Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Jag lovar att INTE tjata om detta igen, och jag lovar att inte dra upp min teori en enda gång till.
LOVAR.
Så, för sista gången.....Mitt Tips är: Släpp blicken från Oskar.
I grund och botten, längst ner i denna familjetragedi, så tror jag att det var Hanna som drev fram till detta gemensamma beslut.
Nu skall jag INTE nämna det en gång till.
Jag tror också att det var Hanna som var den drivande men det friar inte Oskar, bägge är skyldiga, han borde larmat och stoppat denna vansinniga idé.
Det som talar för mina spekulationer är att Oskars chef direkt anade oro när Oskar inte dök upp och ganska snart kontaktade polisen för att efterlysa en
hel familj.
Det som känns konstigt i detta resonemang är varför agerade han inte innan.
Även att närmast hylla Oskar direkt efteråt och dessutom dedikera ett seminarium efter honom får det att se ut som O är helt oskyldig.
Sedan presenteras ett PM i tråden som inte på något sätt egentligen är elakt mot föräldrarna utan en beskrivning av vad som lett fram till denna tragedi.
Sedan dyker en Fogelram upp och säger att det är lögn alltihop och uppmanar en skribent att ringa O:s chef omgående. Får inte ihop detta alls.
Bara för att Hanna har varit den osynliga så betyder det inte alls att hon är strikt hållen av O och det är han som bestämmer minsann.
Hur många av oss har inte vänner eller bekanta där den ena i ett förhållande är den som syns och hörs mest medans den andra parten är lite mer tillbakadragen. Lär man känna dessa lite närmre så är det inte alls ovanligt att det är den tysta och tillbakadragna som håller i taktpinnen i hemmet
Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Du menar att du sätter diagnos på barnen genom hörsägen? Ja, det låter ju som precis så det kan ha gått till. Pappan säger om flickorna att de är trötta, flickorna tiger och nickar instämmande... Har barnen någon enda gång kunnat prata med skolsköterska eller psykolog själva? Det var väl där skon klämde? I januari skulle barnen få tid hos psykologen, visst har denna uppgift funnits tidigt i tråden?
Snaran slöts runt O, han insåg det. Jag skulle kunna tycka synd om typen om han besinnat sig och låtit barnen leva. Undrar vad han mejlat runt till kollegorna också, han verkar ha tidsinställt ett antal mejl? Så duktig han var...
Dessa barn hade kunnat räddas till livet av hundratals i tråden, kanske tusentals läsare. INGEN hade valt samma lösning som galningen O. Varför hyllas han av kollegorna? Det där får jag inte ihop! Hur kan man kalla honom för ängel? Det är något som är skumt där. Någon relation som inte är sund, kan det ha nått in i äktenskapet? Hanna tröttnar, vill skiljas? Hotar att avslöja alla föreställningar O haft om hemmasittande m.m.?
O:s vidriga lilla skrift med barnen som är "nyfikna på lärandet". Är det så att O intygat för skolan att barnen är nyfikna och vill lära sig "ett och annat" som han uttryckte det i skriften? Jo, det lärde sig allt hur det kan gå om en galen "barmhärtighetsmördare" får bestämma... Hur var stämningen i familjen de sista dagarna? Var barnen övertalade och övertygade? Eller överrumplades de? Skedde allt "snyggt" eller gick det våldsamt till? Nu bor en annan familj i byggnaden... hur är de funtade. Förstår faktiskt inte hur man kan traska runt där. Huset borde ha jämnats med marken. (Inte särskilt miljövänligt.)
Måste ge dig lite cred för att du har varit konsekvent i hela tråden, allt är den hemske pedofilen, tyrannen å alla andra epitet du klistrat på Oskar.
Flera har försökt att tänka i dina banor men skulle du kunna tänka dig att faktiskt godta polisens pressmeddelande samt testamentet och utifrån den synvinkeln komma in i de diskussioner vi har nu.
Är övertygad om att du då skulle kunna hjälpa oss att föra tråden framåt