2018-11-22, 21:06
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disconnected97
Jag är vittne, jag pratar gärna.

Då är jag intresserad av följande frågor:

Såg Du om BO själv var beväpnad i samband med mordet?

Vet Du var BO blev träffad?

Vet Du hur många skott som avlossades?

Vet Du om GM - BO pratade med varandra före mordet?

Vet Du om GM var ensam eller om det fanns fler på platsen?

På filmen syns tydligt en person som pratar i mobiltelefon samtidigt som han tittar ner på BO. Just före polisen ankommer så ser man att han springer snabbt därifrån.
Vet Du vem denna personen är?
Citera
2018-11-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Då är jag intresserad av följande frågor:

Såg Du om BO själv var beväpnad i samband med mordet?

Vet Du var BO blev träffad?

Vet Du hur många skott som avlossades?

Vet Du om GM - BO pratade med varandra före mordet?

Vet Du om GM var ensam eller om det fanns fler på platsen?

På filmen syns tydligt en person som pratar i mobiltelefon samtidigt som han tittar ner på BO. Just före polisen ankommer så ser man att han springer snabbt därifrån.
Vet Du vem denna personen är?

Han som springer iväg sprang efter handdukar har jag för mig.
Citera
2018-11-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Intressant. Vad kan det vara för spår tro? Flyktfordon kanske.

Säkert att GM sprungit ifrån brottsplatsen till skogen/parken och hunden nosat sig till platsen, men som sagt lär vara mycket folk i rörelse just där....så inte så troligt att hunden kan nosa sig dit på just GM.....

GM kunde lika bra kommit tillbaka och varit med i folkhavet som va innan blåljus kom till platsen.

Alt. Att någon några gick ditt senare ifrån brottsplatsen för att bara vara....

Har GM lämnat något där, då är det ju bara återigen idiotiskt och amatörmässigt ännu en gång.

Annars så vet dom vem GM är och har hämtat något, som hunden får spåra efter!

Som sagt ska man göra något, då gör man det ordentligt och har med allt i beräkningarna.
Men som sagt det är inga ryskaproffs vi har att göra med.
Senast redigerad av superduck 2018-11-22 kl. 21:18.
Citera
2018-11-22, 21:38
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Han som springer iväg sprang efter handdukar har jag för mig.

Nej det är inte han som springer efter handdukar.
Om Du tittar på filmen så springer han neråt i bild över gatan.
Handduksgrabben kommer från andra sidan!
Citera
2018-11-22, 21:42
Medlem
Citat:
Nej det är inte han som springer efter handdukar.
Om Du tittar på filmen så springer han neråt i bild över gatan.
Handduksgrabben kommer från andra sidan!

https://youtu.be/aWo0NKxi0rY

Denna som springer?
Citera
2018-11-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck

Denna som springer?
Om jag tolkar filmen rätt nu så ser det ut som att han är skjuten på insidan av höger lår då ena killen pressar där samt på flera ställen i bålen.
Citera
2018-11-22, 22:02
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Denna som springer?

Det är den personen jag menar.
Såg att han också verkar slängt över en handduk eller liknande!
Citera
2018-11-22, 22:27
Medlem
Var ett bråk idag på "en skola på Gillbergavägen". Ingen gripen för själva bråket men en 25-åring som inte hörde hemma på skolan togs av polis och visade sig vara påverkad. Vet inte vilken skola det rör sig om, men kan det vara samma gäng i farten som i Nyfors som nu råkade i luven med sina mentala jämlikar på Tallåsplans förskola? Det har ju varit stökigt på det dagiset förr.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/l...-i-eskilstuna/
Citera
2018-11-22, 22:46
Medlem
Facepresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Intressant. Vad kan det vara för spår tro? Flyktfordon kanske.

Citat från lokalblaskan
”– Vi spårade med hund och det ledde oss till en plats nära Björktorpsskolan som vi betraktar som intressant, säger en polisman tidningen talat med.”

Sen fortsätter det lite längre ner i texten
”Avspärrningen i Västermarksparken tycktes gjord kring en grön kommunal papperskorg. Polisen vill inte kommentera detta, eller säga något om eventuella fynd.”

Tydligen så spärrades parken av redan vid 21 tiden på mordkvällen.

Mycket hundägare i området, någon kanske sett något suspekt?
Ligger det inte en plattform för ett gammalt vattentorn på höjden?
Citera
2018-11-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facepress
Citat från lokalblaskan
”– Vi spårade med hund och det ledde oss till en plats nära Björktorpsskolan som vi betraktar som intressant, säger en polisman tidningen talat med.”

Sen fortsätter det lite längre ner i texten
”Avspärrningen i Västermarksparken tycktes gjord kring en grön kommunal papperskorg. Polisen vill inte kommentera detta, eller säga något om eventuella fynd.”

Tydligen så spärrades parken av redan vid 21 tiden på mordkvällen.

Mycket hundägare i området, någon kanske sett något suspekt?
Ligger det inte en plattform för ett gammalt vattentorn på höjden?

Bor man i Eskilstuna så har man lärt sig sen länge att kolla åt ett annat håll. Området brukar va dött på kvällarna då det stryker runt en massa skumma typer från lagersberg/Fröslunda. Däremot så är Björktorpskolan ett populärt hangaround för afrikaner som är vuxna och i övre tonåren och de brukar härja och spela fotboll.
Citera
2018-11-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Bor man i Eskilstuna så har man lärt sig sen länge att kolla åt ett annat håll. Området brukar va dött på kvällarna då det stryker runt en massa skumma typer från lagersberg/Fröslunda. Däremot så är Björktorpskolan ett populärt hangaround för afrikaner som är vuxna och i övre tonåren och de brukar härja och spela fotboll.
Det verkar som det fortfarande brukar vara dött på kvällarna.
Citera
2018-11-23, 00:23
Medlem
Citat:
Egentligen är detta inget märkvärdigt, den ända skillnaden är att nu är det 2018 och då är det inte knytnävar och en o annan kniv som används, utan nu används pistoler istället och konsekvenserna blir där efter,mycket större än 90talet!

Så detta behöver inte betyda ett skit, mer än att det är lokalt och stadsdelsrevir, precis som det alltid har funkat. Bara med åren så spårar det mer o mer!
Knappast att det är någon stor organiserat brottslighet bakom sådant här trams!
Lokala gangsters, thats it.

Den ända skjutningen som man ska ha bry över, om man ska ha bry.
Det är den i Skiftinge, där har vi möjligtvis något större! (men samtidigt inte eftersom GM’s där inte heller förstår kontentan av det hela och gör det korrekt)
Slumpen, otur, fatta inte vad dom gav sig på....

Informationsflödet på 90talet kontra nu, fanns inte i samma bemärkelse som nu...allmänheten bläddra i kurren o folket inget annat...

Frågor på det? Rätta mig om jag har fel!

Bra sammanfattat håller med dig om i stort sett allt med undantag att det idag är
extremt mycket mer revir/områdes uppdelat än tidigare.
Förut va det mer en fri marknad och det va inte samma tuppfäktning om vem som
fick sälja vart och vad. Lite mer avslappnat helt enkelt och ändå gjorde de som ville profit.
Men nu är det lite mer Montana över det och mycket ska ha allt och ingen annan nåt.
Och ingen verkar längre besitta färdigheter med nävarna och inte klarar sig utan sin kära tabbe....

Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Båda BO Taha Alfarhani 22 och hans bror Khalid Alfarhani 24 åringen finns med på Lexbase.

Khalid storebror till BO är enligt Petterssons blogg dömd till 4, 5 års fängelse. För att ha skjutit en person i benen och hotat 2 andra.

Det är säkert personen som blev skjuten som hämnades på Khalid via att döda hans bror Taha.

Enligt flashback hade BO Taha även moped krockat med en tjej i somras. Tjejen blev hjärndöd och hennes pappa enligt flashback är ingen att leka med.

Så frågan är vem ligger bakom mordet tjejens pappa eller killen Khalid skött i benen?

Eller väktaren kanske Khalid misshandlade 2016? HAHA!

Hur som helst är det hemskt för deras mamma som var inskriven med dem. Ena sonen sitter inne och den andra är mördad. Hemskt för henne men själva sönerna har själva valt detta liv. Är man med i leken får man leken tåla.

Killen som blev skjuten i benet har jag svårt att se som trolig gm då han nog helt
enkelt inte har det i sig och som jag förstår det lever i en helt annan värld.
Skötsam och inte kriminell såvitt jag vet...
Möjligheten finns ju alltid att det kan ha betalats nån men nää det plingar inte.
Jag gissar på det är fortsättning på konflikten med Fröslunda

Citat:
Det är den personen jag menar.
Såg att han också verkar slängt över en handduk eller liknande!

Han du pratar om är väl vän till bo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in