2018-11-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det var väl det där konceptet som drog ner Heif i ettan.

Det är möjligt, men det finns ju olika upplägg, det är därför jag tycker att det skall bli intressant att se hur det kommer fungera, men om jag får dra en gissning(läsa mellan raderna), så har vi inte sålt några spelarrättigheter till bolaget, så den potentiella avkastningen på det nya ABets kapital kommer nog ifrån spelarna bolaget eventuellt värvar, och risken ligger också där.
Citera
2018-11-21, 21:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Själv har jag hört rykten att dif är intresserade av Norling, Bartosz (assisterande), Jildefalk (assisterande), Johan Svensson (fys), Thudin (koordinator), Håkan Sjöberg (materialare), Oyarzo (naprapat), Zyto (läkare), Lundmark (assisterande läkare), Jurelius (assisterande sportchef), Wesström (sportchef), Rashidi, P. Karlsson, Jansson, Lundström, Sundgren, Stamatopoulos, Janosevic, Linnér, Nyholm, Milosevic, Lindqvist, Dimitriadis, Ekstrand, Olsson, Adu, S. Larsson, Bilal Hussein, Elyounoussi, Avdic, Silva, Stefanelli och Goitom.

Frågan är om ni har råd?

Finns bara en av dom där sorkarna som skulle vara aktuell, men förhoppningsvis så är han ute i europa nästa säsong.
Citera
2018-11-21, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han har även instagrammat att han fikade nära Kaknäs. Näe, den där rackarn blir bra.. Vårt problem är ju att vi har en jävla hög med yttrar. Vi behöver spets, något jävulskt.
Djurgården lär spela 4-3-3 med innåtgående forwards
Citera
2018-11-21, 23:11
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är möjligt, men det finns ju olika upplägg, det är därför jag tycker att det skall bli intressant att se hur det kommer fungera, men om jag får dra en gissning(läsa mellan raderna), så har vi inte sålt några spelarrättigheter till bolaget, så den potentiella avkastningen på det nya ABets kapital kommer nog ifrån spelarna bolaget eventuellt värvar, och risken ligger också där.

Problemet är att de kommer ta alla vinster från era spelarförsäljningar. Oavsett hur mycket det tjatas om att driftdelen ska gå plus så stämmer en sak för samtliga topplag i allsvenskan, de har gjort sina pengar på i första hand spelarförsäljningar samtidigt som driftdelen dragits med negativa siffror år efter år. Allsvenskan är långt ner i fotbollens näringskedja, för att ta oss .

Man bör, om man har ambitioner, budgetera för spelarförsäljningar och anpassa ekonomin och organisationen för det. Det är så man tar nästa kliv. Men då krävs det såklart att man redan kan leverera stadiga topplaceringar eftersom det är där en majoritet av transferpengarna utomlands finns.

Sen inkluderar det såklart en risk, men det gör det med att ligga och puttra i mitten också, ett dåligt år och massa inkomstbortfall kan komma i form av vikande publik och dylikt.

För er del handlar det såklart om att först ta sig till toppen igen.
Citera
2018-11-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är mycket för att Turkarna ändrar sina utlänningsregler till nästa säsong och därmed behöver börja förbereda sig redan nu.

Den gamle Bjärsa tillbaka som mittbacksgeneral i ett 4-4-2? Javisst, frågan är hur det blir i en trebackslinje och om han når den nivån igen? Har för dålig koll på hur det gått i Turkiet för honom faktiskt.
Dock ett nödvändigt hjärta för klubben isf och alla hemvändar-vurmare får hem sin första lite mer oväntade värvning. Bjärsa var ju tydligen inte direkt väl behandlad när han fick lämna vilket övriga i det gänget fått reda på och vänder han hem kan det ge effekt på övrigas vilja.
Som alltid tror jag bara på Gurra dock, inte till våren men till 2020. Övriga tror jag inte på.

Det krävs en riktigt stabil målvakt in med. Och forwards, inte bara en riktigt etta utan även för numerären där vi egentligen bara har Söder och Nygren som rena forwards nu.
Har du kvar Poya på bänken då?
Citera
2018-11-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Problemet är att de kommer ta alla vinster från era spelarförsäljningar. .

För er del handlar det såklart om att först ta sig till toppen igen.

Det beror sig ju på upplägget, äger dom t ex inga rättigheter till spelarna i vår a-trupp, så får dom ju inte en del av transfersumman om exempelvis våra akademispelare utvecklas och blir bra, med ett sådant upplägg skulle dom kunna få avkastning på spelarköp dom finansierat genom det nya ABet, spelare vi i vilket fall som helst inte hade haft råd med just nu med tanke på vår ekonomiska situation.

Det viktigaste för oss är att få kontroll på ekonomin, sedan kan vi sikta högre.
Citera
2018-11-22, 13:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
20-30 milj för Borges. Hoppas på > 25
Citera
2018-11-22, 15:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Flytta upp Calisir som har en fin fot och blick till defensiv mitt. och låt Bjärsmyr bli den stabila punkt som Starfelt kan förlita sig på.

Jag tror inte att det blir några problem för honom att anpassa sig till systemet. "Återvändarna" brukar ha ganska lätt att anpassa sig. Det stora problemet som jag ser det är ifall han är villig att gå ner i lön.

Jadu, målvaktsfrågan är svår. Hade inte Djurgården behövt en målvakt så hade jag nog sagt att Mitov Nilsson hade varit perfekt men nu tror jag att han hamnar hos Djurgården. Annars Petric i BP, beroende på hur det går för dem i kvalet.

Calisir på mitten som städgumma tyckte jag faktiskt fungerade rätt bra till skillnad från många andra. Se på Sirius borta t.ex. där vi med honom där var mycket bättre och när han gick ut tappade allt.
Det vore ett alternativ isf ja, med Bjärsa rakt bakom.

Mitov Nilsson har jag varit inne på med ja, men som du säger lär det finnas mer kapitalstarka individer för honom. På ett sätt var det synd att Falkenberg gick upp, vi var ju sugna på deras keeper i somras men litade på Dahlin/Amos då.

Målvaktspost är svår, "lovande" har vi i Amos, men det bästa vore ju egentligen en riktigt stabil etta in, Dahlin på bänken nästa år medan Amos lånas ut till t.ex. superettan och får speltid bland seniorer. Som tredjeval kan vi köra med Hjerten likt iår isf.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Om Bjärsmyr är ok med ett kontrakt som funkar för vår kostnadskostym så hade det varit ok. Det viktigaste enligt mig är att få tag på en bra sportchef, för Jonas lär väl inte bli permanent.

Målvakt, eventuellt en högerback, en anfallare, och så kanske en städgubbe/defensiv mittfältare(synd att inte Gurra kommer hem).

I övrigt skall det bli intressant att se hur IFK GBG Transferintressenter AB kommer fungera.

Jonas Olsson har ju dock öppnat för att stanna som sportchef nu, troligen främst för att den rollen mycket väl kan förändras hos oss nu.

Målvakt ska in ja, högerback blir väl SebO när nu Emil verkar lämna. Bakom honom får väl nån junis backa upp Öhman har väl spelat där innan.
Städgubbe löses vi genom att sätta upp Calisir (om nu Bjärs kommer hem igen).
Anfallare är ett måste dock ja, vi kan inte sitta med endast två gubbar där, dessutom med en 17åring och en skadedrabbad.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Precis som Tlagnoj skriver så känns det väldigt mycket som Helsingborg gjorde när man fick ekonomiska svårigheter.

Minns tiden när vi höll på med Pildammarna Invest med möget kring det. Även om det gjorde att vi kunde värva in bra spelare så lämnade det en bitter eftersmak.

Alltid riskfyllt ja, jag ogillar det även jag. Visst att det kan vara enda sättet att få in gubbar, men har man inte pengarna kan man inte köpa. Så enkelt bör det vara.

Det gav kritik från Prio-Nisse med och det mest troliga är ju att han lämnar sponsoruppdraget och Serneke går in där istället som än tyngre sponsor, då är det bra att han redan är stor ägare i det transferbolaget (om vi nu prompt ska ha det d.v.s.).

Jag ser ju hellre att vi gett fan i ett sådant bolag dock...

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Har du kvar Poya på bänken då?

Med ett 4-4-2 tänker du?
Tveksamt om han vill köra det som standard men att han står som vår tränare när 2019 startar är det inte någon som är det minsta tveksam till. Sedan att gnällmaffian vill ha bort precis alla är en annan femma...
Citera
2018-11-22, 16:36
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Målvakt ska in ja, högerback blir väl SebO när nu Emil verkar lämna. Bakom honom får väl nån junis backa upp Öhman har väl spelat där innan.
SebO som högerback förstår jag verkligen inte. Ja, han gjorde det bra när han spelade där en match, mot BP... Jag tycker han är alldeles för dålig i duellspelet för att kunna vara högerback.
Citera
2018-11-22, 22:21
Medlem
Citat:
Med ett 4-4-2 tänker du?
Tveksamt om han vill köra det som standard men att han står som vår tränare när 2019 startar är det inte någon som är det minsta tveksam till. Sedan att gnällmaffian vill ha bort precis alla är en annan femma...
Om Poya inte kan använda det mtrl han har på rätt sätt. Varför ska han då vara kvar?
Iom ekonomin i IFK så lär truppen se ganska likt ut den han redan haft en säsong.
Citera
2018-11-22, 23:08
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Om Poya inte kan använda det mtrl han har på rätt sätt. Varför ska han då vara kvar?
Iom ekonomin i IFK så lär truppen se ganska likt ut den han redan haft en säsong.
Batanero Bosman, Juanjo 100 tkr.
Scouta bättre så kan Poya ha ett spelarmaterial som passar honom, det behöver inte vara dyrt.
Citera
2018-11-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Batanero Bosman, Juanjo 100 tkr.
Scouta bättre så kan Poya ha ett spelarmaterial som passar honom, det behöver inte vara dyrt.
Det är bättre att köpa dyrt från AFC eller Norge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in