2018-11-24, 03:54
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Den här Lovisa Hallberg. Hon har alltså köpt sig till ett HP-resultat för att kunna byta studieort från Linköping till Stockholm? Låter ju helt obegripligt. Inte som att chanserna i karriärlivet är nämnvärt sämre för att man pluggar i Linköping än på KI.

Vilken jävla loser.

Haha ja, hybrisen på den bruden alltså! Skönt att man slipper få henne som läkare i framtiden (hoppas jag iallafall ).
Citera
2018-11-24, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGreendayzer
Känner igen vissa namn, dessa går tandläkarprogrammet och inte läkarprogrammet.

Ok, hon får väl söka städarlinjen nu istället för tandläkarlinjen.

Det finns ett par med 2,0. Killen kunde man hitta, verkar ej vara aktiv student. Men tjejen var svårare, med tanke på hur få som får 2,0 vid varje tillfälle borde myndigheterna kunna hitta henne ifall att delar av namnet i e-postadressen (elinberg) stämmer?
Citera
2018-11-24, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejjapodejja
Blir så äcklad av att hamna på dessa sidor så jag var tvungen att skriva ett inlägg. HUR kan människor vilja hänga ut personer som flera gör på detta sätt i denna tråd? Allt från personnummer och adresser läcker, det är INTE OK! Att de berörda som anses skylda kommer att bli dömda i tingsrätt och förlora sina utbildningsplatser, ingen tvekan om detta. Ni som inte har mer liv än att sitta och hänga ut personer borde granska er själva.

Jag blir så äcklad av människor som vill störta den demokratiska ordningen och frångå den grundlagsskyddade offentlighetsprincipen. Om du använt dina 100kkr för att fuska dig in på juristlinjen istället för vad du nu valde, så hade du kunnat lära dig något om det.
Din dåliga svenska visar att du inte ska gå på högskola överhuvudtaget. Bra att du åker ut din pajas.
Senast redigerad av broderbanan 2018-11-24 kl. 04:51. Anledning: felstavning
Citera
2018-11-24, 04:58
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Den här Lovisa Hallberg. Hon har alltså köpt sig till ett HP-resultat för att kunna byta studieort från Linköping till Stockholm? Låter ju helt obegripligt. Inte som att chanserna i karriärlivet är nämnvärt sämre för att man pluggar i Linköping än på KI.

Vilken jävla loser.
inte fint nog när hon i framtiden pratar om studiesäte och sedan ville hon inte flytta till skithålan lkpg utan stanna i sthlm.

det minst sagt ett platt fall.
Citera
2018-11-24, 05:30
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drMunchhausen
Det finns ett par med 2,0.

Dessa fuskare har också fuckat upp statistiken, att få full pott är ytterst ovanligt. Forskare kommer i framtiden vända och vrida på siffrorna till vad de nu driver för agenda.
Citera
2018-11-24, 05:41
Medlem
Mycket märkligt. Av personerna som okontrollerat väller in i landet verkar ju alla vara läkare, ingenjörer mm. Ändå är 95% av alla fuskare äckliga svartnackar. Så fruktansvärt vidrigt folk. Våldta och skjuta ihjäl varann är det enda de kan, sen är IQ:n slut.
Citera
2018-11-24, 05:50
Medlem
Citat:
Blir så äcklad av att hamna på dessa sidor så jag var tvungen att skriva ett inlägg. HUR kan människor vilja hänga ut personer som flera gör på detta sätt i denna tråd? Allt från personnummer och adresser läcker, det är INTE OK! Att de berörda som anses skylda kommer att bli dömda i tingsrätt och förlora sina utbildningsplatser, ingen tvekan om detta. Ni som inte har mer liv än att sitta och hänga ut personer borde granska er själva.

Det finns en ganska stark skadeglädje i den här tråden, det håller jag med om.

Jag förstår dock ilskan mot dem som fuskat för att få en högskoleplats. Var och en av dessa personer har ju på ett svekfullt sätt slagit ut en annan, mer meriterad person, som inte fick någon högskoleplats på grund av fusket från de här personerna.

Jag tycker att detta är mycket allvarligt, och jag har inte så mycket emot att fuskarnas namn skrivs ut här på Flashback.
Citera
2018-11-24, 06:58
Medlem
heriks avatar
Citat:
Idioter som med pengar fuskar sig förbi kön till
atraktiva utbildningar på ärligas bekostnad
förtjänar att brinna i helvetet ! Att bli uthängda här är lindrigt
Citera
2018-11-24, 08:00
Medlem
Lalandes avatar
Citat:

Många är upprörda för du och dina fuskande studiekollegor bidrar till den onda cirkel som korruption innebär. Ju sämre tilltro man har på samhällssystemet desto mer benägen blir man till att fuska, muta, korrumpera eller skattefuska. Till slut fuskar alla! Vi vill inte ha det så i Sverige. Vi är väldigt måna om vårt rättvisa högskolesystem som garanterar att rätt person hamnar på rätt utbildning, oavsett om du är rik eller fattig, pursvensk eller nysvensk, oavsett handikapp eller ålder, oavsett om din pappa är lokalvårdare eller fastighetsmagnat. Dina betyg och din kompetens ska avgöra, ingenting annat får avgöra.

Du har knuffat undan personer som var mer lämpande för din plats. Du har bestämt att du är mer värd en plats på den åtråvärda utbildningen än den person som kämpat hårt för sina betyg. Det är djupt orättvist och ohederligt. Du sätter dina egna behov framför samhällets behov. Om det är en plats på läkarlinjen du har bluffat till dig så har du bestämt att patienter inte förtjänar den bästa vården utförd av de mest kompetenta läkarna. Du urholkar kunskapsnivån och därmed kvalitén på utbildningen. Du bidrar till minskat förtroende för lärosätena, högskolesystemet och i förlängningen (läkar?)-yrket. Du ska skämmas och hängas ut, inte minst för att skrämma andra till att inte gå i samma fotspår som du.

Titta på uppdrag gransknings avsnitt om falska sjuksköterskelegitimationer köpta på högskolor i Rumänien. Det är ökande korruption i fler och fler samhällsinstanser som leder dit. Om vi har fuskare och bedragare som myglar till sig allt högre och fler positioner i samhället så är även Sverige snart där och säljer examina för pengar.
Senast redigerad av Lalande 2018-11-24 kl. 08:36.
Citera
2018-11-24, 08:13
Medlem
Alwaysrights avatar
En sista reflektion: VARFÖR reagerade inte UHR!? Hela historien rullades upp genom ett tips från försmådd pojkvän där hela ligan serverades på silverfat till EBM. Polisen/UHR har under många år underlåtit att göra ngt effektivt. Hela polisoperationen är mot sittning ducks! Det handlade bara om att dra alla inför skranket med handen i syltburken.

Vad hade (inte) hänt om läckan till EBM inte skett? År från år tillät man hphjälpen bygga upp sin kapacitet utan att göra något effektivt!!!
Citera
2018-11-24, 09:36
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Mastig jävla lunta att läsa, den där FUP:en!

Jag läste att en av gärningsmännens DNA fanns i registret i en utredning kring en blatte som misstänktes för "allmänfarlig ödeläggelse". Har vi något så mastigt som koppling till terrorism eller är det något annat?

Jag är inte så bra på att läsa sånt här och det är ju tiotusentals sidor text och annat. Någon annan som har bättre koll?
Citera
2018-11-24, 09:37
Medlem
Citat:

Vilken jävla loser.

Lovisa Hellberg heter hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in