2018-11-23, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vad tror ni andra i tråden att Elli menade när hon skrev "det är inte som ni tror"?
Har du möjlighet att citera HELA hennes inlägg.
Så får vi läsa det igen.
Tack
Citera
2018-11-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Completely agree with you it will never end with these crazy speculations !!

Citat:
Completely agree with you it will never end with these crazy speculations !!

Detta var Ellis senaste inlägg för ett par dagar sedan som kommentar till pm:et.

Är kass på att söka på inlägg. Ska försöka igen. 🙄😅 Att hon sa "det är inte som ni tror" var nog från innan tråden stängdes. Så jag kan minnas fel också gällande exakta ordvalet.
Citera
2018-11-23, 19:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag har aldrig kommit med felaktiga påstående och Rockungen är absolut ingen släkting. Och för övrigt så är det inte som ni tror. O är fortfarande djupt saknad och dog en tragisk död..
https://twitter.com/search?f=tweets&q=oskar%20henkow&src=typd

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Har du möjlighet att citera HELA hennes inlägg.
Så får vi läsa det igen.
Tack

Tar mig friheten att citera Elli även om du bad Tey.

Som jag skrev för några sidor sedan så tycker jag vi har spekulerat i alla möjliga scenarior så att inte någon stämmer någorlunda verkar konstigt.
Citera
2018-11-23, 19:44
Medlem
Citat:
Jag har aldrig kommit med felaktiga påstående och Rockungen är absolut ingen släkting. Och för övrigt så är det inte som ni tror. O är fortfarande djupt saknad och dog en tragisk död..
https://twitter.com/search?f=tweets&q=oskar%20henkow&src=typd
Här!
Citera
2018-11-23, 19:55
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Tack.

Citerar Elli09 igen

" för övrigt så är det inte som ni tror. O är fortfarande djupt saknad och dog en tragisk död"

När jag läser den meningen att han dog en tragisk död så tolkar jag det inte som han skulle tagit livet av sig. Snarare blivit mördad eller råkat ut för en olycka.
Möjligt att jag tolkar fel men jag skulle aldrig skriva så om en person som själv tagit livet av sig.
Citera
2018-11-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Detta var Ellis senaste inlägg för ett par dagar sedan som kommentar till pm:et.

Är kass på att söka på inlägg. Ska försöka igen. 🙄😅 Att hon sa "det är inte som ni tror" var nog från innan tråden stängdes. Så jag kan minnas fel också gällande exakta ordvalet.
Men var inte Ellis spek om att Hanna under en längre tid förgiftade barnen lite crazy? Fast allt är ju möjligt. Allt.
Citera
2018-11-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Men var inte Ellis spek om att Hanna under en längre tid förgiftade barnen lite crazy? Fast allt är ju möjligt. Allt.
Jo, verkligen crazy. Där överträffade hon många av oss i tråden! Men vem vet.
Citera
2018-11-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Tyvärr är ju inte Moa och Agnes ensamma om att ha det så. Sjukdom är aldrig kul. Håll dina barn borta från körtelfeber så kanske ni klarar er.
Ursäkta mig men vilket drygt svar. Jag kanske var otydlig men jag talar om Agnes och Moas psykiska tillstånd. Jag arbetar inom psykiatrin så det ligger mig varmt om hjärtat.
Citera
2018-11-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Ursäkta mig men vilket drygt svar. Jag kanske var otydlig men jag talar om Agnes och Moas psykiska tillstånd. Jag arbetar inom psykiatrin så det ligger mig varmt om hjärtat.
Ber om ursäkt - det var definitivt inte menat att vara dryg. Mer att njut av tillvaron med friska barn. Det kan gå fort så har hela tillvaron vänts upp och ned och inget är längre som det ska. Kanske en sådan erfarenhet som gör att man inte behöver en massa konspiratoriska teorier för att förklara den här händelsen utan har viss förståelse att allt bara svartnade.
Citera
2018-11-23, 20:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Tyvärr är ju inte Moa och Agnes ensamma om att ha det så. Sjukdom är aldrig kul. Håll dina barn borta från körtelfeber så kanske ni klarar er.

Att sprida felaktig information eller propaganda, av vilken orsak det än må vara, är farligt och skadligt. Det finns inga vetenskapligt visade orsaker till varför någon skulle drabbas av den så kontroversiella sjukdomen ME. Vi vet helt enkelt inte. Vi vet inte ens om det är en sjukdom eller flera olika. Vi har inte heller något enda prov eller någon undersökning som kan ställa diagnosen.

Körtelfeber har 95% - nittiofem procent! - av oss alla haft som barn eller ungdomar.
Nittiofem procent - naturligtvis har då många av ME-sjuka också haft det. Men att skrämmas och försöka få folk att skydda sig mot körtelfeber för att ”klara sig” undan ME är verkligen felaktig skrämselpropaganda. Och totalt utan vetenskaplig grund.

Om Agnes och Moa hade ME, är en av de få, i studier visade mer effektiva behandlingarna KBT, Kongnitiv beteende terapi. Ges av psykatriker eller psykologer med särskild terapiutbildning.
Pågår under lång tid - år, ibland så ofta som tre gånger i veckan.

Borde inte flickorna då gått i KBT-terapi när föräldrarna sökt med ljus och lykta efter hjälp?
Fick de den terapin? Hann Moa med att överhuvudtaget börja?
KBT ges oftast individuellt, dvs utan föräldrar eller andra närvarande. Fick töserna då själva uttrycka sina egna tankar och komma till tals?
Inget som vi annars har sett se mycket av i skolans uttalanden.

Patientorganisationer för ME i Sverige motsätter sig att man försöker med KBT-behandling.
De arbetar också aktivt för att stoppa alla behandlingsstudier av ME där KBT ingår som ett av de studerade behandlinglingsalternativen. Trots att man utomlands, där dessa studier pågår, sett mycket goda resultat av KBT vid ME.

Eller var föräldrarna, likt anhörig till OH, motståndare till psykiatrisk behandling inklusive KBT?
Skulle de hellre tagit död på barnen än låtit dem försöka med terapi?? Det låter helt orimligt!

Det är snudd på lika orimligt att någon väljer att ligga sjuk hemma, hellre än att prova en behandling som är i stort sett biverkningsfri, smärtfri och redan finns inom skattefinanserad vård.
Vare sig det gäller en själv eller egna barn.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-23 kl. 21:18.
Citera
2018-11-23, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Att sprida felaktig information eller propaganda, av vilken orsak det än må vara, är farligt och skadligt. Det finns inga vetenskapligt visade orsaker till varför någon skulle drabbas av den så kontroversiella sjukdomen ME. Vi vet helt enkelt inte. Vi vet inte ens om det är en sjukdom eller flera olika. Vi har inte heller något enda prov eller någon undersökning som kan ställa diagnosen.

Körtelfeber har 95% - nittiofem procent! - av oss alla haft som barn eller ungdomar.
Nittiofem procent - naturligtvis har då många av ME-sjuka också haft det. Men att skrämmas och försöka få folk att skydda sig mot körtelfeber för att ”klara sig” undan ME är verkligen felaktig skrämselpropaganda. Och totalt utan vetenskapligt grund.

Om Agnes och Moa hade ME, är en av de få, i studier visade mer effektiva behandlingarna KBT, Kongnitiv beteende terapi. Ges av psykatriker eller psykologer med särskild terapiutbildning.
Pågår under lång tid - år , ibland så ofta som tre gånger i veckan.

Borde inte flickorna då gått i KBT-terapi när föräldrarna sökt med ljus och lyckta efter hjälp?
Fick de den terapin? Hann Moa med att överhuvudtaget börja?
KBT ges individuellt, dvs utan föräldrar eller andra närvarande. Fick töserna då själva uttrycka sina egna tankar och komma till tals?
Inget som vi annars har sett se mycket av i skolans uttalanden.

Patientorganisationer för ME i Sverige motsätter sig att man försöker med KBT=behandling.
De arbetar också aktivt för att stoppa alla behandlingsstudier av ME där KBT ingår som ett av de studerade behandlinglingsalternativen. Trots att man utomlands, där dessa studier pågår, sett mycket goda resultat av KBT vid ME.

Eller var föräldrarna, likt anhörig till OH, motståndare till psykiatrisk behandling inklusive KBT?
Skulle de hellre tagit död på barnen än låtit dem försöka med terapi?? Det låter helt orimligt!

Det är snudd på lika orimligt att någon väljer att ligga sjuk hemma, hellre än att prova en behandling som är i stort sett biverkningsfri, smärtfri och redan finns inom skattefinanserad vård.
Vare sig det gäller en själv eller egna barn.

Hej Glittret.
Jag vill INTE börja tjafsa med dig om ME, för jag kan INGET om ME.
Men jag har 1 till 3 enkla frågor till dej:
Hur vet du att Agnes inte har haft KBT ??
Hur vet du att dom inte har prövat precis ALLT ??
Hur kan du veta det ??

Och jag har ingen spydig ton, eller retsam.
Jag menar allvar, hur vet du detta ??
Citera
2018-11-23, 21:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Hej Glittret.
Jag vill INTE börja tjafsa med dig om ME, för jag kan INGET om ME.
Men jag har 1 till 3 enkla frågor till dej:
Hur vet du att Agnes inte har haft KBT ??
Hur vet du att dom inte har prövat precis ALLT ??
Hur kan du veta det ??

Och jag har ingen spydig ton, eller retsam.
Jag menar allvar, hur vet du detta ??

Hej själv - nej jag vill verkligen inte heller hamna i ME-diskussionens oändlighet.
Ofrivilligt tangerar tråden detta ämne ändå ibland.

Nej, jag vet verkligen inte heller om flickorna fick KBT. Har OHB (sammandraget för bägge) sökt med ljus och lykta, borde ju även detta testats på töserna.
Men KBT tar lång tid - år. Agnes hemundervisningkonferens med beslut skedde mars-16, Moas i juni-17. Vad hann de med?
Det borde ju haft väldigt många besök för att då få KBT var denna nu kan ha givits någonstans.
Och uppenbarligen har de som mördade töserna och gav upp inte ansett det värt att i så fall vänta in KBT-resultaten.
Jag inbillar mig - kanske med orätt - att töserna möljligen inte erbjöds KBT-hjälp av orsaker som kanske hade med inställning hos OHB till sådan behandling att göra.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-23 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in