Citat:
Ursprungligen postat av
Shakopee
Nu har något superäckligt hänt – stopp i toaletten. Jag har alltså som fobi mot avlopp så detta är det värsta jag vet.
Bor som första person i ett litet nybyggt hus så avloppen är nya.
Hur som haver så har jag provat det vanliga tricket med hink från hög höjd men vattnet drar sig inte undan som det brukar göra utan fylls bara på för att sakta rinna undan efter 30 min. Det är alltså stopp på riktigt.
Har någon kunskap om sådant här? Det är knappt så jag vill vara hemma om inte detta ordnar sig nu i kväll. Jag har fått en tanke att det har blivit kallt nu med minusgrader väldigt snabbt, första snön låg nu i morse. Kan det helt enkelt vara så att rören är för grunt lagda och rören har frusit till? Eller vad finns det för trick jag kan prova nu på kvällen? Samtidigt är jag rädd att om jag gör något så kommer det börja svämma över som i en skräckfilm. Jag hatar verkligen sånt här.
Ta på en gummi handske och ta upp det som syns med handen. Spola sedan på vanligt sätt.
Fungerar inte detta och toastolen är "ren" på papper och skit och ser ut som vanligt. Då ligger stoppet djupare. Som husägare borde du ha en högtrycks tvätt, Om inte köp en och en slang med spolmynstycke (gärna 20 meters) Kör med spolmunstycket i "holken" tills det löser upp sig.
En Bra högtryckstvätt med spolslang kostar runt 5000:- Att ringa en spolbil kostar lika mycket eller mer, Högtryckstvätten kan du använda fler än en gång.. Så tänk efter..
Jag bor på landsbygden och har egen högtryckstvätt med spolslang och medföljande munstycke och jag har fått bort ALLA stopp som varit (4 st på 12 år) och haft nytta av tvätten på många andra sätt dessutom.