2018-11-25, 12:44
Medlem
Lindalovers avatar
Här skriver hon ju själv att hon köpt huset. Det tror jag inte att hon skulle skriva om det inte var så. Är ju lätt att kolla upp...

"Jag fick en fråga om jag köpte huset privat eller på bolaget. Självklart köpte jag huset privat. Jag kommer inte ens dra av för kontor hemma eftersom det rummet inte har en egen igång. Jag har bett revisorn vara extra hård mot mig på mina avdrag eftersom media skulle älska dom rubrikerna. Jag har alltid gjort lite extra för skatteverkets skull, tex alla gåvor man får måste ju skattas för, även dom man får och väljer att ge bort till vänner. Vi skickar alltid tillbaka alla gåvor som vi inte väljer att ta upp förmånsbeskattning på. Mina sociala kanaler omsätter snart 2 miljoner kronor i månaden så att skippa en liten skatt kortsiktigt är bara idiotiskt."

https://www.isabellalowengrip.se/2018/11/12/ny-checkpoint-i-livet/
Citera
2018-11-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Här skriver hon ju själv att hon köpt huset. Det tror jag inte att hon skulle skriva om det inte var så. Är ju lätt att kolla upp...

"Jag fick en fråga om jag köpte huset privat eller på bolaget. Självklart köpte jag huset privat. Jag kommer inte ens dra av för kontor hemma eftersom det rummet inte har en egen igång. Jag har bett revisorn vara extra hård mot mig på mina avdrag eftersom media skulle älska dom rubrikerna. Jag har alltid gjort lite extra för skatteverkets skull, tex alla gåvor man får måste ju skattas för, även dom man får och väljer att ge bort till vänner. Vi skickar alltid tillbaka alla gåvor som vi inte väljer att ta upp förmånsbeskattning på. Mina sociala kanaler omsätter snart 2 miljoner kronor i månaden så att skippa en liten skatt kortsiktigt är bara idiotiskt."

Mycket bra, nu får man väl prata med lantmäteriet och se om och för vad huset gick för.
Citera
2018-11-25, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Nähä? Men "lilla pappa" ligger nog bakom mkt av framgången för lilla Isabella. Att det sedan finns stolpskott som följer hennes göranden och låtanden är ju så sorgligt så man vill gråta. Mina döttrar gör det INTE och tack och lov för det.

Fast nej hennes pappa har inte bidragit ett skit. Dom sa upp kontakten för många år sedan.
Fast ursäkta vem är det som är sorglig? Jo du en äldre karl som sitter och hackar på yngre framgångsrika tjejer. Luktar avundsjuka
Citera
2018-11-25, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Om nu Isabella köpt huset, vilket jag ändå antar att hon har , och förmodligen via ett bolag. fFnns det någon möjlighet att se hur stor del av köpesumman på huset som är lån?

Hela IL idée bygger på ett luftslott och på förtroende hos annonsörer där följarna är råmaterial. Bella får snabba på att gifta sig rikt nu!

Pantbrev är väl offentliga?
Citera
2018-11-25, 12:54
Medlem
Citat:

Du ska inte tro på allt som skrivs, särskilt inte från en erkänd mytoman.

Inget är sant förrns det finns riktiga bevis att det har skett ett ägarbyte.
Citera
2018-11-25, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Då borde hon äga ett företag som har med bostäder att göra. Det finns inget sådant bolag som ägs av Isabella på allabolag. Dessutom kvarstår det att huset inte såldes för 30. Det sänktes från 29 900 000 kr till 24 500 000kr.

Jag ska ändå ta kontakt med lantmäteriet.

ett bolag som äger en fastighet behöver inte ha med bostäder att göra,
tex en bilverkstad som äger sin egna bilhall har inte med bostäder att göra.

eller en pizzeria i egen lokal osv osv osv

äger hon fastigheten genom bolag så kommer lantmäteriet inte ha någon annan uppgift än den senaste lagfarts inskrviningen,
Citera
2018-11-25, 12:59
Medlem
Citat:

ok jag hadde fel,
om hon köpt privat så kommer lagfarten byta ägare, ge det två tre max 6 månader så kommer det synas
Citera
2018-11-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anva
Luktat avundsjuka

Du som är aktiv i narkotikabrott bland unga tjejer tråden kanske har information om Hampus har något ihop med den grova brottsligheten.
Citera
2018-11-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Om nu Isabella köpt huset, vilket jag ändå antar att hon har , och förmodligen via ett bolag. fFnns det någon möjlighet att se hur stor del av köpesumman på huset som är lån?

Hela IL idée bygger på ett luftslott och på förtroende hos annonsörer där följarna är råmaterial. Bella får snabba på att gifta sig rikt nu!

Lyssna på framgångspodden med henne så får ni svar på allt med huset
Citera
2018-11-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anva
Lyssna på framgångspodden med henne så får ni svar på allt med huset

Hon känns inte så framgångsrik för tillfället så jag lyssnar inte på någon podd just nu. Nyfiken ändå på varför media inte skriver om vad som hänt.
Citera
2018-11-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Du som är aktiv i narkotikabrott bland unga tjejer tråden kanske har information om Hampus har något ihop med den grova brottsligheten.

Ja som du säkert redan läst i den tråden så vet du att hans namn inte finns med där
Citera
2018-11-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
ok jag hadde fel,
om hon köpt privat så kommer lagfarten byta ägare, ge det två tre max 6 månader så kommer det synas

Okej, man får väl prata med lantmäteriet lite då och då för att se hur det är med försäljningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in