2018-11-23, 16:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Den bro märkt som nr1 de stod på

Det var intressant.
Har du fått någon klarhet i vad de gjorde?
Det är ju samma bro som man krattade runt i höstas.
Citera
2018-11-23, 16:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det borde de kunnat. Givetvis. Om det inte hade varit mörkt, om personen inte dolde sitt ansikte eller annan orsak som gör att identifiering försvårades. Om det ens stod någon där.
Personligen tror jag inte att någon har stått på framsidan av LWs hus men att det inkommit vittnesmål om detta. Av någon anledning.

Någon på framsidan av huset lägger jag i samma korg som cykelledande tonårsflickor utan mobil.

När du skriver "att det inkommit vittnesmål om detta. Av någon anledning. " förstår jag att du misstror detta vittnesmål?

Det borde finnas en anledning till att du gör det? Du tänker att det är någon som vill kasta skulden över SD men som i själva verket själv är gm?

Enligt MV är det inte en teori de har, inte något de säger att de tror, utan att de är 100% säkra. Det får mig att tro att de har kanske inte bara ett vittne eller en sak som stödjer det.

T ex ett vittne ser att någon väntar utanför LWs dörr. Barnen i huset hör hur LW pratar med någon?
Citera
2018-11-23, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När du skriver "att det inkommit vittnesmål om detta. Av någon anledning. " förstår jag att du misstror detta vittnesmål?

Det borde finnas en anledning till att du gör det? Du tänker att det är någon som vill kasta skulden över SD men som i själva verket själv är gm?

Enligt MV är det inte en teori de har, inte något de säger att de tror, utan att de är 100% säkra. Det får mig att tro att de har kanske inte bara ett vittne eller en sak som stödjer det.

T ex ett vittne ser att någon väntar utanför LWs dörr. Barnen i huset hör hur LW pratar med någon?

En liten man som skulle fylla år kan ha hört en röst han kände igen. Det var väl den lilla grabben som tyckte att man skulle ringa till just SD på morgonen när mamma var försvunnen?
Citera
2018-11-23, 17:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
En liten man som skulle fylla år kan ha hört en röst han kände igen. Det var väl den lilla grabben som tyckte att man skulle ringa till just SD på morgonen när mamma var försvunnen?

Det är sant att han borde känna igen rösten om det var SD. Men om han hade sagt att det var det med säkerhet, då borde SD kanske sitta på sannolika.

Jag vet att när någon är på övervåningen eller i källarvåningen och någon kommer till dörren, kan man ibland ha svårt att höra vem det är även om det är någon man känner väl. Barnen i vår familj kan då fråga, vem var det där, var det xxx?

Samtidigt kan förstås någon av barnen som var hemma tyckt att det kan ha varit SD eller hört att det var en mansröst utanför.
Citera
2018-11-23, 17:33
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Det var intressant.
Har du fått någon klarhet i vad de gjorde?
Det är ju samma bro som man krattade runt i höstas.

Är ni säkra på att det är poliser?

När jag åkte där i tisdags kväll så höll de på med något arbete vid sidan av vägen och eftersom det var mörkt så lyste det av reflexvästar både här och där.

Det var väldigt många med reflexvästar, det var dit jag ville komma och det var inte poliser. 😁
Citera
2018-11-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Draifos har redan kommenterat, men förtydligar:
Enligt MV har han vid förhör först förnekat kontakt, men sedan vid konfrontation om de digitala bevisen ändrat sig och förklarat detta med att han har missuppfattat..
Detta stämmer inte. Det var MV som ändrade sig. SD har ”erkänt”/sagt att han pratat med LW digitalt under em/kvällen. Det MV menade skrev hen senare att det var tidpunkten SD angav och höll det inte som en lögn, då det ofta inte är lätt att återskapa en tidpunkt utan referens.

Har du varit närvarande vid förhören?

Eftersom du skriver att det inte stämmer så tar jag för givet att just dina uppgifter är tagna ur förhörsprotokollen alternativt att du deltagit i förhöret.

Så vad är fakta?
Citera
2018-11-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här är en tråduppgift som sedan har tillbakavisats av en annan användare. Blir det inte lite konstig debatteknik att dra upp samma sak igen, och samtidigt helt ignorera invändningarna?

Att SD skulle ha uttryckt önskemål att träffa LW på kvällen är en tråduppgift. Likaså uppgiften om att en man skulle ha setts utanför LW:s hus.

Allt i tråden är tråduppgifter, sen får man välja vilka uppgifter som känns trovärdiga. Drajan. Enligt ditt sätt att tänka går det inte att föra resonemang här ö.h.t.
Citera
2018-11-23, 21:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Allt i tråden är tråduppgifter, sen får man välja vilka uppgifter som känns trovärdiga. Drajan. Enligt ditt sätt att tänka går det inte att föra resonemang här ö.h.t.
Här visade det sig att t.ex. "därefter syns en man utanför LWs hus", "SD har inte varit hemma hela kvällen" och "man vet att någon stått utanför LWs dörr" var anonyma tråduppgifter.

Men sedan finns det ju också tidningsuppgifter. I Expressen berättade polisen om en gråhårig tant som skulle ha "iakttagit en person som pratade utanför bostaden":
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/

Alla uppgifter är naturligtvis intressanta på sitt sätt, och jag säger inte att uppgifter från polisen alltid är mer tillförlitliga än anonyma uppgifter (och i flera andra fall har det ju senare visat sig att det faktiskt var tvärtom). Jag menar bara att det kan vara bra att veta vad som är vad.
Senast redigerad av Draifos 2018-11-23 kl. 22:14.
Citera
2018-11-23, 21:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

Eftersom du skriver att det inte stämmer så tar jag för givet att just dina uppgifter är tagna ur förhörsprotokollen alternativt att du deltagit i förhöret.

Så vad är fakta?
Ja man kan verkligen undra
Enligt egen utsago tidigare så känner hon ju inte ens SD, ytlig bekant från nåt event inom caching bara. Och bodde dessutom låångt från Örebro.
Nu är de plötsligt snudd på siamesiska tvillingar och hon vet allt om den andre... och om vad polisen vet, tror och tycker.

Jag har tidigare vid ett par tillfällen påstått att det handlar om FUD; ser ingen anledning att ändra uppfattning nu heller.
Citera
2018-11-23, 22:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har tidigare vid ett par tillfällen påstått att det handlar om FUD; ser ingen anledning att ändra uppfattning nu heller.
Det här är sjätte gången nu som du talar om att "det är FUD", utan att förklara vad du menar:
https://www.flashback.org/sok/fud?sp=1&t=2942694

Nu vill vi ju alla veta vad "FUD" är, och vad det här egentligen handlar om. Spänningen är olidlig.
Senast redigerad av Draifos 2018-11-23 kl. 22:29.
Citera
2018-11-23, 22:58
Medlem
Citat:

MV får nog backa upp det hundraprocentiga påståendet med någon mer info, källa eller annat för att jag ska tro på det. Överlag har ju MV fått backa på en del uppgifter denne har lämnat i tråden. Sedan en tid har h*n tystnat nästan helt. Jag tänker egentligen inte någon tanke ända in i mål, det vore dumdristigt att hugga ut allt i sten i det här skedet. Men absolut kan någon vilja kasta skulden på någon annan. Må hända är denne SD, fast det kan ju bara ha råkat bli så. Han hade ju redan valsat i polisens register två gånger. Lämplig kandidat. Det kunde ha kanske ha blivit vem som helst bara det var någon annan. Det är en teori av många som jag funderat över.
Citera
2018-11-24, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

Så vad är fakta?

Varför ställer du inte frågan till MV? Det var hen som först skrev att SD ljög i förhör.
Jag har väl kanske ungefär samma nivå in i utredningen som MV misstänker jag. Mycket av det hen skriver kan jag backa upp, men inte allt. Sedan har ingen tolkningsföreträde (annat än visss här på FB), så hur man tolkar och värderar informationen är olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in