2018-11-24, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HuA
Om de var så väl förberedda borde de då inte ha spelat in filmen på förhand?
Är inte stressnivån på MAX efter att man dödat sina egna döttrar?
Jag tror att om det finns en film så spelades den in i förväg.

Glaset kastades nog i golvet i förtvivlan.
Polisen vet vems fingeravtryck som finns på skärvorna och vems blod det är. Min gissning är Oscars.

Det kan mycket väl vara så, och det är ganska troligt gissar jag.
Teorin skrevs för länge länge sen, så vissa detaljer förändras ju såklart i takt med
att vi spekulerar om vad som kan vara troligt.
Bra spaning av dig.
Citera
2018-11-24, 22:07
Medlem
57Emmas avatar
Avd.9 jag är stum av beundran.
Tror du är väldigt nära sanningen.
Man blir nästan tårögd när man läser din text, så oerhört sorgligt och tragiskt på alla sätt.
Citera
2018-11-24, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Man blir nästan tårögd när man läser din text, så oerhört sorgligt och tragiskt på alla sätt.

Jag håller med dej.
När jag skrev ner allt som jag "visste" och som jag fått till mig så blev jag själv
väldigt tagen.
Hela denna historien är så jävla tragisk, och den berör oss ALLA på olika sätt.
Sorg, Ilska mm.
Jag själv har 5 barn.
Mina två döttrar är 11 & 13 år, och när jag tänker på vad jag skulle göra om jag hade
sett mina döttrar lida så kommer det tårar.
INGET får göra mina barn illa.
Den STORA skillnaden är att jag ALDRIG skulle ha förmågan att ta livet av dom.
Därför MÅSTE jag få reda på hur dom tänkte i den fruktansvärda situation som dom befann
sig i, och hur i helvete dom kunde fatta detta beslut.
Jag säger INTE att min text är sanningen, men jag tror att den är "ganska nära sanningen"

Vad snopen jag skulle bli om det visar sig att O verkligen var en narcissist, spelmissbrukare, pedofil som idkade incest på barnen och tillslut dödade alla för att dom inte presterade så bra i skolan.
Det finns faktiskt en chans att det är den rätta sanningen, men inte i min värld.
Jag tror att familjen älskade varandra, och på nåt sjukt sätt gjorde detta av kärlek.

En vacker dag kanske den riktiga sanningen kommer fram.
Citera
2018-11-24, 22:20
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
DEL 2.

Den svenska läkaren viker ner sig och skriver "lite motvilligt" först ut ett preliminärt läkarintyg.
Oskar åker till Moas skola och lämnar in detta Läkarintyg.........
Detta innebär att även Moa får börja med hemundervisning hösten 2017.
Lite senare under hösten så inkom även ett riktigt Läkarintyg med diagnosen ME/CFS
Barnen var aldrig isolerade, men däremot så orkade de inte ha kompisar hemma så ofta.
Samtidigt under hösten har Hanna, som nu är djupt inne i sin depression, varit på kontroll hos cancermottagningen och hon har även varit och lämnat prover.
Detta börjar bli för mycket för henne.
Hela situationen med barnen och henne själv börjar bli förbannat jobbig och även Oskar börjar falla in i en depression.
För första gången under hösten så nämner Hanna de fasansfulla orden.
- Jag orkar inte en gång till, om jag får cancer igen så vill jag inte leva längre, säger hon.
Detta är väldigt knäckande för Oskar att höra, och gör att även han nu har fastnat ännu djupare i sin depression.
Oskar försöker flera gånger att tala henne till rätta, men inser tillslut att hon menar allvar.
Han kan ju inte leva utan sin älskade Hanna, och hon vill ju inte lämna honom ensam med två sjuka barn, så till slut säger Oskar följande.
- Ok, om det visar sig att du har fått tillbaka cancer så dör vi som en familj.. vi gör det tillsammans.
Barnens livskvalité på grund av sina sjukdomar, skulle vara så dålig om de får leva kvar.
För resten av sina liv skulle barnen undra varför mamma och pappa valde att lämna dem ensamma.
- Blir det inte bättre, så dör vi som en familj.... kommer de överens om.
Det gemensamma beslutet är fattat.......
Agnes även har haft Borrelia som förstärkt hennes symptom, och hon mår nu ännu sämre.
På grund av Hannas metastaser så blir hon sakta sämre och sämre, och i November mår hon väldigt dåligt.
Hon var även iväg och pratade med en präst ett par gånger, för att få reda på vad som händer när man dör, då hennes tankar har blivit mer och mer suicidala.
Samtidigt är hon inne i sin depression, och så väntar hon på provsvaren på sin eventuella cancer.
Hon mår jättedåligt och har det jäkligt tuff nu, så hon passar på att prata med Agnes läkare vid ett av Agnes läkarbesök, och han vidarebefordrade
henne till en kurator för stöd, samtidigt så skrev han ut sömntabletter och någon form av lugnande tablett som hon skulle ta vid behov.
Den sista tiden innan jul då orkade Agnes knappt med någon hemundervisning, de fick ta massor av pauser och glöden försvann mer och mer inom henne.
Hon blev kraftigt försämrad några dagar omkring tredje advent, och dessa dagar orkade hon knappt vara uppe längre.
Hon hade också sagt till mamma och pappa att hon inte orkade leva längre, under denna period.
Förmodligen hade även hon självmordstankar, inte bara på grund av sin egen sjukdom utan på grund av hela hennes familjs situation.
Men vissa dagar var också bra, och då orkade hon med lite mer.
Läkaren hon hade kontaktades och de skulle påbörja en utredning angående narkolepsi, men den hann aldrig påbörjas.
Under dessa dagar hade Agnes ingen energi, ont i kroppen svår smärta i ben och knä, och hon hade ofta feber.
Hon var också yr så hon kunde knappt gå själv där hemma utan stöd.
Men som sagt, vissa dagar kunde också vara ganska så bra.
Men två saker såg hon och Moa fram emot.
Det ena var skolavslutningen, för då får de träffa alla klasskompisarna igen, och det andra var julafton.
Moa hade redan varit och köpt några presenter.
Även om de var sjuka och deprimerade så kunde de trotts all fira jul, men Hanna var spänd för hon visste att hennes provsvar skulle komma i dagarna.
Hanna kunde tydligen inte sova och var helt slut dagarna efter julafton, hon hade nu ett flertal gånger sagt till Oskar att hon inte skulle orka med allt en gång till, och framför
allt inte nu när Moa också hade börjat visa tydliga tecken på sjukdom.
Dock var Moa mest fysiskt trött och hade inte den uttalade smärtan som Agnes hade, fast Agnes hade ju varit sjuk mycket längre.
Då, några dagar efter jul, strax innan nyår kom beskedet.
Det som inte fick hända, hände........
Hanna hade fått tillbaka sin cancer, och nu fanns det tyvärr inget att göra.
Oskar visste inte vad han skulle göra, och han kände hur maktlös han var.
Det enda han hade sett under ganska lång tid var hur hans familj sakta blev sjukare och sjukare, och nu fick han precis reda på att hans fru skulle dö.........
Detta knäckte Hanna och Oskar fullständigt.
Oskar älskade verkligen både frun och barnen och kunde inte se ett liv utan Hanna.
Agnes hade blivit sämre, Hanna hade återfått Cancer, Moa mådde dålig av sin egen sjukdom och över situationen hemma.
Dom gjorde allt för sina barn och de orkade inte se barnen bara bli sämre, så nu var det dags att fatta det ofattbara beslutet att dö tillsammans i tron om att få ett bättre liv efter detta.
Ingen människa i världen kan förstå det beslutet, men för denna familj blev beslutet verkligt.
Oskar och Hanna började fundera på hur de bäst kunde lösa detta och kom fram till följande.
Barnen får inte veta nått och de måste somna in, för det skulle vara omöjligt att med våld döda sina egna barn.
Det hade aldrig Hanna eller Oskar klarat av.
Oskar måste vara kvar till sist och se till att alla var döda innan han själv tar sitt eget liv.
Dom vill bli hittade fort, så de väljer ett datum när dom visste att dom skulle bli saknade.
Dom bestämmer sig för att skriva ett brev till polisen, och att lämna en film till anhöriga.
Oskar och Hanna bokar en träff med sina grannar och ber dom bevittna undertecknandet av ett gemensamt testamente.
I testamentet nämns Oskars syster och Hannas bror men barnen finns inte med.
Den 7:e januari pratar Oskar med sin syster i telefon.
Sen händer det, och såhär är jag övertygad om att det gick till:
Hanna och Oskar förbereder allt tillsammans.
Dom tar fram tabletterna och blandar till en ordentlig cocktail, och de förbereder repet som Oskar sen skall använda.
Förmodligen mosar de allt till ett pulver och blandar med stark saft.
Sen går de upp till barnen och ger dem cocktailen, de stannar hos barnen tills dom har dött, och förtvivlade går dom ner till undervåningen igen.
Oskar är i panik och tappar sig själv för en stund,... han behöver gå ut.
Ute så är han helt förvirrad och frånvarande, och någon granne frågar vad som har hänt, Oskar svamlar nått osammanhängande, och sen går han in igen.
Dom sätter sig framför datorn och startar inspelningen, sen börjar Hanna att skriva ett avskedsbrev där de klart och tydligt erkänner att de gemensamt har fattat beslutet att
ta självmord och att låta sina barn få följa med dem till andra sidan på grund av att de inte skulle fån någon livskvalité om dom får leva kvar utan sina föräldrar och med sina sjukdomar.
Hanna skriver att de bestämde sig redan i höstas för det här.
Hon skriver även ett meddelande till Xxxxxx föräldrar som jag ”tror” är en ursäkt, och nått i stil med:
”Kan man anklaga någon borde man inte vara sämre som människa än att man kan be någon om ursäkt...”
Allt detta bevittnas av kameran på datorn.
Sen fortsätter de att spela in olika sekvenser där dom tydligt berättar för familjerna och polisen om varför dom har tagit detta beslut.
Brevet och datorn lämnar de på köksbordet.
Sen tar Hanna en blandning av mediciner själv, hon tappar glaset, och någon av dom trampar i skärvorna så det blir blodfläckar på golvet.
Sen lägger hon sig i sängen och väntar.
Oskar sitter med henne hela tiden, och tårarna strömmar.
Tyvärr så dör inte Hanna av medicinen, så Oskar ”hjälper henne att dö”
Förtvivlad går han ner igen och knyter fast repet i trappan och ställer en pall under.
Han spelar in det sista på datorn och skickar filmen till sina föräldrar, sen tar han en rejäl dos av mediciner och sätter sig ner och väntar en stund.
Han förstår nog inte riktigt vad som precis har hänt.
Hur fan kunde det bli såhär?
När han känner att medicinen börjar verka, och han börjar bli påverkad går han till pallen.
Han ställer sig på pallen, lägger snaran runt halsen, väntar tills han precis börjar tappa medvetandet och inte riktigt förstår nått mer.
Sen sparkar han undan pallen.
TYST. LUGNT. FRIDFULLT.
Äntligen är familjens lidande över, och de glider tillsammans över ”till den andra sidan” som de själva trodde skulle vara så mycket bättre.
Dom hade någon form av religiös tro...... något om att det skulle bli bättre på andra sidan.

Enligt obduktionen så dog Oskar sist men det handlar endast om några timmar efter att Hanna och barnen hade somnat in.
Det är nog Hanna man vill obducera mest, då man inte med säkerhet vet varför hon dog.

Ungefär såhär tror jag att det gick till.

// Avd.9

Tack för intressanta texter!

Du skriver att dina tankegångar baseras på PM till dig och andra i tråden. Finns även rena spekulationer inbakade i dina texter? Hur stor del av ditt innehåll i texterna uppskattar du är information till dig och andra i PM (i relation till dina ev. egna spekulationer)?

Om du även har ytterligare uppgifter, så läser jag (och säkert många andra) även om dessa - allt för att kunna bilda sig en "stadigare" åsikt och uppfattning om vad som hände i denna tragiska familjehistoria.

Tack igen!
Citera
2018-11-24, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för intressanta texter!

Du skriver att dina tankegångar baseras på PM till dig och andra i tråden. Finns även rena spekulationer inbakade i dina texter? Hur stor del av ditt innehåll i texterna uppskattar du är information till dig och andra i PM (i relation till dina ev. egna spekulationer)?

Om du även har ytterligare uppgifter, så läser jag (och säkert många andra) även om dessa - allt för att kunna bilda sig en "stadigare" åsikt och uppfattning om vad som hände i denna tragiska familjehistoria.

Tack igen!

Hej, och tack.
Bra frågor och jag skall svara så gott jag kan.

Det enda som är bekräftat från polis och skola är.
Dom har alla dött, och GM är en av dom fyra.
Familjen Var i en djup kris med ofattbara sjukdomar.
Barnen hade hemundervisning.
Barnen var sjuka (kronisk trötthetssyndrom) och Läkarintyg finns.
Polisen har bekräftat ett avskedsbrev.
Brevet säger att föräldrarna fattade beslutet gemensamt.
Brevet bekräftar att barnen var sjuka.
Testamente & Bouppteckningen
Arbetskollegor bekräftar att O & H var vanliga, snälla och trevliga människor på arbetsplatserna.
Jag har säkert glömt nåt, men typ detta är officiellt bekräftat.

Rena spekulationer tro jag inte att jag har med, fast i så fall ber jag om ursäkt.

Vad gäller PM info.
Video-inspelningar
Utlandsresor.
Cancer, och sen återkommande cancer
Hanna var drivande
Cocktail som mord-metod.
Hanna fick hjälp till andra sidan
Oskar hängd
krossat glas
blodspår
3 hittades i sina sängar, 1 hängd
mm mm

OM jag får ett PM med info så räcker inte det helt och fullt för mig.
Men om fler sen kan bekräfta samma info från andra källor, så blir sannolikheten stor
för mig att det ligger sanning i PM:et
Exempelvis så fick Schelee väldigt fort info från någon inifrån polishuset, medans jag fick
info från nån annan blåljus (inte lika mycket som Schelee) Så jämförde vi vår info
mot varandra och den stämde på pricken.
När sen en tredje kom med info om att den kände en person som var med och hanterade kropparna
och i sin tur berättar liknande info igen så börjar sannolikheten att öka.
Sen kom det fler med info från olika håll och personer, oberoende av varandra, och då känner
jag att det MÅSTE finnas, i alla fall, lite sanning i det.
Så det är många som har bidragit till den teorin.
Så har det gått till för mig att bilda mig en uppfattning.

Jag säger absolut inte att detta är sanningen för alla här i tråden.
Detta är MIN sanning och MIN teori om vad som har hänt.

Andra har med rätta hittat andra teorier och sanningar, och det tycker jag är bra !!

Hoppas du fick ett tillräckligt bra svar.
// Avd.9
Citera
2018-11-24, 22:55
Bannlyst
Citat:
Jag håller med dej.
När jag skrev ner allt som jag "visste" och som jag fått till mig så blev jag själv
väldigt tagen.
Hela denna historien är så jävla tragisk, och den berör oss ALLA på olika sätt.
Sorg, Ilska mm.
Jag själv har 5 barn.
Mina två döttrar är 11 & 13 år, och när jag tänker på vad jag skulle göra om jag hade
sett mina döttrar lida så kommer det tårar.
INGET får göra mina barn illa.
Den STORA skillnaden är att jag ALDRIG skulle ha förmågan att ta livet av dom.
Därför MÅSTE jag få reda på hur dom tänkte i den fruktansvärda situation som dom befann
sig i, och hur i helvete dom kunde fatta detta beslut.
Jag säger INTE att min text är sanningen, men jag tror att den är "ganska nära sanningen"

Vad snopen jag skulle bli om det visar sig att O verkligen var en narcissist, spelmissbrukare, pedofil som idkade incest på barnen och tillslut dödade alla för att dom inte presterade så bra i skolan.
Det finns faktiskt en chans att det är den rätta sanningen, men inte i min värld.
Jag tror att familjen älskade varandra, och på nåt sjukt sätt gjorde detta av kärlek.

En vacker dag kanske den riktiga sanningen kommer fram.

Du skulle inte bara aldrig ha förmågan att ta livet av dina barn. Du skulle aldrig ha förmågan att sluta kämpa för dina barn oavsett hur illa det stod till, oavsett vilket pris du var tvungen att betala. En förmåga du delar med alla föräldrar, men några få undantag.

Hade du tillhört den försvinnande lilla grupp som hade varit beredd att döda sitt barn (7 barn per år i Sverige) och modern till dina barn fått veta det hade hon gjort precis allt för att detta inte skulle ske, inklusive dödat dig. Detsamma gäller dig om det var det omvända förhållandet.

Hur det kom sig att alla proppar gick på två föräldrar samtidigt för första gången någonsin i Sverige, kommer vi aldrig förstå. Det går inte att förstå.

De går bara att bli bättre på att ta hand om varandra.

Lex Agnes och Moa
Citera
2018-11-24, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Du skulle inte bara aldrig ha förmågan att ta livet av dina barn. Du skulle aldrig ha förmågan att sluta kämpa för dina barn oavsett hur illa det stod till, oavsett vilket pris du var tvungen att betala. En förmåga du delar med alla föräldrar, men några få undantag.

Hade du tillhört den försvinnande lilla grupp som hade varit beredd att döda sitt barn (7 barn per år i Sverige) och modern till dina barn fått veta det hade hon gjort precis allt för att detta inte skulle ske, inklusive dödat dig. Detsamma gäller dig om det var det omvända förhållandet.

Hur det kom sig att alla proppar gick på två föräldrar samtidigt för första gången någonsin i Sverige, kommer vi aldrig förstå. Det går inte att förstå.

De går bara att bli bättre på att ta hand om varandra.

Lex Agnes och Moa

Här är en sanning som vi alla kan vara överens om.
Det du skriver här ovan är en TOTAL SANNING.

Och det är nog av den SANNINGEN som vi alla bråkar, diskuterar, vänder och vrider på detta.
Hur fan kunde detta hända ???????????

Bra skrivet.
Citera
2018-11-24, 23:14
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Det kan mycket väl vara så, och det är ganska troligt gissar jag.
Teorin skrevs för länge länge sen, så vissa detaljer förändras ju såklart i takt med
att vi spekulerar om vad som kan vara troligt
Bra spaning av dig.

Har alltid hållit dig för trovärdig.

Det du skrev tidigare tyckte jag också var ett troligt scenario.

Det jag tänker på är de tabletter som Hanna borde fått utskrivna, och kanske förstod det att hon då
borde ha ett par tre uttag av både lugnande och sömnpiller. Hade hon/maken hamstrat kan tänkas? De piller man får idag är inget kraftigt för att bli sederad; säg Sobril, Stesolid 5 eller 10 mg. Det är inga större styrkor. Sömnmedel: De vanliga Imovane eller Stilnoct, säkert 7,5 resp 10 mg. Det normala för de flesta om får hjälp under svåra livsomständigheter. Jag har själv ätit dem alla under perioder.

Men jag tror att det är svårt för en vuxen att ta livet av sig även om man häller i sig ett recept. Kanske därför Hanna inte blev medvetslös och det fungerade för henne. Man andas ganska långsamt, men andas när man fått i sig så mycket piller. Möjligt att Oscar då grep in.

Barnen däremot är nog mer mottagliga för de doser och om medicinen samlats på hög hemma i ett skåp, så behövs inte så många tabletter för ett barn.

Sedan klart att om då Oscar var sist, så kan man bli så pass lugn av alla piller, inte ens sömnpillren blir man sömnig av när man är i ett affektivt tillstånd som Oscar då måste ha varit, men tillräckligt lugn för att klara av sig egen hängning. Bortdomnat var då omdömet och han ville gå med dem över till andra sidan. Stilnoct är också lite lurig i sin farmakologi, så om de varit med i hans coctail så har han säkert inte varit hundraprocentigt med i alla sinnen när han tar sina steg mot pallen.

Ja, upprätta verkligen Lex .......något för att i framtiden se till att forskning görs. Min egen systerson är i Tyskland just nu och får hjälp med Borrelia. Efter år av undersökningar där de inte kommit fram till någonting. Han har fått läsa på själv av provsvar osv och mött läkare som vet att hjälpa men inte får, för då skulle mista legitimationen. De får inte skriva ut antibiotika hur länge som helst. Men det de flesta inte vet att de spiroketer som kan synas i blodprov, "gömmer" sig vid nästa blodprov och kräver en längre antibiotikabehandling. Jag hoppas att min systerson blir frisk, han har blivit smal som en sticka, haft kramper, sovit knappt tre timmar i sträck, är trött i muskler och sinne under dagen.

Hemskt att bedriva en kamp när man är sjuk!
Citera
2018-11-24, 23:23
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Hej, och tack.
Bra frågor och jag skall svara så gott jag kan.

Det enda som är bekräftat från polis och skola är.
Dom har alla dött, och GM är en av dom fyra.
Familjen Var i en djup kris med ofattbara sjukdomar.
Barnen hade hemundervisning.
Barnen var sjuka (kronisk trötthetssyndrom) och Läkarintyg finns.
Polisen har bekräftat ett avskedsbrev.
Brevet säger att föräldrarna fattade beslutet gemensamt.
Brevet bekräftar att barnen var sjuka.
Testamente & Bouppteckningen
Arbetskollegor bekräftar att O & H var vanliga, snälla och trevliga människor på arbetsplatserna.
Jag har säkert glömt nåt, men typ detta är officiellt bekräftat.

Rena spekulationer tro jag inte att jag har med, fast i så fall ber jag om ursäkt.

Vad gäller PM info.
Video-inspelningar
Utlandsresor.
Cancer, och sen återkommande cancer
Hanna var drivande
Cocktail som mord-metod.
Hanna fick hjälp till andra sidan
Oskar hängd
krossat glas
blodspår
3 hittades i sina sängar, 1 hängd
mm mm

OM jag får ett PM med info så räcker inte det helt och fullt för mig.
Men om fler sen kan bekräfta samma info från andra källor, så blir sannolikheten stor
för mig att det ligger sanning i PM:et
Exempelvis så fick Schelee väldigt fort info från någon inifrån polishuset, medans jag fick
info från nån annan blåljus (inte lika mycket som Schelee) Så jämförde vi vår info
mot varandra och den stämde på pricken.
När sen en tredje kom med info om att den kände en person som var med och hanterade kropparna
och i sin tur berättar liknande info igen så börjar sannolikheten att öka.
Sen kom det fler med info från olika håll och personer, oberoende av varandra, och då känner
jag att det MÅSTE finnas, i alla fall, lite sanning i det.
Så det är många som har bidragit till den teorin.
Så har det gått till för mig att bilda mig en uppfattning.

Jag säger absolut inte att detta är sanningen för alla här i tråden.
Detta är MIN sanning och MIN teori om vad som har hänt.

Andra har med rätta hittat andra teorier och sanningar, och det tycker jag är bra !!

Hoppas du fick ett tillräckligt bra svar.
// Avd.9

Hej själv, och tack så mycket för bra och uttömmande svar!

Ditt sätt att hantera information tror jag är det rätta. Man måste gå vidare med uppgifter man fått för att kunna bilda sig en åsikt och uppfattning. Ju fler uppgifter som sammanfaller - och som kommer från av varandra oberoende källor - desto större tyngd åt informationen och chansen ökar att uppgifterna är korrekta, eller i alla fall hyggligt korrekta (små detaljer kan ha missuppfattats av olika personer, men där helheten ligger nära sanningen i alla fall).

Har du information om döttrarna och Hanna hittades i sina respektive sängar, eller låg de tillsammans i föräldrarnas säng? Jag tror att det kan ge en hint om döttrarna var medvetna om vad som skulle hända eller inte. Jag ska förklara hur jag tänker. Vid ett gemensamt självmord (där alla inblandade är medvetna vad som ska ske) tror jag att chansen är större att de hittas tillsammans; t ex i samma säng, på samma plats, kanske med armarna runt varandra - typ: "Vi går/år tillsammans". I det fall där en eller två av fyra vet om vad som ska hända (i det här fallet en eller båda föräldrar), så kan jag tänka mig att de låter barnen krypa ner i sina sängar "som vanligt" och ger dem ev. varsitt glas saft (med "innehåll"), allt för att barnen ska få somna in i sina egna sängar, känna den tryggheten.

En otroligt sorglig händelse!
Citera
2018-11-24, 23:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Håller med dej, bra skrivet av Avd 9. Tror också att det är nära sanningen. Visst är det sorgligt.
Citera
2018-11-24, 23:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Här är en sanning som vi alla kan vara överens om.
Det du skriver här ovan är en TOTAL SANNING.

Och det är nog av den SANNINGEN som vi alla bråkar, diskuterar, vänder och vrider på detta.
Hur fan kunde detta hända ???????????

Bra skrivet.

Jag tror att det fanns en tid när föräldrarna också skulle hålla med om detta, att de aldrig skulle kunna skada/döda sina barn. Men någonting hände.
Citera
2018-11-25, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hej själv, och tack så mycket för bra och uttömmande svar!

Ditt sätt att hantera information tror jag är det rätta. Man måste gå vidare med uppgifter man fått för att kunna bilda sig en åsikt och uppfattning. Ju fler uppgifter som sammanfaller - och som kommer från av varandra oberoende källor - desto större tyngd åt informationen och chansen ökar att uppgifterna är korrekta, eller i alla fall hyggligt korrekta (små detaljer kan ha missuppfattats av olika personer, men där helheten ligger nära sanningen i alla fall).

Har du information om döttrarna och Hanna hittades i sina respektive sängar, eller låg de tillsammans i föräldrarnas säng? Jag tror att det kan ge en hint om döttrarna var medvetna om vad som skulle hända eller inte. Jag ska förklara hur jag tänker. Vid ett gemensamt självmord (där alla inblandade är medvetna vad som ska ske) tror jag att chansen är större att de hittas tillsammans; t ex i samma säng, på samma plats, kanske med armarna runt varandra - typ: "Vi går/år tillsammans". I det fall där en eller två av fyra vet om vad som ska hända (i det här fallet en eller båda föräldrar), så kan jag tänka mig att de låter barnen krypa ner i sina sängar "som vanligt" och ger dem ev. varsitt glas saft (med "innehåll"), allt för att barnen ska få somna in i sina egna sängar, känna den tryggheten.

En otroligt sorglig händelse!

Hur dom hittades ?
Detta vågar jag inte hugga i sten, eller tatuera in på kroppen, men vad jag har fått till mig är....

Barnen låg i sina egna sängar, och det skall ha sett "fridfullt ut"
(Om nu döda barn kan se fridfulla ut.... fy fan)
Jag tror att dom nattade som vanligt, och föräldrarna var med när dom dog.
Min gissning är att det gick lugnt till, och att dom "bara somnade in"

Om jag fattat rätt så hittade man inte H vid första ögonblicket när man tittade in
i deras sovrum...... hon syntes inte direkt.
Men hon skall ha legat vid, eller i sängen.
Då hon är ganska kort och liten, så "gissar jag att hon låg exempelvis under ett "Upp-puffat" täcke.
Min slutsats är att O har lagt täcket över henne efter att hon har dött, men det är en ren gissning.
Personen som kikade in såg nog bara ett "ihop-puffat" täcke, och när dom sen lyfte på täcket
så fann dom H. (Ni fattar hur jag menar...ok)

Som sagt, detta har jag fått till mig, men jag kan inte säga med 100% säkerhet
att det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in