Citat:
Tingsrätten kommer göra en samlad bedömning i bevisfrågan. Sk omvänd bevisföring sker ej i brottmål. Det är åklagaren som skall bevisa allt - den tilltalade behöver inte bevisa sin oskuld så att säga.
Största bevisningen i detta fall är:
- Pengaströmmar. Kontoöverföring eller att personen gjort stort kontantuttag vid perioden.
- Att personen mottagit paket med utrustning
- Man har haft HAK och HÖK - och kunnat följa kommunikation med köpare i realtid.
När det gäller de åtalade i detta ärende är bevisningen urstark mot alla köparna. De kommer åka dit!
Tingsrätten gör en samlad bedömning och indicier blir till slut en stark indiciekedja.
Största bevisningen i detta fall är:
- Pengaströmmar. Kontoöverföring eller att personen gjort stort kontantuttag vid perioden.
- Att personen mottagit paket med utrustning
- Man har haft HAK och HÖK - och kunnat följa kommunikation med köpare i realtid.
När det gäller de åtalade i detta ärende är bevisningen urstark mot alla köparna. De kommer åka dit!
Tingsrätten gör en samlad bedömning och indicier blir till slut en stark indiciekedja.
Jag tror inte UHR måste avvakta en dom mot en individuell fuskare. Jag tror det räcker att det finns en fällande dom som vunnit laga kraft mot huvudmännen. UHR kan då agera på den information som finns i FUP:en och stryka HP-resultatet. Finns det ens en preskriptionstid för att stryka HP-resultat? Det kräver dock litet myndighetsryggrad. I avvaktan på, och i eventuell brist på myndighetsryggrad, kommer det här lösa sig själv genom publik shaming.
The kingdom strikes back!
Det är helt enkelt så att vi inte kan acceptera så här omfattande fusk till elitutbildningar om inte landet skall degenerera till en så kallad failed state. Den stora överrepresentationen av kunder med utländska namn är återigen ett bevis på den misslyckade integrationen och assimilationen av svenska värderingar om fair play. Ni som förekommer i listorna med personnummer får helt enkelt inse att det är kört. Helt kört.
Shame on shame on!
Att skapa ett utbildningssystem som bygger på rättvisa och eftersträvar jämställdhet är en minst lika viktig åtgärd som angiveri av påstådda fuskare, eftersom man i så fall eliminerar incitament för fusk. Det kommer inte att leda till någon "failed state", jag lovar.