Citat:
Ursprungligen postat av
japanesa
Jodå, det har funnits sammanfattningar. Den som flest är överens om är följande -
Två flickor med ME/CFS.
Två psykiskt insufficienta föräldrar.
Föräldrarna planerar i samförstånd mordet på sina barn av barmhärtighetsskäl.
Föräldrarna tar sedan livet av sig.
Föräldrarna tyckte att de gjorde sitt bästa i förhållande till rådande livssituation.
Förutom denna sammanfattning har du några obskyra och agendadrivna teorier, ingenting att lägga på minnet eller befatta sig med.
Tackar! Ja, jag tycker mig efter läsning av de senaste sidorna ha förstått att det finns andra aktiva runt frågetsällningen där psykisk insufficiens kan misstänkas. Samtidigt är det inte mycket som skiljer sig från vad som var känt i början av året.
Några följdfrågor:
- Det kunde alltså till sist avfärdas att mamman hade en egen fysisk sjukdom, typ cancer och liknande?
- Det har också avfärdats att problematiken egentligen var Münchhausen by Proxy?
- Båda föräldrarna beskrevs under de första månaderna som välfungerande och högpresterande, som jag minns var hon jurist på Skatteverket och han jurist på byrå eller kanske universitet. Men allt var alltså en långvarig fasad, och inte något äkta som råkade spricka just vid händelsen? Dvs. genom att de nu betecknas som psykologiskt insufficienta?!