Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Flytta upp Calisir som har en fin fot och blick till defensiv mitt. och låt Bjärsmyr bli den stabila punkt som Starfelt kan förlita sig på.
Jag tror inte att det blir några problem för honom att anpassa sig till systemet. "Återvändarna" brukar ha ganska lätt att anpassa sig. Det stora problemet som jag ser det är ifall han är villig att gå ner i lön.
Jadu, målvaktsfrågan är svår. Hade inte Djurgården behövt en målvakt så hade jag nog sagt att Mitov Nilsson hade varit perfekt men nu tror jag att han hamnar hos Djurgården. Annars Petric i BP, beroende på hur det går för dem i kvalet.
Calisir på mitten som städgumma tyckte jag faktiskt fungerade rätt bra till skillnad från många andra. Se på Sirius borta t.ex. där vi med honom där var mycket bättre och när han gick ut tappade allt.
Det vore ett alternativ isf ja, med Bjärsa rakt bakom.
Mitov Nilsson har jag varit inne på med ja, men som du säger lär det finnas mer kapitalstarka individer för honom. På ett sätt var det synd att Falkenberg gick upp, vi var ju sugna på deras keeper i somras men litade på Dahlin/Amos då.
Målvaktspost är svår, "lovande" har vi i Amos, men det bästa vore ju egentligen en riktigt stabil etta in, Dahlin på bänken nästa år medan Amos lånas ut till t.ex. superettan och får speltid bland seniorer. Som tredjeval kan vi köra med Hjerten likt iår isf.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Om Bjärsmyr är ok med ett kontrakt som funkar för vår kostnadskostym så hade det varit ok. Det viktigaste enligt mig är att få tag på en bra sportchef, för Jonas lär väl inte bli permanent.
Målvakt, eventuellt en högerback, en anfallare, och så kanske en städgubbe/defensiv mittfältare(synd att inte Gurra kommer hem).
I övrigt skall det bli intressant att se hur IFK GBG Transferintressenter AB kommer fungera.
Jonas Olsson har ju dock öppnat för att stanna som sportchef nu, troligen främst för att den rollen mycket väl kan förändras hos oss nu.
Målvakt ska in ja, högerback blir väl SebO när nu Emil verkar lämna. Bakom honom får väl nån junis backa upp Öhman har väl spelat där innan.
Städgubbe löses vi genom att sätta upp Calisir (om nu Bjärs kommer hem igen).
Anfallare är ett måste dock ja, vi kan inte sitta med endast två gubbar där, dessutom med en 17åring och en skadedrabbad.
Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Precis som Tlagnoj skriver så känns det väldigt mycket som Helsingborg gjorde när man fick ekonomiska svårigheter.
Minns tiden när vi höll på med Pildammarna Invest med möget kring det. Även om det gjorde att vi kunde värva in bra spelare så lämnade det en bitter eftersmak.
Alltid riskfyllt ja, jag ogillar det även jag. Visst att det kan vara enda sättet att få in gubbar, men har man inte pengarna kan man inte köpa. Så enkelt bör det vara.
Det gav kritik från Prio-Nisse med och det mest troliga är ju att han lämnar sponsoruppdraget och Serneke går in där istället som än tyngre sponsor, då är det bra att han redan är stor ägare i det transferbolaget (om vi nu prompt ska ha det d.v.s.).
Jag ser ju hellre att vi gett fan i ett sådant bolag dock...
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Har du kvar Poya på bänken då?
Med ett 4-4-2 tänker du?
Tveksamt om han vill köra det som standard men att han står som vår tränare när 2019 startar är det inte någon som är det minsta tveksam till. Sedan att gnällmaffian vill ha bort precis alla är en annan femma...