2018-11-22, 15:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Gärningsmännen satte in kroppsdelarna genom skottgluggen och tog ut dem den vägen.
Värnet var vattenfyllt med is på och kroppsdelarna lades på isen därför var de välbevarade.
Polisen lät tömma värnet från vatnet, sedan kunde de gå in där och göra sök med hundarna.

Det fanns en dörr. Något har funnits där eftersom Kristoffer var så mån om att ingen annan skulle söka där. Jag skulle också ha sökt extra noga på de platser Kristoffer sökt ensam på.
Citera
2018-11-22, 20:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Du måste försvara dina tillkortakommanden med att andra ljuger. Det var ett bra exempel på hur bokstavstrogen du är. Om du arbetade i en butik och det kommer in en figur och stjäl en chokladkaka vilket får dig att ringa polisen. När polisen sen kommer in till dig med samma figur, fullt med choklad runt munnen och med en halväten chokladkaka i handen skulle du säga att det inte var den chokladkakan för den han tog var hel. Du skulle inte förstå att det var samma chokladkaka precis som du inte förstår det här med tejprullen. Det spelar ingen roll att inlägget är gammalt, ditt felaktiga tänk har inte förbättrats med åren.
Jag belade dig med 20 lögner på drygt en månad, och du svarade med ett fyra år gammalt inlägg som inte har ett dugg med lögnerna att göra. Därefter kom du med en påhittad, skitfånig liknelse som inte heller har med lögnerna att göra. Tänker du svara seriöst på mina inlägg om lögnerna, eller ska du betraktas som totalt oseriös?
Citat:
Det fanns en dörr. Något har funnits där eftersom Kristoffer var så mån om att ingen annan skulle söka där. Jag skulle också ha sökt extra noga på de platser Kristoffer sökt ensam på.
Är det också en lögn att Kim var mån om att ingen skulle söka i det vattenfyllda värnet? Jag hittar inget som stöder det.
Senast redigerad av Quarrel 2018-11-22 kl. 20:31.
Citera
2018-11-22, 22:32
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag belade dig med 20 lögner på drygt en månad, och du svarade med ett fyra år gammalt inlägg som inte har ett dugg med lögnerna att göra. Därefter kom du med en påhittad, skitfånig liknelse som inte heller har med lögnerna att göra. Tänker du svara seriöst på mina inlägg om lögnerna, eller ska du betraktas som totalt oseriös?

Är det också en lögn att Kim var mån om att ingen skulle söka i det vattenfyllda värnet? Jag hittar inget som stöder det.

Du lägger fram dina allt som ofta sjuka fantasier som om det vore fakta. Det kallar jag för att ljuga. Jag har inget behov av att upprepa allting igen, inte för dig. Så dum är jag inte så att jag tror att du helt plötsligt skulle börja fatta. Du ändrar dig inte ens när du blir överbevisad, vilket sker ofta. Jag bryr mig inte ett skit om du påstår att jag är oseriös. Du ser säkert dig själv som seriös, vilket jag ser som ett stort skämt. Börja bete dig seriöst så kommer du bli seriöst bemött. Du är den största foliehatt jag skådat som du beter dig.

Ta det där med tejprullen t ex. Du tror säkert att du imponerar för att du vet namnen på damen som undersökte rullen? I själva verket är det oroväckande att du inte förstår vad hon säger. Bara för att advokaten sagt att skl inte undersökte rullen för att hitta fingeravtryck (vilket är helt sant) så börjar du inte fundera över hur de kom fram till att det inte fanns några användbara fingeravtryck? Kvinnan på skl sa att tejpen var en aning förändrad efter fingeravtrycksframkallningen men det störde inte så mycket. Du kan inte dra slutsatsen att någon har försökt få fram fingeravtryck, nej du hävdar envist att ingen har försökt. Jag vet inte om du bara vill jävlas eller om du helt enkelt inte förstår?
Senast redigerad av Combival 2018-11-22 kl. 23:13.
Citera
2018-11-23, 01:31
Medlem
Citat:

Värnet var full i vatten med is uppepå,det gick inte att komma in i värnet,utan polisen måste vänta att isen smält och värnet kunde tömmas på vattnet.
Gärningsmännen placerade kroppsdelarna på isen genom en skottglugg som fanns på baksidan av värnet.
När kroppsdelarna kom till Gula huset och torson i närheten,var det lätt att inse att de måste ha legat i kyla eftersom de var såväl behållna, benen såg ut tvättade men orsaken var att det hade bildats smältvatten på isen.
Därför blev det sök efter gömstället eller förvaringsplatsen för kroppsdelarna och en eventuellt brottsplats.
Det var två hundförare med hundarna Kompis och Uno som markerade i närheten av värnet och de visade stort intresse mot en viss skottglugg.
När värnet tömdes kunde de gå in med hundarna och det blev ytterligare markeringar och speciellt mot en skottglugg.
När man ser till två hundars markering och att kroppsdelarna kunde hållas nedkylda i värnet och närheten till Gula huset kan det fastställas att värnet (fortet) på Mjösjöberget var förvaringsplatsen för kroppsdelarna från den 4 maj till 20 maj när de påträffades.
För KJ att gå in i värnet var helt omöjligt, utan han var vid värnet och spanade efter Bangsuan, som många andra också gjorde, när söket organiserades, de gick runt och sökte i olika bunkrar, värn m.m.

Du tycks blanda ihop värnet med Gula huset men det är två skilda platser, men värnet ligger inte långt från Gula huset.
Citera
2018-11-23, 02:04
Medlem
Värnet med hundarna Kompis och Unos markering blev inte populär hos spaningsledningen i åtalet nämns inte värnet heller.
Orsaken kan vara att ses värnet vid Mjösjöberget som förvaringsplatsen för kroppsdelarna blir KJ helt utesluten som gärningsmannen, och som inte kunde accepteras.
Därför ordnar spaningsledningen den 23 juli med sök i KJ:s bil och hundföraren med Uno skulle utföra söket.
Hunden Uno markerar vid högra sidan av bagageutrymmet som skall vara liklukt som Uno är tränad för.
Nu vet man inte hur den lukten kommit dit och varifrån, men KJ kan inte ha transporterat några kroppsdelar när man ser till förvaringsplatsen i värnet på Mjösjöberget.
Blodspåret som fanns i bagageutrymmet kontrollerades aldrig om det var likblod, sannolikt kom det från när Bangsuan levde, men frågan är varför kontrollerades det inte, var man rädd för resultatet eller vad.?
Att det var likblod från kroppsdelar av Bangsuan som Kj transporterat blir till en omöjlighet, när de fanns i värnet på Mjösjöberget.
En hunds markering är inget bevis om man inte vet vad den markerar, att påstå hunden Uno markerade kroppsdelar från Bangsuan, som KJ transporterat är en lögn och därför var inte Unos markering något bevis i fallet.

I åtalet anses liklukten i KJ:s bil som det avgörande beviset, men kan ses som värdelöst eller saknar betydelse, eftersom kroppsdelarna förvarades i värnet, och blodspåren kan inte påstås att det var lik blod.

Den 24 juli alltså dagen efter söket i KJ.s bil gick hundförarna in i värnet med Uno och Kompis ,därför värnet hade tömts på vatten och sök kunde göras inne i värnet.
Både Uno och Kompis gjorde mycket kraftiga markeringar även med skall inne i värnet,, där skottgluggen var av speciellt intresse för hundarna.
Det finns ingen tvekan utan värnet på Mjösjöberget var förvaringsplatsen för kroppsdelarna.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-23 kl. 02:13.
Citera
2018-11-23, 02:38
Medlem
Det var gärningsmännen som placerade kroppsdelarna i Gula huset och torson i närheten.
Motivet att de tog kroppsdelarna från värnet är svårt att förstå, därför de tog en risk, och för gärningsmännen saknade det betydelse om de blivit kvar i värnet, de skulle sannolikt påträffats när vattnet försvann därifrån.
Jag kan se en orsak till flyttningen av kroppsdelarna som gärningsmännen gjorde och det kan vara att de insåg att spaningsledningen kommer att beskylla mordet på KJ, som också hade spaning på sig, som KJ själv kände till.
Men de ansåg eftersom de utfört ett uppdrag och fått betalt för det, skall ingen annan helt oskyldig beskyllas och få straff för det.
De som utförde mordet på Bangsuan var lejda professionella gärningsmän.
Det kan vara orsaken att kroppsdelarna kom till Gula huset, därför den enda som drog nytta av det var KJ, som fick alibi den tiden när kroppsdelarna kom till Gula huset.
Sedan att hans alibi skulle ifrågasättas är en annan story, men KJ hade ett mycket starkt alibi, när kroppsdelarna kom till Gula huset och där omkring.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-23 kl. 02:42.
Citera
2018-11-23, 05:00
Medlem
Mordet på Bangsuan kunde ses som mycket lätt att lösa. Det måste ha funnits ett motiv som jag nämnt tidigare.
De första uppgifterna om Bangsuang kom från ett vittne som mötte henne på Lejonbacksvögen ca 21.30,att det var Bangsuan finns ingen tvekan till det.
Därför kunde inses att hon ljög för KJ att hon skulle gå hem, hon blev sannolikt lurat att gå vägen Lejonbacksvägen där lejda gärningsmän väntade.
Vid obduktionen framkom att hon hade skador i ansiktet och skallen som sannolikt kom från överfallet och kidnappningen på Lejonbacksvägen..
Gärningsmönnen hade helt säkert använt en skåpbil, som är det enda lämpliga att utföra kidnappningen och mordet.
När ingen mordplats hittades fanns brottsplatsen i skåpbilen helt säkert.
Sedan var det en man som den 4 maj var sent ute och rastade sin hund och efter en avstickarväg fanns en liten Ford bil parkerad där en ljusskygg person med solglasögon satt och bredvid honom ett gult skynke där sannolikt hans kollega gömde sig.
Den här bilen med personerna var helt säkert inblandade i Bangsuans försvinnande, förmodligen satt de och väntade in senare tid för att placera kroppsdelarna i värnet på Mjösjöberget.
Mycket lätt att gå in i bilregistret och finna ut alla mindre Ford skåpbilar,många kan sorteras bort på direkten och de som blir kvar kontrolleras noga.
Jag kan inte tro annat utan gärningsmännen hyrde eller lånade en skåpbil,om de ägt själva en sådan borde inte den ha använts, det troliga är att skåpbilen var lånad.
Gärningsmännen var lejda av en sponsor och det kunde vara den som lånat en skåpbil till gärningsmännen. Sådana här professionella "hit man" de ser till att de inte blir registrerade som sker om de hyr eller köper ett fordon.

Med lite "flax"kunde sponsorn blivit inringad snabbt och ställd mot väggen vilka som blivit anlitade för det mycket smutsiga uppdraget att mycket brutalt mörda en ung oskyldig kvinna.
Fallet kunde blivit löst efter några veckor.

Det som hände från spaningsledningens sida var att de utsåg KJ som skulle få skulden för Bangsuan försvinnandet, om det var okunnighet eller för att skydda sanningen om gärningen låter jag vara osagd.
KJ är helt oskyldig till mordet på Bangsuan,därför är det mycket lätt att smula sönder åtalet mot KJ, därför mot en oskyldig finns inga bevis och inte indicier heller, som är fallet med KJ.
I det här fallet var det lätt att få upp spåren med att en skåpbil använts, och då gäller att söka och sortera, och Boden är en liten stad med en folkmängd på 15-17.000 invånare.
Citera
2018-11-23, 06:49
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det var gärningsmännen som placerade kroppsdelarna i Gula huset och torson i närheten.
Motivet att de tog kroppsdelarna från värnet är svårt att förstå, därför de tog en risk, och för gärningsmännen saknade det betydelse om de blivit kvar i värnet, de skulle sannolikt påträffats när vattnet försvann därifrån.
Jag kan se en orsak till flyttningen av kroppsdelarna som gärningsmännen gjorde och det kan vara att de insåg att spaningsledningen kommer att beskylla mordet på KJ, som också hade spaning på sig, som KJ själv kände till.
Men de ansåg eftersom de utfört ett uppdrag och fått betalt för det, skall ingen annan helt oskyldig beskyllas och få straff för det.
De som utförde mordet på Bangsuan var lejda professionella gärningsmän.
Det kan vara orsaken att kroppsdelarna kom till Gula huset, därför den enda som drog nytta av det var KJ, som fick alibi den tiden när kroppsdelarna kom till Gula huset.
Sedan att hans alibi skulle ifrågasättas är en annan story, men KJ hade ett mycket starkt alibi, när kroppsdelarna kom till Gula huset och där omkring.

Fagro, det finns inga andra gärningsmän. Två män i en skåpbil skulle inte behöva stycka kroppen. Att den var styckad visar att det var en ensam gärningsman som på grund av sin klenhet var tvungen att stycka för att kunna flytta kroppen.

Du har fortfarande inte svarat på hur dessa påhittade personer visste om att Kristoffer hade span efter sig? Och är det då troligt att de dumpar och flyttar kroppen på en plats där Kristoffer känner sig som hemma, där både han, hundar och en massa andra människor var och letade efter Vatchareeya?

Varför skulle dessa två känna så mycket sympati för Kristoffer när de utan betänkligheter dödar och styckar en oskyldig tjej? Det handlar inte om pengar nu det handlar om deras samvete du påstår att de har.

I det här fallet ser jag inte en enda orsak att tro att det var några professionella mördare som var i farten. Vad i dessa handlingar tyder på professionella mördare?

Sen är det alla bevis som finns som entydigt pekar ut Kristoffer. Du kallar det inte bevis men det gör till exempel domstolen. Och det är trots allt de som fäller brottslingar.

Vapnet?, du påstår alltså att dessa professionella mördare glömde pistolen hemma och tog sig in till Kristoffer och stal något verktyg typ märlspik, kniv, sårtejp alternativt plastkasse med tejpbitar i?
Sen när de är klara lämnar de tillbaka tejpen, planterar blod i Kristoffers bil för att senare drabbas av dåligt samvete och flytta benen till gula huset som även det är en plats Kristoffer brukar besöka?
Senast redigerad av Combival 2018-11-23 kl. 07:04.
Citera
2018-11-23, 08:54
Medlem
Citat:
Fagro, det finns inga andra gärningsmän. Två män i en skåpbil skulle inte behöva stycka kroppen. Att den var styckad visar att det var en ensam gärningsman som på grund av sin klenhet var tvungen att stycka för att kunna flytta kroppen.

Du har fortfarande inte svarat på hur dessa påhittade personer visste om att Kristoffer hade span efter sig? Och är det då troligt att de dumpar och flyttar kroppen på en plats där Kristoffer känner sig som hemma, där både han, hundar och en massa andra människor var och letade efter Vatchareeya?

Varför skulle dessa två känna så mycket sympati för Kristoffer när de utan betänkligheter dödar och styckar en oskyldig tjej? Det handlar inte om pengar nu det handlar om deras samvete du påstår att de har.

I det här fallet ser jag inte en enda orsak att tro att det var några professionella mördare som var i farten. Vad i dessa handlingar tyder på professionella mördare?

Sen är det alla bevis som finns som entydigt pekar ut Kristoffer. Du kallar det inte bevis men det gör till exempel domstolen. Och det är trots allt de som fäller brottslingar.

Vapnet?, du påstår alltså att dessa professionella mördare glömde pistolen hemma och tog sig in till Kristoffer och stal något verktyg typ märlspik, kniv, sårtejp alternativt plastkasse med tejpbitar i?
Sen när de är klara lämnar de tillbaka tejpen, planterar blod i Kristoffers bil för att senare drabbas av dåligt samvete och flytta benen till gula huset som även det är en plats Kristoffer brukar besöka?
Att det var två män kan man förstå av misshandeln vid kidnappningen,och när kroppen placerades i värnet har det varit två personer som utfört det, en person skulle inte ha klarat av det.
Samma sak när kroppsdelarna togs till fyndplatsen, det har varit två personer som utfört flyttningarna, torson vägde 33 kg ingen lätt sak att handskas med för en ensam person.
När benen placerades i Gula huset var det en person som gick in och den andre skickade in benen.
Styckningen var en transportstyckning för att få in på ett enkelt sätt kroppsdelarna genom skottgluggen.
Kroppsdelarna placerades där de skulle hittas , som är självklart.
Det är svårt att se någon förklaring till att kroppsdelarna flyttades till Gula huset, den som drog nytta av det var KJ som fick alibi genom det, och ett mycket säkert alibi.
Kanske de ville ha bra referenser för kommande uppdrag nedåt landet, kan vara en förklaring till flyttningen.
Gärningsmännen var professionella de var inga amatörer.
Det var ett planerat mord och knivarna var medhavda, och speciella för att blodflödet skulle bli minimalt
Några bevis mot KJ att han är gärningsmannen för Bangsuan finns inte, som är 100% säkert.
Det är åklagaren som sammanställer åtalet, som domstolen dömer efter.
En dom blir felaktig om åtalet är felaktigt.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-23 kl. 08:59.
Citera
2018-11-23, 08:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ta det där med tejprullen t ex. Du tror säkert att du imponerar för att du vet namnen på damen som undersökte rullen? I själva verket är det oroväckande att du inte förstår vad hon säger. Bara för att advokaten sagt att skl inte undersökte rullen för att hitta fingeravtryck (vilket är helt sant) så börjar du inte fundera över hur de kom fram till att det inte fanns några användbara fingeravtryck? Kvinnan på skl sa att tejpen var en aning förändrad efter fingeravtrycksframkallningen men det störde inte så mycket. Du kan inte dra slutsatsen att någon har försökt få fram fingeravtryck, nej du hävdar envist att ingen har försökt. Jag vet inte om du bara vill jävlas eller om du helt enkelt inte förstår?
SLUTA LJUGA, skrev jag. Jag har inte påstått att jag vet namnet på SKL:s generalist. Förändringen vid fingeravtrycksframkallningen gällde tejpbitarna, inte tejprullen. Ingen har sökt fingeravtryck på rullen.

Jag frågade: Är det också en lögn att Kim var mån om att ingen skulle söka i det vattenfyllda värnet? Har du svar eller ska jag lägga det som en 21:a lögn?
Citera
2018-11-23, 13:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
SLUTA LJUGA, skrev jag. Jag har inte påstått att jag vet namnet på SKL:s generalist. Förändringen vid fingeravtrycksframkallningen gällde tejpbitarna, inte tejprullen. Ingen har sökt fingeravtryck på rullen.

Jag frågade: Är det också en lögn att Kim var mån om att ingen skulle söka i det vattenfyllda värnet? Har du svar eller ska jag lägga det som en 21:a lögn?

Jag tycker att du ska sluta fråga saker. Det hjälper ju inte dig i och med att du gastar SLUTA LJUGA så fort något går emot dina konspirationsteorier. Läs förundersökningen, inte för att jag tror att det hjälper. Har du inte förstått varför Kristoffer fälldes efter så många år lär du inte förstå även om jag förklarar för dig. Du vägrar ju inse fakta.

Det handlar inte om lögner. Det handlar om att kunna läsa mellan raderna och förstå även sånt som är outtalat. Där brister det för dig, bland annat.
Senast redigerad av Combival 2018-11-23 kl. 13:26.
Citera
2018-11-23, 13:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Att det var två män kan man förstå av misshandeln vid kidnappningen,och när kroppen placerades i värnet har det varit två personer som utfört det, en person skulle inte ha klarat av det.
Samma sak när kroppsdelarna togs till fyndplatsen, det har varit två personer som utfört flyttningarna, torson vägde 33 kg ingen lätt sak att handskas med för en ensam person.
När benen placerades i Gula huset var det en person som gick in och den andre skickade in benen.
Styckningen var en transportstyckning för att få in på ett enkelt sätt kroppsdelarna genom skottgluggen.
Kroppsdelarna placerades där de skulle hittas , som är självklart.
Det är svårt att se någon förklaring till att kroppsdelarna flyttades till Gula huset, den som drog nytta av det var KJ som fick alibi genom det, och ett mycket säkert alibi.
Kanske de ville ha bra referenser för kommande uppdrag nedåt landet, kan vara en förklaring till flyttningen.
Gärningsmännen var professionella de var inga amatörer.
Det var ett planerat mord och knivarna var medhavda, och speciella för att blodflödet skulle bli minimalt
Några bevis mot KJ att han är gärningsmannen för Bangsuan finns inte, som är 100% säkert.
Det är åklagaren som sammanställer åtalet, som domstolen dömer efter.
En dom blir felaktig om åtalet är felaktigt.

Tycker du att det var fel av polisen att misstänka Kristoffer från början? Tycker du att åklagaren skulle strunta i att Vatchareeyas blod fanns i hans bil ihop med liklukten? Hur skulle de ha gjort istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in