Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Sverige bryr sig inte nämnvärt i andra länders äktenskap så länge inget svenskt rättssubjekt är inblandad. I många länder har de inte efterlevandepension varför man har konstruktioner att det är möjligt att ärva en fru med barn där familjeförsörjaren avlidit.
Om någon eller några sentineleser inte trivs i sitt samhälle så kan de väl försöka paddla ikapp någon fiskebåt för att försöka fly och i så fall får väl något annat land överväga om man ska bjuda in den flyende till sitt samhälle som andra asylanter. Men man kan väl inte förutsätta att de har det dåligt och åka dit och härja med dem på grunden av att vi minsann inte vet allt om hur de gör och har det?
Men just amerikaner är väl inte nödvändigt bäst på att ta itu med våldtäkter, incest, barnprostitution etc:
https://youtu.be/_h6TXJBDj9o
Problemet är att det finns barnäktenskap i Sverige där svenska staten tillåter det enbart för att dom gifte sig i sina hemländer.
Det är vidrigt och sjukt.
Jag förutsätter inte att dom har det dåligt men jag har läst om hur det fungerar i deras samhälle och incest, våldtäkter, pedofiler, mord, kannibalism var vanligt bland grottmänniskor. Tänk dig själv dom när dom är en liten grupp människor, det är ju inavel efter inavel.
Dessa saker är ju självklart naturligt för dom och dom ser säkert inget fel med det.
Har inte nämnt Amerikaner men på tal om dom tycker inte deras bestraffnings system funkar så bra.
Dom jagar sexförbrytare resten av livet. Sexförbrytare kan man vara om man har sex med sin flickvän som är 1 år yngre men ej myndig. För det ska man stämplas för resten av livet. Det känns lite overkill tycker jag.
Som sagt inget land är perfekt och det gäller även Sverige som hela tiden försöker vara präktig men brister i väldigt mycket. En viss hyckleri kan tyckas om vi åker dit och tala om för dom hur man ska leva men inte lever efter det själva.
Men jag tycker ändå inte det finns några skäl för att låta dom vara och ge dom fria kort att göra vad dom vill.