Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Haha, dålig allmänbildning för att jag inte försvarar mord och vill ge dom frikort till detta. Du är rolig du.
Nu snackar du om saker som du inte vet något om, ingen vet om dessa kommer att dö av detta. Det är vad vi tror. Vi skulle likaväl kunna rädda dom, det vet du inget om så sluta tror att du är någon expert.
Dom vet inget om omvärlden så varför skulle dom hålla hårt på sina gränser istället för att ta emot folk med öppna armar.
1991 så var dom helt orädda och vänliga för att sedan 2006 slakta 2 fiskare som råka driva till ön när dom log och sov. Förklara detta?
Jag är ordentligt påläst och vi har andra exempel på när vi har fått kontakt med stammar och isolerade människor på att det är exakt vad som händer. De dör av våra sjukdomar. Till och med större delen av Lykov familjen i sibiren dog i sjukdomar när människor uppsökte dem, de flydde ut så sent som 1936.
Jag behöver inte förklara det då det du skriver helt enkelt inte stämmer. Alla försök myndigheter gjorde möttes av fientlighet.
Indiska myndigheter har flertal gånger sedan 1960talet försökt att fredligt kontakta dem utan framgång. Det du läst om kontakt under fredliga former innebär inte att det var de som var vänliga. Hade så varit fallet så hade inte Indiska myndigheter gett upp försöken och bestämt att de ska bli lämnade ifred ute på ön.
Tänker inte argumentera mer med dig då du sitter och fantiserar. Lämnar dig med ett tips -
Öppna en bok eller Google och läs på lite så du får en mer faktabaserad bild att utgå ifrån när du sätter dig in i situationen.