2018-11-23, 13:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Därför att detta visar undersökningarna man har gjort om North Sentinel Island, vill du ha länkar så säg till så skickar jag över det till dig?
Eller så googlar du på dessa simpla ting så får du upp det själv.
Vad fan tror du, att jag sitter och hittar på vad JAG tror att dom äter eller hur dom ser ut?
Jag går ju efter dom vittnesmål och undersökningar som har gjorts miffo.
Jag har googlat och folkgruppen är outforskad, ingen har haft kontakt med dem och ingen har kunnat studera dem.
Man vet inte vilket språk de talar, hur de lever, hur många de är etc ....
Citera
2018-11-23, 13:29
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har googlat och folkgruppen är outforskad, ingen har haft kontakt med dem och ingen har kunnat studera dem.
Man vet inte vilket språk de talar, hur de lever, hur många de är etc ....
Jag vet inte om du behöver en kurs i googlande?
Har aldrig blivit kontaktade?
Tänker inte ha debatt med någon så korkad.
Gör om, gör rätt och fucking läs.
Citera
2018-11-23, 13:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag vet inte om du behöver en kurs i googlande?
Har aldrig blivit kontaktade?
Tänker inte ha debatt med någon så korkad.
Gör om, gör rätt och fucking läs.
Det har gjorts försök att få kontakt med dem, men nej det har inte lyckats etablera någon kontakt. Att kasta kokosnötter på folk är inte att etablera kontakt.
Citera
2018-11-23, 13:33
Medlem
Merwinnas avatar
Det som slår mig i rapporteringen om det här fallet, är att alla media är så förstående och förlåtande utöver infödingarna. Och så likgiltiga för den unge missionären och hans familj. De försöker t.o.m. framställa missionären som dum och mer eller mindre galen:

https://www.expressen.se/nyheter/sista-orden-fran-den-dodade-missionaren/

"Så John Chau visste att han nog inte borde återvända till ön Norra Sentinel.
Men det gjorde han.
Det slutade illa."

"John Chaus dagbok ger enligt Washington Post bilden av en ung kristen man som var som besatt av att försöka sprida sin religion till Norra Sentinel."

"Han hade tagit med sig några gåvor också, bland annat lite fisk, en sax och några säkerhetsnålar. Det fungerade inte."

Om man vänder på det: tänk om det hade varit en ensam muslim, som hade anlänt till ett europeiskt land för att sprida islam - och blivit mördad av ett antal beväpnade kristna män? Eller varför inte ett antal asatroende män? Tänk vilket himla liv det skulle ha blivit då!

Själv blir jag glad åt mitt i eländet, att det fortfarande, i vår dekadenta tid, kan finnas unga människor som brinner i anden, och som inte bara tänker på sig själva, utan är beredda att ta stora risker för att försöka uppnå något som - enligt deras egen övertygelse - är gott för andra. Vare sig jag själv delar deras tro eller inte. Det ger lite hopp!

Jag har förresten en kristen vän, ungrare, som i sin ungdom levde med en infödingsstam i flera år, för att lära sig deras språk. Avsikten var att sedan översätta Bibeln till detta språk, eftersom det aldrig gjorts tidigare då inga västerlänningar behärskat det språket. Nu lyckades det inte för honom heller i slutändan - han kom dock undan med livhanken! - men faktum kvarstår att det är fint att sådana människor som han och John Chau finns än idag! De lyfter hela människosläktet!
Citera
2018-11-23, 13:33
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Det har gjorts försök att få kontakt med dem, men nej det har inte lyckats etablera någon kontakt. Att kasta kokosnötter på folk är inte att etablera kontakt.
Inte blivit kontaktade är knappast sak som att sitta ner och prata med någon.
Är du hög?
Citera
2018-11-23, 13:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Tycker det är underbart med folk som lever helt utanför övriga världen. Fan va skönt att inte ha en aning om miljöförstöring, politik och Kent. Tyvärr så finns förmodligen inte dessa folk kvar inom 20-30 år.

Vad gäller "brottet" - i Sverige är det tillåtet att döda en människa som tränger sig in i ens lägenhet som man upplever som hotfull. Självklart upplever dessa människor en vit djävul på samma sätt. Önskar att det fanns på film!
Citera
2018-11-23, 13:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Snyggt jobbat missionären. Ditt unkna kadaver kanske smittar ned dessa " vildar" och utplånar allihop.

Kristen biologisk krigföring.
"If you can't convert them, kill them"-metodik.

Precis som på 1600-talet.. Det går inte fort framåt i den mentala utvecklingen för de som är religiösa.
Citera
2018-11-23, 13:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det som slår mig i rapporteringen om det här fallet, är att alla media är så förstående och förlåtande utöver infödingarna. Och så likgiltiga för den unge missionären och hans familj. De försöker t.o.m. framställa missionären som dum och mer eller mindre galen:

https://www.expressen.se/nyheter/sista-orden-fran-den-dodade-missionaren/

"Så John Chau visste att han nog inte borde återvända till ön Norra Sentinel.
Men det gjorde han.
Det slutade illa."

"John Chaus dagbok ger enligt Washington Post bilden av en ung kristen man som var som besatt av att försöka sprida sin religion till Norra Sentinel."

"Han hade tagit med sig några gåvor också, bland annat lite fisk, en sax och några säkerhetsnålar. Det fungerade inte."

Om man vänder på det: tänk om det hade varit en ensam muslim, som hade anlänt till ett europeiskt land för att sprida islam - och blivit mördad av ett antal beväpnade kristna män? Eller varför inte ett antal asatroende män? Tänk vilket himla liv det skulle ha blivit då!

Själv blir jag glad åt mitt i eländet, att det fortfarande, i vår dekadenta tid, kan finnas unga människor som brinner i anden, och som inte bara tänker på sig själva, utan är beredda att ta stora risker för att försöka uppnå något som - enligt deras egen övertygelse - är gott för andra. Vare sig jag själv delar deras tro eller inte. Det ger lite hopp!

Jag har förresten en kristen vän, ungrare, som i sin ungdom levde med en infödingsstam i flera år, för att lära sig deras språk. Avsikten var att sedan översätta Bibeln till detta språk, eftersom det aldrig gjorts tidigare då inga västerlänningar behärskat det språket. Nu lyckades det inte för honom heller i slutändan - han kom dock undan med livhanken! - men faktum kvarstår att det är fint att sådana människor som han och John Chau finns än idag! De lyfter hela människosläktet!
Jag tycker det är fint att de får försvara sig från galna inkräktare som dessutom söker sig dit i akt och mening att förstöra deras kultur och förändra deras traditioner.
Citera
2018-11-23, 13:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inte blivit kontaktade är knappast sak som att sitta ner och prata med någon.
Är du hög?
Det är ingen som har pratat med dem -- vad är det du inte förstår.
Citera
2018-11-23, 13:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tycker det är underbart med folk som lever helt utanför övriga världen. Fan va skönt att inte ha en aning om miljöförstöring, politik och Kent. Tyvärr så finns förmodligen inte dessa folk kvar inom 20-30 år.

Vad gäller "brottet" - i Sverige är det tillåtet att döda en människa som tränger sig in i ens lägenhet som man upplever som hotfull. Självklart upplever dessa människor en vit djävul på samma sätt. Önskar att det fanns på film!

Vit och vit - rasmässigt var han väl asiat?
Citera
2018-11-23, 13:40
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Det är ingen som har pratat med dem -- vad är det du inte förstår.
Tala klarspråk då, du skrev att ingen har haft kontakt med dom och det är INTE samma sak.
Behöver du undervisning i svenska nu också?
Citera
2018-11-23, 13:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vit och vit - rasmässigt var han väl asiat?

Jämfört med dom är han väl vit som ett jävla papper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in