2018-11-25, 10:53
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMaco
Du skriver en smula ymnigt och jag hänger inte alltid med i dina resonemang, men utifrån hur jag tolkar dig, är jag benägen att hålla med.

-När endast rötäggen vågar slå till nån utan risk för att åka på en motsmäll, så blir det skevt.

-När typiskt manliga attribut förlöjligas (trots att kvinnor uppenbarligen attraheras av desamma), så blir det skevt.

Mitt motgift är att stå för det jag gillar! Jag gillar att jaga för att jag är genetiskt kodad att dräpa djur. Jag får ett påslag/rus av det för det är så jag är kodad.

De flesta kvinnor i min akademiska omgivning brukar med ett fint leende köpa mitt resonemang när jag lägger fram det så. ”Naturupplevelse” my ass. Det är dödandet och att ta hand om bytet som ger mig kicken.

Nu svävade även jag ut, men i sak, JA. Män bör uppmuntras att göra manliga saker. Årtusenden av det naturliga urvalet kan inte raderas ut med henkultur och genuspolitik.

Vilka typiskt manliga attribut förlöjligas?
Och hur vet du att du a) är genetiskt kodad att döda djur, och b) att detta enbart gäller män?

Jag säger inte att du har fel, men är nyfiken. Och: det är väl ingen som hindrar någon att jaga om man gillar det? Känns väl som en såväl accepterad som utbredd företeelse.
Citera
2018-11-25, 13:45
Medlem
Jag får sex men inte förhållanden.

Har legat med runt 10 tjejer (alla utom en, som jag tyckte synd om och lät halvt våldta mig, förhållandevis attraktiva) de senaste sex månaderna. Det är väl ungefär en 75%:ig "success rate" utifrån hur många av dem jag velat ligga med. Dock är det ingen av de jag fattat tycka för som har varit intresserade av att utforska vidare efter första träffen. Ett ligg (med en eller väldigt många orgasmer för hennes del) och sen har det generellt varit tack och hej.

En av dessa tjejer utgjorde ett undantag då vi sågs under några månaders tid men hon verkade inte särskilt brydd över huvud taget när jag sa till henne att jag inte tyckte att kemin fanns där riktigt. En annan träffade mig tre gånger och fick totalt 34 orgasmer under den tiden men valde till sist att bryta för att hon enligt utsago var "utbränd" och behövde vara för sig själv. Några månader senare när jag hörde av mig till henne igen för att kolla hur läget såg ut var det ett helt annat budskap; det hade inte riktigt känts rätt med mig (även om hon i tid och otid passat på att tala om hur snygg, attraktiv och intelligent jag var).

Att befinna sig på dejtingappar i dagens Sverige är en minst sagt absurd upplevelse. Surrealistisk rentav.

Personligen tror jag det är två huvudsakliga anledningar bakom den problematik jag beskriver ovan:

1. Kvinnor är "slow starters" när det gäller förhållanden. Det tar helt enkelt tid för dem att acceptera en kille fullt ut. Detta godkännande hinner aldrig infinna sig när det står en lång kö av beundrare redo att utvärderas. Det blir helt enkelt att tjejen går på en dejt, fattar tycka eller inte, men aldrig riktigt blir "blown away" och således väljer att gå vidare till nästa kandidat. Och så upprepas processen, gång på gång.

2. Tjejer drillas med femiteistiska föreställningar om vad som är eftersträvansvärt och inte. Ligga runt är så jävla rebelliskt och systerskap järnet; stadga sig är att springa patriarkatets ärenden. Typ.

Okej då, en anledning till då:
3. Kvinnans bytesvara vid sexuella förbindelser är kroppen, eller rättare sagt livmodern – reproduktion. Hon har som bekant inga problem att få sex, men vad hon kräver av mannen i gengäld är någonting utöver detta: beskydd och resurser. I dagens trygga samhälle där kvinnor dessutom gått om män i både karriär (jag vet att någon kommer hugga på det här, så jag är proaktiv och säger redan nu: läs på!) och utbildning, så blir mannens roll obsolet. Han har inte så mycket att erbjuda längre, varför förhållanden inte lockar kvinnor i samma utsträckning.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-11-25 kl. 13:58.
Citera
2018-11-25, 15:40
Medlem
DonMacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Vilka typiskt manliga attribut förlöjligas?
Och hur vet du att du a) är genetiskt kodad att döda djur, och b) att detta enbart gäller män?

Jag säger inte att du har fel, men är nyfiken. Och: det är väl ingen som hindrar någon att jaga om man gillar det? Känns väl som en såväl accepterad som utbredd företeelse.

Till att börja med så vet jag inte, jag ser det som rimligt.

-Manligt kicksökande brukar enligt min erfarenhet avfärdas som barnsligt och att män aldrig växer upp. Dessbättre är detta inget hinder, eftersom barnsligheterna verkar reta sinnena på kvinnor. Är man inte barnslig, ja då är man tråkig och rökt.
Barnslig och busig, t o m lite gapig går finfint. Tråkiga män gör sig icke besvär.

-Jag antar att män haft rollen att söka mat, då de flesta kvinnor var buzy med att ta hand om avkomman. Därför torde de bästa jägarna (de som blev ymnigast belönade av dopamin när de hade ihjäl nåt matigt djur) också haft bäst förutsättningar att sprida sin säd. Resurser och tillgång på mat borde attraherat kvinnor historiskt, då överflöd av näring är ett modernt fenomen.

Det finns kvinnor som jagar, men de är en minoritet.
Citera
2018-11-25, 16:15
Bannlyst
Citat:
Tycker det är lite synd att du krympte diskussionen mer och mer för att avsluta småtramsigt. Men men.

*Klappar över axeln*

Det blir lätt så när man försöker argumentera emot varenda poäng.
Men hey, 7000 är inte illa pinkat för lite kunskap eller?
Citera
2018-11-25, 16:33
Bannlyst
Citat:
Du skriver en smula ymnigt och jag hänger inte alltid med i dina resonemang, men utifrån hur jag tolkar dig, är jag benägen att hålla med.

-När endast rötäggen vågar slå till nån utan risk för att åka på en motsmäll, så blir det skevt.

-När typiskt manliga attribut förlöjligas (trots att kvinnor uppenbarligen attraheras av desamma), så blir det skevt.

Mitt motgift är att stå för det jag gillar! Jag gillar att jaga för att jag är genetiskt kodad att dräpa djur. Jag får ett påslag/rus av det för det är så jag är kodad.

De flesta kvinnor i min akademiska omgivning brukar med ett fint leende köpa mitt resonemang när jag lägger fram det så. ”Naturupplevelse” my ass. Det är dödandet och att ta hand om bytet som ger mig kicken.

Nu svävade även jag ut, men i sak, JA. Män bör uppmuntras att göra manliga saker. Årtusenden av det naturliga urvalet kan inte raderas ut med henkultur och genuspolitik.

Exakt så.

Själv får jag en jäkla kick av att skjuta pilbåge så det lär bli att fortsätta med det.

Trotts utvecklingen så tror jag inte att vi har kommit så långt bort att sånt här skulle vara opersonligt, och många yngre grabbar skulle nog må bra av att få lära sig det.
Det ger dom chansen att uppleva fler sidor av sig själva, samtidigt som dom slipper försöka passa in på något kontorsjobb.

Det där med motgiftet borde nästan skrivas ut faktiskt. Och bli ett inslag i läroboken.
Att folk kommer försöka säga emot och ge sin åsikt, men det är din uppgift att stå på dig och visa att det också kan vara jävligt kul.
Sånt attraherar och lär andra att se att "Hm, det kanske är okej endå. Kanske skulle jag prova jag med?".
Citera
2018-11-25, 16:43
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
*Klappar över axeln*

Det blir lätt så när man försöker argumentera emot varenda poäng.
Men hey, 7000 är inte illa pinkat för lite kunskap eller?

Haha. Ok, nästan så att du kan få 7000 om du ger mig tillbaka den tid jag använde på att i onödan diskutera med dig. Rock on, Tiger!
Citera
2018-11-25, 16:48
Bannlyst
Citat:
Haha. Ok, nästan så att du kan få 7000 om du ger mig tillbaka den tid jag använde på att i onödan diskutera med dig. Rock on, Tiger!

Onödigt var det nog inte ska du se
Citera
2018-11-25, 17:46
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Till att börja med så vet jag inte, jag ser det som rimligt.

-Manligt kicksökande brukar enligt min erfarenhet avfärdas som barnsligt och att män aldrig växer upp. Dessbättre är detta inget hinder, eftersom barnsligheterna verkar reta sinnena på kvinnor. Är man inte barnslig, ja då är man tråkig och rökt.
Barnslig och busig, t o m lite gapig går finfint. Tråkiga män gör sig icke besvär.

-Jag antar att män haft rollen att söka mat, då de flesta kvinnor var buzy med att ta hand om avkomman. Därför torde de bästa jägarna (de som blev ymnigast belönade av dopamin när de hade ihjäl nåt matigt djur) också haft bäst förutsättningar att sprida sin säd. Resurser och tillgång på mat borde attraherat kvinnor historiskt, då överflöd av näring är ett modernt fenomen.

Det finns kvinnor som jagar, men de är en minoritet.

Ah, ok. Tycker dock att kicksökande (både manligt och kvinnligt) i form av jakt, klättring, fallskärmshoppning, forsränning osv är både accepterat och lite creddigt. Särskilt om man jämför med att ägna all vaken tid åt Fifa19 på PS4:an.

Och frågan är väl hur det är det där med det evolutionära kopplat till samlar-/jägartiden. Vi är ju uppenbart rätt disparata idag, med en hel del snubbar som förmodligen inte skulle klara sig en augustinatt i Hagaparken utan att behöva ringa 112. Likväl får dom ligga.
Att vi har instinkter är självklart, att det finns skillnader mellan män och kvinnor likaså. Men jag tycker att det är jävligt svårt att separera arv från miljö och samhällsnormer.

Själv är jag ointresserad av jakt. Så även av pengar (iaf över en viss gräns, dvs "nu klarar jag mig"), status osv. Hänger oftast med folk (inkl tjejer som jag har någon form av romantisk relation till) som ligger klart över mig ekonomiskt och i allmän levnadsstandard. Rimligen borde jag ses lite som en loser, eller iaf mindre "manlig". Men det gör jag inte. Hur hänger det ihop? Kanske inte alls, men det bidrar iaf till mitt intresse för såna här trådar.

Blev svamligt det här, men...söndag.
Citera
2018-11-25, 18:31
Medlem
DonMacos avatar
Citat:
Ah, ok. Tycker dock att kicksökande (både manligt och kvinnligt) i form av jakt, klättring, fallskärmshoppning, forsränning osv är både accepterat och lite creddigt. Särskilt om man jämför med att ägna all vaken tid åt Fifa19 på PS4:an.

Och frågan är väl hur det är det där med det evolutionära kopplat till samlar-/jägartiden. Vi är ju uppenbart rätt disparata idag, med en hel del snubbar som förmodligen inte skulle klara sig en augustinatt i Hagaparken utan att behöva ringa 112. Likväl får dom ligga.
Att vi har instinkter är självklart, att det finns skillnader mellan män och kvinnor likaså. Men jag tycker att det är jävligt svårt att separera arv från miljö och samhällsnormer.

Själv är jag ointresserad av jakt. Så även av pengar (iaf över en viss gräns, dvs "nu klarar jag mig"), status osv. Hänger oftast med folk (inkl tjejer som jag har någon form av romantisk relation till) som ligger klart över mig ekonomiskt och i allmän levnadsstandard. Rimligen borde jag ses lite som en loser, eller iaf mindre "manlig". Men det gör jag inte. Hur hänger det ihop? Kanske inte alls, men det bidrar iaf till mitt intresse för såna här trådar.

Blev svamligt det här, men...söndag.

Du kanske lever lite rövare på ett lagom charmigt vis? Det gjorde jag när jag var ung och pank, med duglig framgång hos unga kvinnor.
Citera
2018-11-26, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Katter verkar hålla i längden.
Jamen då kan alla ensamma killar som inte får sex skaffa sig en katt, problem solved.
Citera
2018-11-26, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Jamen då kan alla ensamma killar som inte får sex skaffa sig en katt, problem solved.

Man skulle kunna utnyttja katten och säga:

- Den där katten verkar älska dig något fruktansvärt mycket.

- Jo det gör den.

Faktum är att om man talar till en kvinna om kärlek till djur så kan man få henne att tycka om en själv mer. Jag har provat och det funkar. Det funkar bra att även fast hon inte gjort något märkvärdigt alls säga:

- Idag har du jobbat något fruktansvärt bra,tycker du inte det ?

- Jag har mest haft ont i huvudet.

- Jo men du har jobbat bra i alla fall.

Det gäller att få henna att se att man kämpar lite på hennes sid.
Citera
2018-11-26, 10:05
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang

Katter funkar inte, uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in