Citat:
Ursprungligen postat av
Robinson-Meral
Hmm...
Jag tror verkligen inte OP tjänar på att stämma bostadsköpare. Det känns inte lyxigt eller premium att bli stämd av byggherren för ens förhandsbokning av försenade nominellt lyxiga lägenheter. Jämför förstaklassbiljetter på flyget. Man inte bara blir försenad med varan, utan stämmer också köparna när de försöker dra sig ur.
Vi har ju den här artikeln från maj:
http://www.e55.se/artiklar/pengarna-tillbaka-for-lyxlagenhet/
Återigen handlar det om upgiftlämnare tillika köpare till e55 som ljuger, eller OP som ljuger. Ett återkommande tema när det gäller OP.
Nu kan E55 avslöja att vissa har lyckats backa ur avtalen och fått tillbaka sin miljonhandpenning.
– Det känns verkligen jätteskönt, säger en person.
...
[OP svarar]
– Det låter jättekonstigt. Det stämmer inte. Det är ingen i 79&Park som har fått tillbaka sin handpenning eller som har hävt avtal, säger hon först.
Vi har köpare som ljuger om att det fått tillbaka handpenning.
Vi har byggare som ljuger om att bygghissen är ur bruk och att tornet inte kommer att bli klart i tid.
Vi har underleverantörer som ljuger om att de inte fått betalt trots att de borde och blivit ignorerade när de kontaktat OP.
Jag undrar hur marknaden reagerar på måndag. Jag tänker mig ungefär samma marknadsreaktion som när första stämningen uppdagades i media.
Pref b aktierna omsatte 3735 st igår och komiska 6 idag. Var det folk som handlade på insider/förhandsinfo och ville kränga så mycket som möjligt? 3735 st är långt över vad som är normalt för aktien. Isf. kan vi förvänta oss ett stort fall på måndag.