2018-11-25, 02:17
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du börjar på samma visa igen och hamnar i fullständigt vettlösa slutsatser med hjälp av lögner. Härvan du snurrade in dig i med teaterföreställningar etc kring NF borde ha givit dig en läxa men nu drar du iväg med en ny "lögnens väg" för att skapa pseudodiskussioner grundat på lögner och påhittade konstruktioner. Man kan t ex lätt gå till bland annat rekonstruktionen kring mordplatsen inklusive den med NF och tydligt se att du ljuger rakt ut om saker precis som du ljög tidigare i tråden.

Det finns bara en som hittar på och det är inte första gången du gör det. Vilken svåra situation upplever du dig vara i som motiverar dessa påhitt?

Jag förstår naturligtvis idén/strategien att försöka fimpa alla dumheter i tråden. Låt mig föreslå en annan linje - att helt enkelt strunta i dem. Siffrorna är och förblir en dumhet. Det finns ingenting i hans påståenden som leder någonstans som har betydelse för utredningen av Palmemordet. Varför inte bara strunta i alltsammans och fokusera på väsentligheter?
Citera
2018-11-25, 02:23
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Visst är det detta som gäller både för oss och för Krister Peterson och där kan det vara så att den sistnämnde sitter med fler kort på hand samt medel att undersöka dem med kraft. Med tanke på dennes uttalanden blir jag inte förvånad om man har span på vissa.

Min övertygelse - efter att ha lyssnat på honom i Veckans brott - är att Krister P har något intressant på gång, något riktigt intressant. Vi har blivit besvikna förut - jag vet det - men den här gången är jag böjd att faktiskt på riktigt intressera mig för vad förundersökningsledaren har att berätta.

Tror det handlar om WT-männen och deras agerande före och under mordkvällen.

LGWP talade om något riktigt förskräckligt (typ, minns inte de exakta orden). För mig handlar det om personer kopplade till polisen/Säpo.

Det är också bra att han avvisar alla spekulationer i de senaste böckerna. Det handlar alltså inte om SE eller DF. Bra.
Citera
2018-11-25, 02:49
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
PSS började användas av Spetsnaz 1983

https://en.wikipedia.org/wiki/PSS_silent_pistol

Den är praktiskt taget ljudlös med patroner som inte släpper ut rökgaser utan 7.62 mm projektilen knuffas iväg med 200 m/s av en kolv i patronen som sedan förseglar patronen. Effektivt skjutavstånd 25 m och maxmalt skjutavstånd 50 m.

Det är ett diskret vapen med 3,5 cm pipa. Dold bland medhjälpare 30 m ifrån offret skulle det vara möjligt att spela vittne efteråt om någon med lösa skott agerade alldeles nära offret och fick all uppmärksamhet.

Tror att Palmes mördare skulle kunnat fått tillgång till PSS om de behövt.

Projektilerna skulle kunnat peka ut vapentypen och kanske var det därför som området dammsögs noggrant timmarna efter mordet?

Man kan också lissna på IvB som påstår att det var han som föreslog det grovkalibriga vapnet (för att det skulle likna PKK) men han förslog också en mycket ovanlig ammunitionstyp, vid mötet med Charles M. Kanske lyssnade de på ivB.
Citera
2018-11-25, 05:37
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag förstår naturligtvis idén/strategien att försöka fimpa alla dumheter i tråden. Låt mig föreslå en annan linje - att helt enkelt strunta i dem. Siffrorna är och förblir en dumhet. Det finns ingenting i hans påståenden som leder någonstans som har betydelse för utredningen av Palmemordet. Varför inte bara strunta i alltsammans och fokusera på väsentligheter?
Hans påståenden är inte ointressanta, men framför allt är hans koll på detaljer en tillgång. Vad som behöver fimpas är allt onödigt bemötande av inlägg som man inte gillar. Bättre att ignorera eller begrunda om man inte har en vettigare idé än att vilja styra tråden eller försöka leda diskussioner off topic eller försöka få medlemmar avstängda.

Man skulle önska att det fanns mer insikt hos vissa om hur effektiva psyops som florerar i diskussioner om mordet på Olof Palme. Det är nästan kusligt.
Citera
2018-11-25, 05:57
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Man kan också lissna på IvB som påstår att det var han som föreslog det grovkalibriga vapnet (för att det skulle likna PKK) men han förslog också en mycket ovanlig ammunitionstyp, vid mötet med Charles M. Kanske lyssnade de på ivB.
Var kan man läsa eller lyssna på detta? Idén att mordet planerades att bli likt ett PKK mord är intressant, men något vapen exponerades inte på något annat sätt än genom smällarna.

Tyvärr är det mesta i utredningen undermåligt och utfört av CIA-anstrukna poliser och kriminaltekniker. Det är lite som att undersöka brott begågna i Nazityskland m.h.a material från den tidens tyska polis.
Citera
2018-11-25, 06:47
Medlem
Citat:
Du som påstår saker är den som skall bevisa. Det är ingen omvänd bevisning som gäller att du skall påstå saker och det är sant till motsatsen bevisats. Kul att du använder begreppet öppet sinne på ett felaktigt sätt. Du är inte förste postaren att göra detta fel.

"Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
It would be even better if the "efterlevande förnekar" - as you say. That for sure would be a lie. And you should be open minded enough to ask why, or maybe - what if..

Du som påstår saker är den som skall bevisa. Det är ingen omvänd bevisning som gäller att du skall påstå saker och det är sant till motsatsen bevisats. Kul att du använder begreppet öppet sinne på ett felaktigt sätt. Du är inte förste postaren att göra detta fel."

So you would like me to present a printed copy of a sales receipt?
Really, is that what your closed minded group of experts expect as "proof"
Sorry to hear you have dealt with people posting things that were false.
But for sure - the S & W is no such thing.
Citera
2018-11-25, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Min övertygelse - efter att ha lyssnat på honom i Veckans brott - är att Krister P har något intressant på gång, något riktigt intressant. Vi har blivit besvikna förut - jag vet det - men den här gången är jag böjd att faktiskt på riktigt intressera mig för vad förundersökningsledaren har att berätta.

Tror det handlar om WT-männen och deras agerande före och under mordkvällen.

LGWP talade om något riktigt förskräckligt (typ, minns inte de exakta orden). För mig handlar det om personer kopplade till polisen/Säpo.

Det är också bra att han avvisar alla spekulationer i de senaste böckerna. Det handlar alltså inte om SE eller DF. Bra.

Ja såklart har KP något intressant på gång! O jag ska ställa till med en jättefest men ingen i denna tråd blir bjudna för här är det mest personer som knäpper andra på näsan o inte lyssnar på den som verkligen vet nåt.
Gonatt
Citera
2018-11-25, 10:03
Medlem
ieshos avatar
Är det verkligen möjligt att PU uppmuntrar alla som lämnar in tips om ensamma mördare och ger feed back i form av visat intresse?

Jag lämnade i augusti i år in ett spaningstips

https://iesho.blogspot.com/2018/09/49-spaningstips-inskickat-till-polisen.html

men har inte hört något alls från PU. Är det fortfarande lika illa ställt i PU som det varit hela tiden? Eller kanske allt utom ensamma mördare sorteras bort innan PU får se det? Om det finns någon seriös utredare i PU som läser detta, kontakta gärna mig för att kolla upp tipset. Jag kanske har mer att berätta.
Citera
2018-11-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ja såklart har KP något intressant på gång! O jag ska ställa till med en jättefest men ingen i denna tråd blir bjudna för här är det mest personer som knäpper andra på näsan o inte lyssnar på den som verkligen vet nåt.
Gonatt

Dina utfästelser och ditt skrönande har nog passerat sitt bäst före datum för länge sedan och som sagt har ju även KP pekat i helt andra riktningar som knappast går att ta miste på vad det handlar om i stort. Jag och många med mig är inte förvånade då vi sett det sedan lång lång tid och varit frustrerade att PU systematiskt undvikit det under lång tid.

Att du är besatt av hat till avlidne Svartenbrant av någon anledning och hävdar inte bara att han skulle ha mördat Palme utan ett antal andra personer ostraffat framgår tydligt. Det är det ingen som tror på och inte heller att PU skulle Chatta med sådana som dig och ge dig feedback kring saker. Testa psykologsamtal som alternativ till att posta. Det kanske kan hjälpa.
Citera
2018-11-25, 12:07
Medlem
Citat:
Är det verkligen möjligt att PU uppmuntrar alla som lämnar in tips om ensamma mördare och ger feed back i form av visat intresse?

men har inte hört något alls från PU. Är det fortfarande lika illa ställt i PU som det varit hela tiden? Eller kanske allt utom ensamma mördare sorteras bort innan PU får se det? Om det finns någon seriös utredare i PU som läser detta, kontakta gärna mig för att kolla upp tipset. Jag kanske har mer att berätta.

Fråga 1, Naturligtvis är det så att PU inte uppmuntrar de som lämnar tips om vare sig det ena eller det andra och ger dem feedback om utredningen. Är det intressant så jobbar de naturligtvis med det och ber dig inte sprida uppgifterna för att inte störa utredningen. Däremot kan de ju yttra sig angående publika påståenden om de finner anledning till det. Som de också faktiskt gjort.

Fråga 2, Varför besvarar de inte dina uppslag? Är det ett utslag för att de enbart söker ensamma gärningsmän?

Nja att de inte svarar på de saker du kallar uppslag har nog flera skäl.

Du har en lång historik med vilda teorier kring mordet genom åren ända från de första privatspanarna så dina ståndpunkter och plötsliga minnen 30 år senare för att styrka dina tidigare hypoteser kring Klering är vare sig okända för dem eller något de tar mer än till protokollet/arkivet. Det är inte mer nytt för dem än att Aner pekar ut AA.

Det andra skälet är att de vare sig jobbar utifrån hypoteser om motiv eller annat långt från mordplatsen bakvägen mot mordplatsen utan tvärt om.

När du dessutom stödjer dig på uppgifter om saker som de vet inte är korrekta (Barbrogrupp under Sagnell) så är nog intresset extremt lågt. De tar det helt enkelt inte på allvar.
Citera
2018-11-25, 12:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Fråga 2, Varför besvarar de inte dina uppslag? Är det ett utslag för att de enbart söker ensamma gärningsmän?

Nja att de inte svarar på de saker du kallar uppslag har nog flera skäl.

Du har en lång historik med vilda teorier kring mordet genom åren ända från de första privatspanarna så dina ståndpunkter och plötsliga minnen 30 år senare för att styrka dina tidigare hypoteser kring Klering är vare sig okända för dem eller något de tar mer än till protokollet/arkivet. Det är inte mer nytt för dem än att Aner pekar ut AA.

Det andra skälet är att de vare sig jobbar utifrån hypoteser om motiv eller annat långt från mordplatsen bakvägen mot mordplatsen utan tvärt om.

När du dessutom stödjer dig på uppgifter om saker som de vet inte är korrekta (Barbrogrupp under Sagnell) så är nog intresset extremt lågt. De tar det helt enkelt inte på allvar.
Mitt spaningstips är inte bundet till något motiv. Eftersom Ingrid Klering teoretiskt skulle kunna vara en förklaring till att gm visste var Palme befann sig, så borde de förhöra de personer som jag hänvisar till och kontakta mig för att be mig att ligga lågt. I motsats till dig behöver inte PU tro någonting utan kan kontrollera med mina källor. Det är ju inte så att jag vill ha information i retur från PU, utan bara få en bekräftelse på att de mottagit tipset och tänker kolla upp det. Gunnar Busk är idag 83 år vilket väl motsvarar medellivslängden för hans generation och funnes det den minsta vilja hos PU så borde de passa på och förhöra honom medan de kan.

Också i övrigt är du som vanligt fel ute när det gäller det väsentliga:

- PU tycks ha haft ganska omfattande kontakt med Sven Anér.

- Efter att ha förhört Donald Forsberg gick PU ut i pressen med att de försökte få kontakt med Barbrogruppens medlemmar men att det var svårt. Antagligen förhördes de två personer som DF kände men inga fler.
Senast redigerad av iesho 2018-11-25 kl. 12:28.
Citera
2018-11-25, 12:53
Medlem
Lisa-Ss avatar
Citat:

I Augusti 2017 lämnade jag in ett tips till PU
och till svar fick jag att ”Dina uppgifter är intressanta. Vi återkommer om vi har frågor”
När jag skickade in mitt tips, så har jag uppfattat det som att Karin Johansson var ensam kvar i PU för att bevaka och bedöma förfrågningar och kopior på mtr. samt jobba på Sydafrika spåret. Efter mitt tips så dyker plötsligt KP upp i media och det pratas om personfrågor till MUST mm. Jag förstår att det skulle vara väldigt otaktiska av PU att säga till en tipslämnare att man jobbar på det spåret. Om inte annat för förundersökningssekretessen.

Att OP mördades av en ensam GM står utom allt tvivel dvs det var en person som sköt det dödande skottet. Om GM agerade på eget initiativ eller ingick i någon form av sammansvärjning eller hade hjälp av några eller gjorde det på uppdrag åt någon/några. Det är en helt annan fråga. Och jag vet inget om ev. motiv. De vore intressant att höra Boboslackes erfarenheter ann. sina kontakter med PU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in