2018-11-23, 00:32
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det är bättre att köpa dyrt från AFC eller Norge
Haha ja det är väl så

Skall ju sägas att även om vi scoutat bra så här vi haft flyt att 4/6 spanjorer gått in och gjort det bra och 2 av dem helt sjukt bra.

Är väl bara 1 spanjor som "floppat", Iniesta står ju fortfarande på tillväxt.
Kim Skoglund är dock en besvikelse, goda vitsord från Sirius och allround men bara stått för 2 starter och 14 inhopp, 19 min i snitt per match.

Jag tror att vi bantar truppen med att skicka Erik Granat 23 år(provspel med Gefle kommande vecka), Filip Tägström 20 år(hade anbud från Nyköping under säsongen) och Amaro 20 år. Tillsammans har de spelat 17 minuter i allsvenskan...

Alla utgående kontrakt och de ingår med störst sannolikhet inte i några framtidsplaner, hamnar i Divison 1 alternativt ett lokalt Divison 2 lag.

Christian Rubio 21 år är det väl också tveksamt om vi behåller, han vill ha speltid och det blir tufft att få det i Gif, även han sitter på ett utgående kontrakt.
Han hamnar kanske i en Superettan klubb.
Citera
2018-11-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Haha ja det är väl så

Skall ju sägas att även om vi scoutat bra så här vi haft flyt att 4/6 spanjorer gått in och gjort det bra och 2 av dem helt sjukt bra.

Är väl bara 1 spanjor som "floppat", Iniesta står ju fortfarande på tillväxt.
Kim Skoglund är dock en besvikelse, goda vitsord från Sirius och allround men bara stått för 2 starter och 14 inhopp, 19 min i snitt per match.

Jag tror att vi bantar truppen med att skicka Erik Granat 23 år(provspel med Gefle kommande vecka), Filip Tägström 20 år(hade anbud från Nyköping under säsongen) och Amaro 20 år. Tillsammans har de spelat 17 minuter i allsvenskan...

Alla utgående kontrakt och de ingår med störst sannolikhet inte i några framtidsplaner, hamnar i Divison 1 alternativt ett lokalt Divison 2 lag.

Christian Rubio 21 år är det väl också tveksamt om vi behåller, han vill ha speltid och det blir tufft att få det i Gif, även han sitter på ett utgående kontrakt.
Han hamnar kanske i en Superettan klubb.

Att vi skickade hem Reyes är fortfarande ett mysterium för mig. Han utklassar Olsson varje dag + att han kastar så inåt helvete långa inkast som jag tycker man borde ha utnyttjat mer.

Iniesta kommer bli bra med tiden, det är jag övertygad om
Citera
2018-11-23, 06:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Calisir på mitten som städgumma tyckte jag faktiskt fungerade rätt bra till skillnad från många andra. Se på Sirius borta t.ex. där vi med honom där var mycket bättre och när han gick ut tappade allt.
Det vore ett alternativ isf ja, med Bjärsa rakt bakom.

En annars mer galen idé som jag inte sett någon annan nämna är Jonas Olsson? Har minst ett år kvar i sig och är tillräckligt "ful" för att tuffa till er backlinje samtidigt som ni får en ledare där bak. Dock vet jag inte ifall de byggt ett hem på baksidan eller om de har ett hem i Skåne.
Citera
2018-11-23, 07:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
SebO som högerback förstår jag verkligen inte. Ja, han gjorde det bra när han spelade där en match, mot BP... Jag tycker han är alldeles för dålig i duellspelet för att kunna vara högerback.

Det är inte optimalt nej, men det beror mest på om han ska vara ren hb i en fyrbackslinje eller wingback i ett 3-4-3 kan jag tycka. Ren hb är inte passande men wingback kan fungera bättre.
Självfallet bättre med en kvarvarande Emil eller en liknande spelare men att Emil lämnar känns tyvärr rätt givet efter reaktionerna efter matchen i Örebro i sista omgången, det var sannerligen ett farväl.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
En annars mer galen idé som jag inte sett någon annan nämna är Jonas Olsson? Har minst ett år kvar i sig och är tillräckligt "ful" för att tuffa till er backlinje samtidigt som ni får en ledare där bak. Dock vet jag inte ifall de byggt ett hem på baksidan eller om de har ett hem i Skåne.

Beträffande boende vete sjutton men nja, visst kan en ettårs lösning vara intressant ibland men jag ser hellre en Bjärsa som isf lär stanna flera år som ledare därbak.
Bäst hade ju varit om DBW redan iår hade kunnat ta en sådan ledarroll därbak men även om det är en bra gubbe så har det ju visat sig att det inte riktigt håller för hans del.
Citera
2018-11-23, 17:38
Medlem
Readyfreddies avatar
Svenska mästarna AIK testar 21-årig mittback från Carlstad.
Citat:
Thomas Boulesteix har gjort succé i Carlstad United. Nu får försvararen chansen att visa upp sig för svenska mästarna AIK.
http://fotbolltransfers.com/site/news/100922
Citera
2018-11-23, 17:55
Medlem
Förutom Brighton ska även Braga vara intresserade av Borges. Får hoppas på en upptrissning av priset.
Citera
2018-11-23, 19:17
Medlem
anteri17s avatar
Ola Andersson blir ny sportchef i Sirius. Vet inte jag. Tycker han har ett rätt svagt fotbollsöga. Ingen koll på hans ledaregenskaper dock.
Citera
2018-11-23, 19:28
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ola Andersson blir ny sportchef i Sirius. Vet inte jag. Tycker han har ett rätt svagt fotbollsöga. Ingen koll på hans ledaregenskaper dock.
Svagt fotbollsöga? Ola Andersson är en av Sveriges bästa passningsspelare genom tiderna. Dessutom är han ”Rit-Ola” med hela svenska fotbollsfolket tack vare sitt sylvassa fotbollsöga och knivskarpa taktikanalyser i direktsänd TV. Ola Andersson har en av fotbolls-Sveriges största fotbollshjärnor de senaste 20 åren.

Bara att gratulera Sirius till en sådan jättevärvning.
Citera
2018-11-23, 19:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Svagt fotbollsöga? Ola Andersson är en av Sveriges bästa passningsspelare genom tiderna. Dessutom är han ”Rit-Ola” med hela svenska fotbollsfolket tack vare sitt sylvassa fotbollsöga och knivskarpa taktikanalyser i direktsänd TV. Ola Andersson har en av fotbolls-Sveriges största fotbollshjärnor de senaste 20 åren.

Bara att gratulera Sirius till en sådan jättevärvning.

Fotbollsöga och att vara en bra passningsspelare ska inte likställas.

Jag tycker han ofta har en skev uppfattning om spelares roller, deras egenskaper etc.

Och ang jättevärvning: han är ju knappast ny i klubben lol
Citera
2018-11-23, 20:37
Medlem
Själv tvekar jag inte på att Andersson är kompetent nog. Däremot om han kan vara dedikerad till fullo för jobbet, det har varit väldigt mycket komma och gå senare år, men det är möjligt att han hela tiden velat ha en större roll. Känns och låter luddigt att han är sportchef "tills vidare".

Eftersom laget dock är färdigbyggt till 95% så är jag betydligt mer orolig för om Mirza Jelecak är mogen uppgiften att vara tränare i Allsvenskan, vilket också blev klart. Nu kommer det av allt att döma bli någon mer som delar ansvaret med honom, det blir förhoppningsvis någon som sitter på erfarenhet och kompletterar honom bra.
Citera
2018-11-23, 22:38
Medlem
Commissarys avatar
Alla ska bli vinnare genom att värva en gnagare.
Citera
2018-11-24, 10:19
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande sportchefsrollen hos oss vill man gärna ha ett besked snart, vinterfönstret öppnar ju om en dryg månad så det vore ju käckt att ha det klart då.

Personligen tror jag man landar i att Jonas Olsson fortsätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in