2018-11-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Skulle direkt bryta med en mördare, men har tyvärr inga konkreta bevis att han mördat någon. Har du eller ljuger du igen?
För ljuger, misshandlar och mördar är än så länge bara i din fantasi och din förvrängda påpälsade och förvrängda moraliska kompass, som totalt havererat.

Tills/om han blir fälld ser jag bara fördelar att behålla kontakten.

SD ljög och bedrog HD i 6 år, låtsas du inte om det? 😮
Han använde våld mot LW i bilen och har upprepade gånger hotat henne, låtsas du inte om det heller? 😮
Min förvrägda kompass? Du menar förstås SDs och din egen.
Kan du inte se det är du nog bortom all räddning är jag rädd.
Det är såhär sekter fungerar, skrämmande att du inte är inlåst på psyket, det borde du vara!
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-11-24 kl. 14:07.
Citera
2018-11-24, 14:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Utifrån det som skrivits i tråden. Till skillnad från dig så har jag förmågan att tänka ut ett scenario.
Ja, du verkar inte alls vara ensam om att tro att det är så här det har gått till. Beskrivningen är ganska övertygande, och det kan faktiskt vara exakt så här det var. Man kan nästan se det framför sig.
"Jag har en teori som är så simpel som att SD ringer på, LW öppnar, SD ber att få komma in för att prata, LW vill inte det varpå de pratar vid dörröppningen. Samtalet eskalerar, det slutar med att de bråkar och LW och SD puttar på varandra, till slut hamnar hon en bit ifrån ytterdörren, bråket eskalerar, hon blir slutligen överfallen och mördad närmare mot grönområde vid vägen som har diskuterats och som har en återvändsskylt. Detta eventuella bråk borde ju dock grannen ha hört isåfall. Men det kanske inte blev högljutt förrän efter knuten så att säga."
Samtidigt verkar det alltså inte finnas något objektivt stöd för det här, och på något sätt känns det nästan lite för bra för att vara sant. Skulle det inte lika gärna kunna vara så att ingenting alls av det här stämmer?
Senast redigerad av Draifos 2018-11-24 kl. 15:12.
Citera
2018-11-24, 15:00
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Skulle direkt bryta med en mördare, men har tyvärr inga konkreta bevis att han mördat någon. Har du eller ljuger du igen?
För ljuger, misshandlar och mördar är än så länge bara i din fantasi och din förvrängda påpälsade och förvrängda moraliska kompass, som totalt havererat.

Tills/om han blir fälld ser jag bara fördelar att behålla kontakten.

Citat:
"har tyvärr inga konkreta bevis att han mördat någon"

Tyvärr inga konkreta bevis? Sitter du inne med fakta, men inte konkreta bevis som borde vara utredningen tillhanda eller letar du efter dylikt? Gör du det för att hjälpa SD? Vad händer om du får svar du inte önskar veta?

Citat:
"Tills/om han blir fälld ser jag bara fördelar att behålla kontakten"

Orden talar för att du kan tänka dig att MGM är GM och ändå ser du fördelar med att behålla kontakten. Jag vet inte om jag ska tycka det är modigt eller dumdristigt. Samtidigt kan jag förstå att du verkligen vill tro att han absolut inte kan vara GM och det ingen lätt situation precis. Jag klandrar inte din tillit till honom - ingen vill tro att ens vän eller partner är ett mordiskt svin - dock, ett svin är alltid ett svin.
Citera
2018-11-24, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja man kan verkligen undra
Enligt egen utsago tidigare så känner hon ju inte ens SD, ytlig bekant från nåt event inom caching bara. Och bodde dessutom låångt från Örebro.
Nu är de plötsligt snudd på siamesiska tvillingar och hon vet allt om den andre... och om vad polisen vet, tror och tycker.

Jag har tidigare vid ett par tillfällen påstått att det handlar om FUD; ser ingen anledning att ändra uppfattning nu heller.

Var det inte Rosamund som bodde långt ifrån Örebro (ett tiotal mil?) och antingen aldrig träffat eller bara har någon andraleds knytpunkt till SD?

Har för mig att EGT skrivit att hen bor i Örebro men på andra sidan av stan och att hen + partner känner/kände både SD och LW men då främst genom gc. Samt att partnern är något närmare SD än EGT själv.
Citera
2018-11-24, 15:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Tycker du att jag ska outa mig mer och skriva vilka vi är?
Vad är ditt/ert problem? Jag har ganska tydligt försökt förklara nivå och umgängesnivån med exempel så vi inte outas.

Finns det nått i det jag skriver som inte stämmer i den ”fakta” jag gett?
Mina hypoteser och spekulationer ska inte räknas med, det är exakt vad det är, spekulationer.
(Börja inte igen om stigen, jag har min bedömning, andra har sin. Jsg har visat bilder att stigen inte fanns 2011, men kan ha uppstått efter detta sv någon outgrundlig anledning som inget svarat på).

Jag tycker att jag hänvisat det jag skriver om det är egen tolkning, nått jag hört eller liknande.

Att inte ifrågasätta sånt som skrivs mot SD på samma sätt känns konstigt, då är man inte intresserad av att få fast en mördare, då är man låst och målstyrd i sitt tänkande.
Det är egentligen ganska männskligt, så även jag. Jag tänker nog till en extra gång om det skrivs mot SD och släpper igenom lite för enkelt om det skrivs för SD.

Att vissa tror så hårt på TiNi att flera av HD:s arbetskamrater fått larm för dom känner sig hotade. Det är ju så uppåt väggarna... faktiskt rent skrattretande att vissa till och med tror det.

Samma sak med MV:s uppgift att SD är bevakad så han inte kan begå ett mord till. Helt orimligt och rent falsarium (som hen inte svarade på).

Jag har inte för avsikt att omvända er, varken till att tro på mig eller få er att tro att SD är oskyldig.
Bemöt mig i sakfrågor istället för allmänna påhopp i frågor som redan avhandlats och förtydligats till absurdum.

Bevakning av misstänkta som inte är häktade är vanligt. Varför skulle det vara helt orimligt just i detta fall? Och hur kan du veta att den uppgiften är falsk?
Citera
2018-11-24, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Var det inte Rosamund som bodde långt ifrån Örebro (ett tiotal mil?) och antingen aldrig träffat eller bara har någon andraleds knytpunkt till SD?

Har för mig att EGT skrivit att hen bor i Örebro men på andra sidan av stan och att hen + partner känner/kände både SD och LW men då främst genom gc. Samt att partnern är något närmare SD än EGT själv.
Vad du har för dig är ganska ointressant?!
Vad jag har skrivit och förklarat ligger närmare sanningen.... även om jag mörkar vissa saker för att inte outa för mycket.
Citera
2018-11-24, 15:29
Medlem
Citat:
Vad du har för dig är ganska ointressant?!
Vad jag har skrivit och förklarat ligger närmare sanningen.... även om jag mörkar vissa saker för att inte outa för mycket.

Jo men det är det jag försöker minnas, vad du har skrivit och förklarat.

Förvånad över att du reagerar så kraftigt när min intention var att reda ut en ev ihopblandning av dig och en annan användare.
Senast redigerad av Zymbal 2018-11-24 kl. 15:31.
Citera
2018-11-24, 15:34
Medlem
Rosamunds avatar
[quote=Zymbal|65926399]Jo men det är det jag försöker minnas, vad du har skrivit och förklarat.

Du har rätt ang mig iaf👍 bra minne.
Citera
2018-11-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Citat:
"har tyvärr inga konkreta bevis att han mördat någon"

Tyvärr inga konkreta bevis? Sitter du inne med fakta, men inte konkreta bevis som borde vara utredningen tillhanda eller letar du efter dylikt? Gör du det för att hjälpa SD? Vad händer om du får svar du inte önskar veta?

Citat:
"Tills/om han blir fälld ser jag bara fördelar att behålla kontakten"

Orden talar för att du kan tänka dig att MGM är GM och ändå ser du fördelar med att behålla kontakten. Jag vet inte om jag ska tycka det är modigt eller dumdristigt. Samtidigt kan jag förstå att du verkligen vill tro att han absolut inte kan vara GM och det ingen lätt situation precis. Jag klandrar inte din tillit till honom - ingen vill tro att ens vän eller partner är ett mordiskt svin - dock, ett svin är alltid ett svin.
Jag/vi har inga problem att se SD som skyldig och bakom lås och bom. Mitt resonemang är att det finns så många frågetecken och så få svar.

Viss logik säger att han är skyldig och vi förhåller oss till det.
Samtidigt så är hela situationen, med resor och andra bestyr väldigt svårt att förstå och se hur ett ”resonemang” kan gå så överstyr.
Känslor är en färskvara som måste underhållas och jag tror inte att SD kände så starkt för LW att det kan leda till mord. Svartsjuka som motiv lutar det åt, frågan är då om SD hade den inombords till den nivån, borde inte det yttrat sig tidigare?
Citera
2018-11-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jo men det är det jag försöker minnas, vad du har skrivit och förklarat.

Förvånad över att du reagerar så kraftigt när min intention var att reda ut en ev ihopblandning av dig och en annan användare.
Oj, reagerar inte alls kraftigt, inte min avsikt att det skulle tolkas så.
Men du verkar ha fått svar på frågan?!
Citera
2018-11-24, 15:48
Medlem
Citat:
Oj, reagerar inte alls kraftigt, inte min avsikt att det skulle tolkas så.
Men du verkar ha fått svar på frågan?!

Att jag minns rätt gällande Rosamund har jag fått svar på, om DreamTwister blandat ihop er två eller ej har jag inte fått svar på.
Citera
2018-11-24, 16:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jag/vi har inga problem att se SD som skyldig och bakom lås och bom. Mitt resonemang är att det finns så många frågetecken och så få svar.

Viss logik säger att han är skyldig och vi förhåller oss till det.
Samtidigt så är hela situationen, med resor och andra bestyr väldigt svårt att förstå och se hur ett ”resonemang” kan gå så överstyr.
Känslor är en färskvara som måste underhållas och jag tror inte att SD kände så starkt för LW att det kan leda till mord. Svartsjuka som motiv lutar det åt, frågan är då om SD hade den inombords till den nivån, borde inte det yttrat sig tidigare?

Tänk tanken att han kände sig totalt övergiven och ratad. Hela hans kanske inbillade trygghet raserade iom att HD flyttade och ville skiljas? Februari till maj kan ha varit hans livs hemskaste period och han upplevde att allt var LW:s fel? Kanske hon hade "lekt" lite med honom om han var en av de som hjälpte henne när hon skadat benen? Då dög han, men inte längre?

Jag kan inte att veta vad som rört sig i hans hjärna, men kan tänka mig att rädsla för ensamheten, svartsjuka och en enormt djupgående besvikelse på henne kanske förvandlade honom till ett utstuderat och rationellt rovdjur som släckte hennes liv för sitt egna nöjes skull? Fantasi som blev verklighet?

Det grova våldet mot hennes kropp talar för ett långt gående uppdämt behov av att ge igen. GM har kunnat hejda sig, men gjorde inte det. Jag tror inte det är gjort i en dags vändning att sudda ut ett så pass långt och nära förhållande som BO och MGM hade.

Ja, jag tror svartsjuka är en del i en gryta som blivit svart av hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in