2018-11-22, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Nja.. inte riktigt. Om du fullföljer ditt resonemang - borde flickorna vara i livet. Dom var aldrig dödsdömda av skolan, omgivningen, kommun eller tillvaron i stort. En förälder fick dock för sig att barnen skulle mördas...

Barnen var aldrig sjuka på det sättet att de var dödsdömda...

Ok bra. Du har gått från kärnfriska till inte dödsdömda av sina sjukdomar. Därom är vi helt överens.

Att flickorna inte dog av skola, omgivning, kommun, sjukdomar eller tillvaron i stort är uppenbart för alla som tagit del av avskedsbrevet och det bevittnade testamentet.
Citera
2018-11-22, 22:53
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Sysav som sköter soptömning i Bjärred har en hemsida där man lätt får fram att tömningar för Björkvägen i Bjärred sker på fredagar för restavfall/mat/tidningar/glas.
Tömning skedde sannolikt fredagen 5/1 (för 2019 sker tömningen fredag 4/1) samma dag som Agnes och OH senaste anges ha sett i livet enligt dödsbevisen.
Familjen hittades på tisdag 9/1.
I teorin borde kanske någon som vill att allt ska se ”vanligt” ut också dragit tillbaka den där tunnan efter tömningen, om de var vid liv följande dagar?
Det är ingen dålig teori.
De var alla döda redan den 6/1.
Edit: mitt fetade.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-11-22 kl. 22:57.
Citera
2018-11-22, 23:10
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var iofs en höginkomstfamilj, men om man ser på tillgångarna i bouppteckningen så var dom knappast särskilt förmögna och definitivt inte ekonomiskt oberoende. Ekonomin har inte heller någon större påverkan på möjligheten att hitta alternativa behandlingar eftersom det sällan är en kostnadsfråga. Den bästa vården finns redan tillgänglig i den befintliga vården.

Min känsla är att den som tror att en eller båda föräldrarna var helt friska och därför söker andra motiv än sjukdomar och psykiska besvär får leta förgäves.
Alternativ medicin är långtifrån gratis och makarna har inte varit främmande för alternativa metoder; se Gottfriesmottagningen och resorna till Tyskland.

Med två höga inkomster och rel. låg boendekostnad har det funnits utrymme för ett månatligt sparande. Bostaden var också på sina ställen möjligen i behov av renovering.
Vad som förvånar något är den sparsamma investeringen i aktier och fonder.
Det sammantagna intrycket är att pengar och materiella ting trots allt inte stod i centrum. Och det i sig kan väl sägas vara ett sympatiskt drag.

Båda två var med all säkerhet mer eller mindre nedtyngda av sin situation, liksom övriga föräldrar med liknande erfarenhet. HB är den som ändå verkar ha levt på som vanligt.
Citera
2018-11-22, 23:16
Bannlyst
[quote=afKnollentott|65912155]
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej.
Jag tar mig friheten att svara på ditt inlägg.
Jag vill INTE starta en hätsk diskussion, utan bara säga hur JAG ser på det.
Tar mig friheten att stycka upp ditt inlägg-mitt svar syns tydligare då.
Hoppas det är ok.

Se där ja. Punkt 4, är allt ett alternativ - jag rangordnar det inte. Bra input.

En sak som slår mig helt plötsligt.....
Ponera att det är som du/ni säger.
Detta är ett verk av Oskar, him self.

Det är jäklar inget dåligt jobb som han har gjort, det måste jag erkänna.
Börja lura sin egen dotter för 2-3 år sen att hon är sjuk. Springa hos olika läkare och möten
på skolan stup i kvarten, helt i onödan då ungen är frisk.
Resa utomlands till en klinik med en frisk unge massor med gånger helt i onödan.
Behöva gå ner i arbetstid för att vårda sin sjuka unge, som egentligen är frisk.
Inte nog med det... han lyckas även lura Hanna att barnen är sjuka, för hon har ju
tydligen köpt detta rakt av.
Han nöjer sig inte där, för han gör om allt en gång till med den andra ungen, som egentligen är helt kärn-frisk.
Skola, sjukvård, alla resor utomlands, lura korkade Hanna en gång till.
Då när båda ungarna är lurade att vara dö-sjuka, fast dom är helt friska och pigga, och frugan tror att alla är sjuka, så kan man ju tro att Oskar är nöjd och har lyckats med det han vill.
Han har ju fan kört på i 2-3 år, så jag erkänner att han är en uthållig liten rackare.
Nejdå, då skall den lilla rackaren planera ett familicid med allt vad det innebär.....
Fixa tabletter, skriva brev, skriva testamente, förfalska signaturer, lura upp The Hanssons på läktaren, bestämma en lämplig dag, lyckas döda dotter 1, dotter 2, och Hanna utan att nån märkte nåt.
Och sen ha ballar av stål för att ta sitt eget liv.
i 2-3 år höll den tomten på med detta, och då undrar jag såklart..... Varför då??
Varför sköt han inte bara alla för 2,5 år sen... då hade han ju sluppit allt det här.
Varför gick han igenom allt det där, under flera år, till absolut ingen nytta alls.
Helt meningslöst och ingen vinning. Han har ju inte åstadkommit ett jä##a skit med det här.
Det får jag inte riktigt ihop när jag funderar på detta fallet, med andra ögon.
Citera
2018-11-22, 23:28
Medlem
afKnollentotts avatar
[quote=Avd.9|65912512]
Citat:

En sak som slår mig helt plötsligt.....
Ponera att det är som du/ni säger.
Detta är ett verk av Oskar, him self.

Det är jäklar inget dåligt jobb som han har gjort, det måste jag erkänna.
Börja lura sin egen dotter för 2-3 år sen att hon är sjuk. Springa hos olika läkare och möten
på skolan stup i kvarten, helt i onödan då ungen är frisk.
Resa utomlands till en klinik med en frisk unge massor med gånger helt i onödan.
Behöva gå ner i arbetstid för att vårda sin sjuka unge, som egentligen är frisk.
Inte nog med det... han lyckas även lura Hanna att barnen är sjuka, för hon har ju
tydligen köpt detta rakt av.
Han nöjer sig inte där, för han gör om allt en gång till med den andra ungen, som egentligen är helt kärn-frisk.
Skola, sjukvård, alla resor utomlands, lura korkade Hanna en gång till.
Då när båda ungarna är lurade att vara dö-sjuka, fast dom är helt friska och pigga, och frugan tror att alla är sjuka, så kan man ju tro att Oskar är nöjd och har lyckats med det han vill.
Han har ju fan kört på i 2-3 år, så jag erkänner att han är en uthållig liten rackare.
Nejdå, då skall den lilla rackaren planera ett familicid med allt vad det innebär.....
Fixa tabletter, skriva brev, skriva testamente, förfalska signaturer, lura upp The Hanssons på läktaren, bestämma en lämplig dag, lyckas döda dotter 1, dotter 2, och Hanna utan att nån märkte nåt.
Och sen ha ballar av stål för att ta sitt eget liv.
i 2-3 år höll den tomten på med detta, och då undrar jag såklart..... Varför då??
Varför sköt han inte bara alla för 2,5 år sen... då hade han ju sluppit allt det här.
Varför gick han igenom allt det där, under flera år, till absolut ingen nytta alls.
Helt meningslöst och ingen vinning. Han har ju inte åstadkommit ett jä##a skit med det här.
Det får jag inte riktigt ihop när jag funderar på detta fallet, med andra ögon.

Ptja... Inte påstår jag att barnen var helt "friska" när dom mördades inte. Mördade blev dom.

Jag tror det är möjligt att OH mördade familjen pga skam / skuld.
Det har hänt förr - det kommer att hända igen.

Klart är väl att barnen inte mådde bra. Föräldrarna däremot - levde i all högönsklig välmåga - det är omvittnat o känt.

Jag är vuxen och har därmed dålig eller obefintlig fantasi har jag fått mig till dels - fyll gärna på - med egen....
Citera
2018-11-22, 23:35
Bannlyst
[quote=afKnollentott|65912634]
Citat:

Ptja... Inte påstår jag att barnen var helt "friska" när dom mördades inte. Mördade blev dom.

Jag tror det är möjligt att OH mördade familjen pga skam / skuld.
Det har hänt förr - det kommer att hända igen.

Klart är väl att barnen inte mådde bra. Föräldrarna däremot - levde i all högönsklig välmåga - det är omvittnat o känt.

Jag är vuxen och har därmed dålig eller obefintlig fantasi har jag fått mig till dels - fyll gärna på - med egen....

Vad kan det vara som han känner en sån fruktansvärd skam och skuld för, så att han klarar av att fixa allt detta som jag nämnde.
2-3 år höll han ju tydligen på.
Jag menar, han kunde ju ha skitit i allt och istället levt lycklig med Hanna och barnen.
Undra vad det var för skam/skuld han kände.

PS. själv vuxen, och inte heller den mest fantasifulla i denna byn.... he he
Citera
2018-11-22, 23:48
Medlem
afKnollentotts avatar
[quote=Avd.9|65912703]
Citat:

Vad kan det vara som han känner en sån fruktansvärd skam och skuld för, så att han klarar av att fixa allt detta som jag nämnde.
Jag menar, han kunde ju ha skitit i allt och istället levt lycklig med Hanna och barnen.

En eller flera i familjen var inte lyckliga nog att leva vidare. Alla fyra är döda. De dog runt årsskiftet -17/-18.
Uppenbarligen sket inte OH i allt....
Något gjorde att han, hans hustru och hans två flickebarn inte längre är i livet.
Jag tror inte det var döttrarnas eventuella sjukdomar, svårigheter i skolan eller annat som lastas barnen, som resulterade i en familicide.
Citera
2018-11-22, 23:50
Medlem
MeggieClearys avatar
[quote=Avd.9|65912703]
Citat:

Skulden/skammen han, och familjen, inte kunde leva med var väl att han sålde bilen och anmälde den sen som stulen....
Citera
2018-11-22, 23:55
Bannlyst
[quote=afKnollentott|65912827]
Citat:

En eller flera i familjen var inte lyckliga nog att leva vidare. Alla fyra är döda. De dog runt årsskiftet -17/-18.
Uppenbarligen sket inte OH i allt....
Något gjorde att han, hans hustru och hans två flickebarn inte längre är i livet.
Jag tror inte det var döttrarnas eventuella sjukdomar, svårigheter i skolan eller annat som lastas barnen, som resulterade i en familicide.

Jag lovar att INTE tjata om detta igen, och jag lovar att inte dra upp min teori en enda gång till.
LOVAR.
Så, för sista gången.....Mitt Tips är: Släpp blicken från Oskar.
I grund och botten, längst ner i denna familjetragedi, så tror jag att det var Hanna som drev fram till detta gemensamma beslut.
Nu skall jag INTE nämna det en gång till.
Citera
2018-11-22, 23:55
Medlem
afKnollentotts avatar
[quote=MeggieCleary|65912838]
Citat:

Skulden/skammen han, och familjen, inte kunde leva med var väl att han sålde bilen och anmälde den sen som stulen....

Javisst. Tråkigt nog är inte postaren och ursprunget till påståendet med oss längre. Jag tror dock hen lever.
Citera
2018-11-22, 23:57
Bannlyst
[quote=afKnollentott|65912875]
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Javisst. Tråkigt nog är inte postaren och ursprunget till påståendet med oss längre. Jag tror dock hen lever.

Ja, vi får väl hoppas att han/hon lever, och Rockar på för fullt.
Citera
2018-11-23, 00:03
Medlem
afKnollentotts avatar
[quote=Avd.9|65912870]
Citat:

Jag lovar att INTE tjata om detta igen, och jag lovar att inte dra upp min teori en enda gång till.
LOVAR.
Så, för sista gången.....Mitt Tips är: Släpp blicken från Oskar.
I grund och botten, längst ner i denna familjetragedi, så tror jag att det var Hanna som drev fram till detta gemensamma beslut.
Nu skall jag INTE nämna det en gång till.

Det finns exempel som liknar det du påstår. Inte särskilt många omskrivna - men, ändock. Münchhausen by proxy...
Känns väll lite som rundgång att behöva ta upp det igen. Precis som alla andra infallsvinklar - inklusive mina egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in