Citat:
Ursprungligen postat av
superduck
Egentligen är detta inget märkvärdigt, den ända skillnaden är att nu är det 2018 och då är det inte knytnävar och en o annan kniv som används, utan nu används pistoler istället och konsekvenserna blir där efter,mycket större än 90talet!
Så detta behöver inte betyda ett skit, mer än att det är lokalt och stadsdelsrevir, precis som det alltid har funkat. Bara med åren så spårar det mer o mer!
Knappast att det är någon stor organiserat brottslighet bakom sådant här trams!
Lokala gangsters, thats it.
Den ända skjutningen som man ska ha bry över, om man ska ha bry.
Det är den i Skiftinge, där har vi möjligtvis något större! (men samtidigt inte eftersom GM’s där inte heller förstår kontentan av det hela och gör det korrekt)
Slumpen, otur, fatta inte vad dom gav sig på....
Informationsflödet på 90talet kontra nu, fanns inte i samma bemärkelse som nu...allmänheten bläddra i kurren o folket inget annat...
Frågor på det? Rätta mig om jag har fel!
Bra sammanfattat håller med dig om i stort sett allt med undantag att det idag är
extremt mycket mer revir/områdes uppdelat än tidigare.
Förut va det mer en fri marknad och det va inte samma tuppfäktning om vem som
fick sälja vart och vad. Lite mer avslappnat helt enkelt och ändå gjorde de som ville profit.
Men nu är det lite mer Montana över det och mycket ska ha allt och ingen annan nåt.
Och ingen verkar längre besitta färdigheter med nävarna och inte klarar sig utan sin kära tabbe....
Citat:
Ursprungligen postat av
ping123
Båda BO Taha Alfarhani 22 och hans bror Khalid Alfarhani 24 åringen finns med på Lexbase.
Khalid storebror till BO är enligt Petterssons blogg dömd till 4, 5 års fängelse. För att ha skjutit en person i benen och hotat 2 andra.
Det är säkert personen som blev skjuten som hämnades på Khalid via att döda hans bror Taha.
Enligt flashback hade BO Taha även moped krockat med en tjej i somras. Tjejen blev hjärndöd och hennes pappa enligt flashback är ingen att leka med.
Så frågan är vem ligger bakom mordet tjejens pappa eller killen Khalid skött i benen?
Eller väktaren kanske Khalid misshandlade 2016? HAHA!
Hur som helst är det hemskt för deras mamma som var inskriven med dem. Ena sonen sitter inne och den andra är mördad. Hemskt för henne men själva sönerna har själva valt detta liv. Är man med i leken får man leken tåla.
Killen som blev skjuten i benet har jag svårt att se som trolig gm då han nog helt
enkelt inte har det i sig och som jag förstår det lever i en helt annan värld.
Skötsam och inte kriminell såvitt jag vet...
Möjligheten finns ju alltid att det kan ha betalats nån men nää det plingar inte.
Jag gissar på det är fortsättning på konflikten med Fröslunda
Citat:
Ursprungligen postat av
KomissarieBeck
Det är den personen jag menar.
Såg att han också verkar slängt över en handduk eller liknande!
Han du pratar om är väl vän till bo