Citat:
Ursprungligen postat av
gärningsman
Du utgår från att dom har utrotat allt annat liv och lever som vi i övriga världen gör. Tänk om dom till större delen är vegetarianer och äter kött till högtider? Torftiga liv? Jag tvivlar på att 1/3 av öborna behöver äta antidepressiva för att utstå livet som vi i den civiliserade världen gör.
Tänk om dom lever i paradiset? Dom är ju uppenbarligen beredda att skydda platsen med pilbågar mot en helt överlägsen fiende!
Rättelse från mitt hål, skall finnas bla småfåglor och sköldpaddor på ön, deras huvudkost skall dock bestå av kokosnötter och fisk som finns i närheten till ön.
Men jag ska tala om för dig varför jag inte tror att dom lever i ett paradis.
När man var där och gav dom kokosnötter så tog dom efter viss tvekande ivrigt åt sig alltihop.
Hade dom levt i ett överflöd av mat så hade dom väl tagit dom där kokosnötterna, som för vad dom vet kan vara förgiftad och ha ihjäl dom allihopa och slängt tillbaka mot inkräktarna.
Jag såg en dokumentär om isolerade som kom ut frivilligt ifrån Amazonas och enligt dom var deras liv förskräckligt.
Dom åt ofta inte på flera dagar och mådde inte bra psykiskt då dom bland annat ofta inte kunde sova ordentligt då dom kände sig tvungna att vara på vakten och skydda kvinnorna och barnen från alla farliga djur och rädsla för andra stammar.
Jag vet inte om befolkningen på North Sentinel Island anser sig leva i ett paradis (begreppet är ju ganska vagt) eller inte men jag tror inte det.