan 1960talet försökt att fredligt kontakta dem utan framgång. Det du läst om kontakt under fredliga former innebär inte att det var de som var vänliga. Hade så varit fallet så hade inte Indiska myndigheter gett upp försöken och bestämt att de ska bli lämnade ifred ute på ön.
Tänker inte argumentera mer med dig då du sitter och fantiserar. Lämnar dig med ett tips -
Öppna en bok eller Google och läs på lite så du får en mer faktabaserad bild att utgå ifrån när du sätter dig in i situationen.
Jag snackar inte om 30 talet under 2018 så kan vi förmodligen rädda dessa.
Säg mig när på 2000 talet vi har dödat isolerade stammar vid kontakt??? Det kan du utan du tar oss 100 år tillbaka i tiden för att starka din tes.
Indien borde skydda dom bättre med tanke på att det folk kan ta sig dit utan problem.
Frågan är hur många dom har dödat utan vi vet om det. Finns nog ett stort mörkeantal.
Du har ju fortfarande inte kopplat vad jag stör mig på. Att jag tycker dom ska lämna ifred håller jag med om. Problemet är att jag tycker ingen ska få frikort till att mörda folk.
Sen så tror jag inte dom är så grottmänniskor som folk tror med tanke på vad dom har sett genom åren och vi har lämnat kvar en båt med utrustning som dom dessutom lärt sig använda.