Citat:
Ursprungligen postat av
rumsregler
Haha

Låt mig förklara såhär... Jag försvarar inte fusket. Jag försvarar inte heller de som hänger ut folk.
Jag tycker att ALLA fuskare ska bli kastade från sina utbildningar, ta sitt straff, lära sig av sitt misstag och aldrig göra om det. Detta UTAN att för alltid bli stämplad och uthängd på nätet. Man kan absolut kontakta deras lärosäte men att hänga ut de på det här sättet är fel. Vi måste ändå ge de en chans.
Jag tror inte på det hela med att "vi hänger ut fuskare för att avskräcka andra".
Vi hade ett gäng som blev uthängda även år 2016, men vad hände efteråt? Folk fortsatte att fuska. Och gissa vad, de fuskade mer än någonsin!
Om du vill stoppa fuskandet kan du inte göra det genom att hänga ut folk. Om man tror att det leder till stop på fusket är man inte kapabel till att tänka logiskt.
Vill du verkligen få slut på fusket ska vi istället fokusera på ligan (andra ligor som fortfarande finns där ute). Jag är 100% säker på att de existerar fortfarande.
Min fetning, givetvis får man inte stopp på fuskandet, men det är som att säga att bara för att man inte stoppar all kriminalitet i samhället för att man låser in brottslingar (givetvis stoppar man inte all kriminalitet) så kan vi skita i det istället och låta de härja fritt. Det finns ändå ett värde i att enskilda människor ska straffas för sina handlingar.