2018-11-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Aktbilaga 307. Gällande Cim*ne Har*un *=o

Vet inte om man skall skratta, gråta, känna medlidande eller avsky.

Det är uppenbart att hon fuskat (stora poängökningen och utprövningsdelen). Hon kom in på läkarlinjen men väljer efter en termin att gå tillbaka till Sjuksköterskeprogrammet. Hon verkar ha kämpat hårt under livet, med familjen emot sig. På slutet så får hon lillsyrran att ta på sig skulden för allt skit som hänt henne. Jisses!
Ja, läste detta. Hon är bland de 23 åtalade. Vill verkligen veta hur rättegången ser ut men det är sekretess på det!!
Citera
2018-11-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Ni är ju helt hopplösa. Det du inte fattar är att en person som inte har fuskat kan inte påverka normeringen på ett negativt sätt. Kolla de senaste inläggen. De handlar om folk som endast har kontaktat ligan. De har inte ens gjort högskoleprovet.

Vi pratar ju inte om samma sak? Du sa tidigare att det inte påverkar om man inte söker in (vilket du förmodligen har redigerat vid detta lag). Men som sagt, räcker att man fuskar på själv provet så har man gått för långt. Kontakta ligan bryr jag mig inte om. Förhoppningsvis gör ingen annan det heller.
Citera
2018-11-24, 23:00
Medlem
Neofytens avatar
Du gör helt rätt Tullius, dessa människor förtjänar att hängas ut varje en av de, det här är så mycket större än enskilda individer, de sänker förtroendet och moralen i samhället helt enkelt och nu får de ta konsekvenserna av sitt agerande. Inte mer än rätt. Och ja era jävla fuskare det här är också personligt.
Citera
2018-11-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Vi pratar ju inte om samma sak? Du sa tidigare att det inte påverkar om man inte söker in (vilket du förmodligen har redigerat vid detta lag). Men som sagt, räcker att man fuskar på själv provet så har man gått för långt. Kontakta ligan bryr jag mig inte om. Förhoppningsvis gör ingen annan det heller.
Fast det vi diskuterade ju är att Tullius hänger ut personer som endast har kontaktat ligan, eller påståtts vara dessa personer av någon annan i kontakt med ligan, utan att fuska.

Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Du gör helt rätt Tullius, dessa människor förtjänar att hängas ut varje en av de, det här är så mycket större än enskilda individer, de sänker förtroendet och moralen i samhället helt enkelt och nu får de ta konsekvenserna av sitt agerande. Inte mer än rätt. Och ja era jävla fuskare det här är också personligt.
Varför förtjänar man att hängas ut om man inte faktiskt har fuskat och på så sätt påverkat normeringen eller urval till utbildningar?
Citera
2018-11-24, 23:01
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unsolvablemystery
Flashback....psykopaternas näste. Hur kan ni hänga ut personer som har hela livet framför sig? Unga individer som gjort ett fel som de nu tack vare er ska stå för hela sina liv. Ja, mitt namn står med på listan och jag mår inte så bra just nu. Hoppas ni mår bra över att ni gottar er i andras lidande. Bara för att man fuskat på HP så önskar ni livet ur mig. Det är precis det ni har gjort. Jag har ingen livslust och är säker på att jag inte kommer leva nästa vecka ut.
Det är inte bra att folk önskar livet ur dig. Men du säger att vi gottar oss i andras lidande? Hur mycket tankar la DU ner på den individ som inte kom in tack vare att DU tog dennes plats. DU kanske förstörde dennes liv för resten av livet. Men sånt tänkte du inte på men helt plötsligt förväntar du dig att hela Sverige ska acceptera och förlåta det du gjort mot andra studenter, andra högskoleprovsskrivare och vårat skolsystem.
Citera
2018-11-24, 23:03
Medlem
Citat:
Jag är fortfarande formellt inskriven i skolan, du har rätt, det behövs ett bevis eller beslut för att avsluta mina studier. Men hen rekomenderade mig att sluta...och inte på ett trevligt sätt. Jag tänker inte gå kvar heller. Jag testade att gå dit dagen innan hen pratade med mig men jag kände mig för kass. Jag tror att alla kommer sluta självmant , vem vill gå kvar om alla vet att man har fuskat sig in.

Tar du på dig offerkoftan nu och blir ledsen över att människor inte är trevliga? Som man bäddar får man ligga som man säger, skyll dig själv
Citera
2018-11-24, 23:03
Medlem
Citat:

Då tycker jag att du ska ta och titta på Tullius inlägg för att förstå vad jag säger.
Citera
2018-11-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Då tycker jag att du ska ta och titta på Tullius inlägg för att förstå vad jag säger.

Inget jag bryr mig om. Men jag undrar faktiskt en sak. Varför är ni så måna om att skydda fuskare? Är det inte så att ni själva är fuskare eller har folk i er närhet som fuskat?. Kom igen vad tjänar det att ljuga på ett anonymt forum...
Citera
2018-11-24, 23:13
Medlem
Citat:
Flashback....psykopaternas näste. Hur kan ni hänga ut personer som har hela livet framför sig? Unga individer som gjort ett fel som de nu tack vare er ska stå för hela sina liv. Ja, mitt namn står med på listan och jag mår inte så bra just nu. Hoppas ni mår bra över att ni gottar er i andras lidande. Bara för att man fuskat på HP så önskar ni livet ur mig. Det är precis det ni har gjort. Jag har ingen livslust och är säker på att jag inte kommer leva nästa vecka ut.

Du förstörde ditt eget liv, dock skulle jag inte hoppas att du tar livet av dig. Men skyll dig själv.
Citera
2018-11-24, 23:13
Medlem
Citat:
Inget jag bryr mig om. Men jag undrar faktiskt en sak. Varför är ni så måna om att skydda fuskare? Är det inte så att ni själva är fuskare eller har folk i er närhet som fuskat?. Kom igen vad tjänar det att ljuga på ett anonymt forum...
Vad är det du inte fattar? De personer som Tullius hönger ut kan omöjligen ha fuskat, eftersom att de inte skrev hp. Detta är något Tullius själv klargör.

På vilket sätt handlar det om att skydda fuskare när man tycker att det är omoget och osmakligt att hänga ut folk som inte har fuskat?
Citera
2018-11-24, 23:14
Medlem
Citat:

Jag skyddar ingen. Jag tycker bara inte att det är rätt att hänga ut folk. Tycker det är fel att begå omoraliska handlingar när man själv sitter och predikar om moral.
Citera
2018-11-24, 23:15
Medlem
Tulliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Aktbilaga 307. Gällande Cim*ne Har*un *=o

Vet inte om man skall skratta, gråta, känna medlidande eller avsky.

Det är uppenbart att hon fuskat (stora poängökningen och utprövningsdelen). Hon kom in på läkarlinjen men väljer efter en termin att gå tillbaka till Sjuksköterskeprogrammet. Hon verkar ha kämpat hårt under livet, med familjen emot sig. På slutet så får hon lillsyrran att ta på sig skulden för allt skit som hänt henne. Jisses!

Men hur kunde hon ens vara behörig till läkarlinjen med de usla (IG) betygen? Vojne vojne. Hur kunde hon tro att hon skulle klara utbildningen? Självinsikten är inte stor hos henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in