Nu har Cam på bloggbevakning skrivit att det är många parametrar som spelar in i detta att Bella inte FÅR träffa Hampus/Hajen mer.
Kan de handla om ekonomiska trubbel o Hajen kanske hamnat i onåd hos någon som förlorat pengar? Och på något sätt att Bella blivit inblandad i hans affärer?
Isabella hade tydligen inte "checkat ut" igår kväll i alla fall. På Bingo Rimérs instagram finns en bild på henne från en gala i Stockholms stadshus iklädd röd klänning och klackarna är fortfarande med!
Vill inte vara tråkig men om Bellas inflytt var 8 november så sammanfaller väl det med själva inträdesdagen som är den dagen när huset byter ägare och pengar förs över från banken. Först då kan hon ansöka om lagfart. Det är ju väldigt nyligen detta skedde, det är ju fortfarande november. Ansökan om lagfart har väl bara inte hunnit handläggas ännu?
I vilket skede registreras försäljingar på booli?
Man har tre månader på sig att söka lagfart efter köp, sedan uppger Booli att de kan ha tre månaders eftersläp. Booli är inte komplett på något sätt, det finns mycket som inte är med där.
Nu har Cam på bloggbevakning skrivit att det är många parametrar som spelar in i detta att Bella inte FÅR träffa Hampus/Hajen mer.
Kan de handla om ekonomiska trubbel o Hajen kanske hamnat i onåd hos någon som förlorat pengar? Och på något sätt att Bella blivit inblandad i hans affärer?
Camcam är inte seriös i sin granskning. Hade hon velat granska Isabella seriöst så hade hon lätt fått fram att Isabella inte köpt något hus för 30 miljoner. Camcam är bara elak och säljer sig för högstbjudande.
Man har tre månader på sig att söka lagfart efter köp, sedan uppger Booli att de kan ha tre månaders eftersläp. Booli är inte komplett på något sätt, det finns mycket som inte är med där.
Därför ska jag se vad lantmäteriet säger i veckan.
God idé, får bli i veckan för idag är växeln stängd.
Varför granskar inte media Isabella kritiskt?
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Är bara Bloggbevakning som granskat henne i närtid och avslöjat hennes lögner om statistik och skrivna hotlappar till sig själv. "Gammelmedia" verkar svälja allt hon säger utan att kolla källor - hon kanske har nån hållhake/deal?
Citat:
Ursprungligen postat av moremoremore
För att storyn säljer och ingen reporter orkar dubbelkolla "faktan" som Bella presenterar.
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Vem är kvinnan och mannen vars företag står på Isabellas folkbokföringsadress på ratsit?
Företag
Littmarck Swedish Treasure & Design , Aktiv
Jan Karol Georg Swiech (Innehavare)
LITTMARCK SWIECH, MAJA , Aktiv
Maja Karolina Ulfsdotter Littmarck Swiech (Innehavare)
2 st
Kanske dom hon hyr av?
Citat:
Ursprungligen postat av moremoremore
Troligtvis. Mannen sysslar med både fastighetsutveckling och uthyrning.
[quote=moremoremore|65933298]Kan lika gärna ha hyrt i andrahand, det är väl ingen som har kollat upp hennes tidigare bostadsrättsaffärer heller.
Alternativt kan de eventuella vinsterna hon gjort på dessa ha stoppats in i företagen.[/QUOTE
]
men era luffare.. mest troligt så är fastigheten såld som ett bolag för att slippa betala lagfart,
därför står det inte som att det bytt ägare utan det är endast bolaget som bytt ägare,
och ja isabella hyr huset av sig själv
inse faktum, hon är mer lyckad än någon av oss någonsin kommer att bli,
klassisk svensk avundsjuka ,
Varför kan hon inte hyra huset? Mycket handlar väl om att sälja in bilden av henne som framgångsrik. Men många säljer hus i samband med att man delar på sig som Odd och Isabella. Att sedan hyra något är väl inte konstigt. Det konstiga är att Booli inte registrerat någon försäljning.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Vill inte vara tråkig men om Bellas inflytt var 8 november så sammanfaller väl det med själva inträdesdagen som är den dagen när huset byter ägare och pengar förs över från banken. Först då kan hon ansöka om lagfart. Det är ju väldigt nyligen detta skedde, det är ju fortfarande november. Ansökan om lagfart har väl bara inte hunnit handläggas ännu?
I vilket skede registreras försäljingar på booli?
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Citat:
Camcam är inte seriös i sin granskning. Hade hon velat granska Isabella seriöst så hade hon lätt fått fram att Isabella inte köpt något hus för 30 miljoner. Camcam är bara elak och säljer sig för högstbjudande.
Citat:
Därför ska jag se vad lantmäteriet säger i veckan.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Ja, så just därför har du inte koll på säljhistoriken, eftersom den senaste försäljningen inte registrerats ännu.
Det är säljaren som bestämmer vilket pris huset ska säljas för, antingen har de sagt till Bella att de vill ha det för 30 eller så har det blivit budgivning. Inget komplicerat alls. Inte fan hyr hon huset, så dum är inte Bella.
Läste du alls inlägget du länkade till?
Det är ett fantastiskt hus och jag har svårt att smälta att det faktiskt är mitt snart! Det var min mäklare Johan Holmgren på Gadelius som tipsade mig, detta blir boende nummer fem som han hjälper mig med. Han har verkligen varit med på hela resan, från en etta till detta hus. Allt på åtta år.
Svårt att tolka på annat sätt än att hon har köpt sitt boende nummer 5 nu.
mest troligt så har hon köpt ett bolag som äger fastigheten, därför komemr inte lagfarten byta ägare, och man slipper lagfartskostnad,
mest troligt så har hon köpt ett bolag som äger fastigheten, därför komemr inte lagfarten byta ägare, och man slipper lagfartskostnad,
hon hyr av sig själv
Då borde hon äga ett företag som har med bostäder att göra. Det finns inget sådant bolag som ägs av Isabella på allabolag. Dessutom kvarstår det att huset inte såldes för 30. Det sänktes från 29 900 000 kr till 24 500 000kr.
Då borde hon äga ett företag som har med bostäder att göra. Det finns inget sådant bolag som ägs av Isabella på allabolag. Dessutom kvarstår det att huset inte såldes för 30. Det sänktes från 29 900 000 kr till 24 500 000kr.
Jag ska ändå ta kontakt med lantmäteriet.
Vänta 3 månader.
Kan ta upp till den tiden innan lagfarter osv är klara.
Om nu Isabella köpt huset, vilket jag ändå antar att hon har , och förmodligen via ett bolag. fFnns det någon möjlighet att se hur stor del av köpesumman på huset som är lån?
Hela IL idée bygger på ett luftslott och på förtroende hos annonsörer där följarna är råmaterial. Bella får snabba på att gifta sig rikt nu!
Senast redigerad av Kiya123 2018-11-25 kl. 12:29.
Jag är inte ett större fan av bloggbevakning men tror ändå på det Cam skriver just nu ang Bella.
Cam skriver att hon o läsare har grävt och de va inte småpotatis dom hittade i denna historia.Cam hade framfört det till Bella o Bella hade bekräftat detta.Dock valde Cam att inte skriva nåt,så nåt riktigt allvarligt har ju inträffat o Hajen verkar inte ha helt rent mjöl i påsen el myllan under sig.