2018-11-22, 17:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
hm ja det var ju dumt, ön är känd nu vid det här laget hur dom behandlar besökare...

hade varit kul om man gick in med armen med våld och försökte visa dom en iphone typ och den moderna världen, undrar hur dom hade reagerat då.. typ bjuda dom på en pizza eller nåt

Ja jävlar så tragiskt det hade blivit. Tre år senare har de som inte fått mässlingen dött i hjärtinfarkt och diabetes.
Citera
2018-11-22, 17:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Tveksamt - det fetade.
"In August 2018, the Indian government removed the Restricted Area Permit from 29 islands, which includes North Sentinel."
https://www.covenantjourney.org/details/john-allen-chau

Fast borttagandet av restricted area permits gällde ju bara en del obebodda öar
"... However, for visiting reserved forests, wildlife sanctuaries and tribal reserves, people would still require separate approvals of the competent authorities as is the case at present
Citera
2018-11-22, 18:10
Medlem
ModerRotas avatar
Den som vill påverka dessas kultur kan ju bilda rökpelare på havet och sen projicera Amerikanska spelfilmer på röken så att alla dessa urinvånare samlas på stranden för att titta och begrunda.

Gissar att de kommer få en rejäl kultur chock då.
Citera
2018-11-22, 18:18
Medlem
Chandler Bings avatar
Hur stor är ön? Dom lär väl vara vegetarianer förutom allt som simmar i havet. Nåt vilt lär väl inte finnas=uppätet. Tror ni dom åt upp han?
Citera
2018-11-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
hm ja det var ju dumt, ön är känd nu vid det här laget hur dom behandlar besökare...

hade varit kul om man gick in med armen med våld och försökte visa dom en iphone typ och den moderna världen, undrar hur dom hade reagerat då.. typ bjuda dom på en pizza eller nåt

"Det är magi! Gudarna har kommit och de kan trolla fram bilder! Och vad är detta för konstigt platt bröd?"
Citera
2018-11-22, 18:35
Medlem
Om någon undrar varför de är aggressiva så kolla in vid 15:15 till 15:30 så har ni svaret

https://www.youtube.com/watch?v=j7BNwmVvk6g
Citera
2018-11-22, 18:47
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryliant
Om någon undrar varför de är aggressiva så kolla in vid 15:15 till 15:30 så har ni svaret

Vad ska vi lära oss menar du? Det är ett naturfolk som bott på den där ön i 55 000 år. De vill vara i fred. Lämna dem i fred. Lik förbannat ska idioter som den här "missionären" dit och peta, vad fan förväntar han sig? Han hade dessutom kunnat smitta dem med en vanlig influensa och utrotat hela stammen. Hade han hyllats som hjälte då?

Som man bäddar får man ligga. Han hade uppenbarligen en dödslängtan och ville bli martyr i jesus heliga namn.
Citera
2018-11-22, 19:03
Medlem
Gwildors avatar
Citat:

Så att de dödar alla som kommer i närheten av deras ö beror på att en kvinna fick en kokosnöt på ryggen menar du?
Citera
2018-11-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Så att de dödar alla som kommer i närheten av deras ö beror på att en kvinna fick en kokosnöt på ryggen menar du?

Jag vet att ironi kan vara svårt i skrift men ärligt, så svårt är det inte.
Citera
2018-11-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Alltså när jag såg detta tänkte jag mig direkt hur han som en vit kristen man med storhetsvansinne var övertygad om att Gud och Jesus ska vaka över honom o att Jesus sagt åt honom att få dessa infödingar att bli hederliga kristna .. så han var på sin väg! Tyvärr tänkte han inte så jävla långt då han visste att det var olagligt att ta sig dit o om han hade haft ett uns respekt i sin lilla kristna lekamen så hade han låtit människorna vara! Lite som i utvandrarna när den där fula bruden som Robert limmar på säger "när jag kommer till amerika då kan jag redan språket. Det har herren sagt".. synd om familjen o säkert traumatiskt för de andra inblandade med men ja..
Detta var vi också med om i norden en gång i tiden
Håller med, de har ingen aning om omvärlden. Klart de blir livrädda.
Citera
2018-11-22, 19:26
Medlem
Citat:
Jag vet att ironi kan vara svårt i skrift men ärligt, så svårt är det inte.
Just där verkade de överlyckliga över att få mat dock. Undra om de någonsin fått uppleva våldsam konfrontation ifrån omvärlden?
Citera
2018-11-22, 19:28
Medlem
langaocbs avatar
Alla verkar ha missat att han gjorde två besök på ön och blev skadad redan under första besöket.

"The boat stopped 500-700 meters (1,640 - 2,300 feet) away from the island and (the American missionary) used a canoe to reach the shore of the island. He came back later that day with arrow injuries. On the 16th, the (tribespeople) broke his canoe."

Det är här en god kristen amerikan "counts his blessings" och åker hem och berättar historien hur Jesus räddade honom.
Men näe då.

n.

"So he came back to the boat swimming. He did not come back on the 17th; the fishermen later saw the tribespeople dragging his body around."

Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Men nu var det en amerikan, Trump kanske skickar dit ett hangarfartyg och bombar dessa människor tillbaks till stenåldern [pun] alternativt en ubåt med navy seals som i skydd av mörkret plockar hela stammen(?).

Nej men lite allvarligare så skulle jag faktiskt inte bli förvånad om liket blir hämtat med hjälp av militär för det är viktigt i Usa att begrava "de sina" på deras hemort..

Inget liknande kommer att hända. Hans familj lär inte ha några sådana önskemål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in